• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4

طرح های تحقیقاتی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور

  • کد خبر : 12255
  • 04 مهر 1402 - 10:31
طرح های تحقیقاتی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور
طرح های تحقیقاتی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با عنوان ارتباط بین  مواجه با فلزات سنگین و روش های پخت و پز و پرهیز بیماران دیابتی برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب از دریافت مواد غذایی التهاب‌زا توسط همکاران این سازمان مشخص شد.

بانگ خبر، به گزارش بانگ خبر، قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین از طریق مصرف برنج به عنوان یک نگرانی برای سلامت انسان تلقی می شود. در مطالعه‌ای که به روش مرور نظام‌ مند و فراتحلیل در انستیتو تحقیقات تغذیه‌‌ای و صنایع غذایی کشور انجام شد، ارتباط قرار گرفتن در معرض فلزات سمی و روش‌های پخت برنج را مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج این پژوهش حاکی از اثرات مفید پخت و پز بر کاهش قرار گرفتن در معرض آرسنیک، سرب و کادمیوم از طریق مصرف برنج است. نشان داده شد از نظر کاهش فلزات سنگین به ترتیب، روش‌های پخت آبکشی، نیمه جوش،  فشار بالا، مایکروویو و بخارپز مؤثر هستند.

در مورد پرهیز بیماراندیابتی برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب از دریافت مواد غذایی التهاب‌زا،کبد چرب غیرالکلی در مبتلایان به دیابت بیشتر از افراد سالم دیده می شود اما در این بیماران علل بروز کبد چرب متفاوت است.
در مطالعه‌ای که در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور انجام شد، مشخص شد که دریافت غذاهای التهاب زا مانند منابع غذایی غنی در اسیدهای چرب امگا -۶ و همچنین دریافت بیشتر فست فود و نمک احتمال بروز کبد چرب در افراد دیابتی را افزایش می‌دهند در حالی که مواد غذایی ضد التهاب مانند غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۹، سبزی ها و میوه ها و همچنین حبوبات، آجیل، گوشت سفید(مانند مرغ و ماهی) و روغن زیتون می توانند بروز کبد چرب را در دیابتی ها کاهش دهند.
بنابراین توصیه می شود بیماران دیابتی در رژیم غذایی خود مواد غذایی نام برده را داشته باشند تا از بروز کبد چرب در آنها جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=12255

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد