• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
1
وزیر بهداشت در نشست خبری مشترک با سخنگوی دولت:

۳۱۶۴ پروژه بهداشتی در دولت مردمی افتتاح شد/ بهره برداری از ۱۷ هزار تخت بیمارستانی

  • کد خبر : 24123
  • 29 خرداد 1403 - 14:52
۳۱۶۴ پروژه بهداشتی در دولت مردمی افتتاح شد/ بهره برداری از ۱۷ هزار تخت بیمارستانی
وزیر بهداشت در نشست خبری مشترک با سخنگوی دولت با اشاره به توجه ویژه شهید آیت الله رییسی به حوزه سلامت، از افتتاح سه هزار و 164 پروژه بهداشتی و 17 هزار تخت بیمارستانی در دولت مردمی تا کنون خبر داد.

بانگ‌خبر، به  گزارش وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در این نشست که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: در دولت مردمی نظام پیشگیری از بیماریها توسعه یافته و نظام شبکه بهداشت و درمان کشور با تغییر رویکرد دولت از درمان محوری به پیشگیری محوری، تقویت شد.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و پیشگیری نگاه ویژه ای به مناطق محروم و کمتر برخوردار شد، افزود: ۷۰ درصد از پروژه های بهداشتی افتتاح شده در این دولت با زیربنای ۶۳۰ هزار متر مربع، در مناطق محروم و کمتر برخوردار بوده است.

وزیر بهداشت از جذب ۴ هزار و ۳۰۰ بهورز و ۶ هزار و ۵۰۰ نیروی بهداشتی در دولت مردمی خبر داد و گفت: در حوزه ناوگان ترابری حوزه بهداشت، ۵۰۰ دستگاه خودروی شاسی بلند کمک دار و ۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه موتورسیکلت کمک دار به ظرفیت کشور اضافه شد در حالیکه در ۶ سال منتهی به سال ۱۴۰۰ هیچ ناوگان ترابری در حوزه بهداشت اضافه نشده بود.

دکتر عین اللهی با اشاره به تکمیل برنامه پزشکی خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در دی ماه ۱۴۰۱ پس از ۲۰ سال، خاطرنشان کرد: برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک که به نام جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی بهداشت ثبت شده در حال حاضر در ۱۹۵ شهرستان کشور اجرایی شده و هدف از آن، کاهش بار بیماریها، کاهش پرداختی از جیب مردم و تغییر رویکرد از درمان محوری به پیشگیری محوری است و تمرکز ما در این برنامه، تقویت خودمراقبتی است.

وی به تاکید ویژه رییس جمهور شهید بر تقویت پوشش بیمه همگانی سلامت در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در دولت مردمی ۵ دهک اول درآمدی با جمعیت ۱۲ میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. همچنین فرانشیز دریافتی از بیمه شدگان سازمان های حمایتی رایگان شد و با احتساب شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، حدود ۳۳ میلیون نفر تحت پوشش بیمه رایگان هستند که به این جمعیت باید ۸ میلیون کودک را اضافه کرد که خدمات درمانی برای آنها رایگان است.

وزیر بهداشت از اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اولویت های مهم وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: در کشور حدود ۴ میلیون زوج نابارور داریم و در این دولت علاوه بر پوشش بیمه رایگان برای مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، مراکز دولتی درمان ناباروری در جهت کاهش پرداختی از جیب مردم توسعه یافته است.

دکتر عین اللهی ادامه داد: در دولت مردمی ۸۷ مرکز سطح ۲ درمان ناباروری راه اندازی شد که تا قبل از دولت سیزدهم در کشور وجود نداشت. همچنین  تعداد مراکز سطح ۳ خدمات تخصصی از ۷۰ به ۱۲۶ مرکز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در راستای توسعه زیرساخت های حوزه درمان، گفت: در دولت مردمی ۱۰۶ پروژه درمانی تجهیز شده در حالیکه در دوسال منتهی به دولت مردمی، تعداد این پروژه ها ۵۲ بوده است. همچنین در ۳۳ ماه گذشته ۱۷ هزار تخت بیمارستانی راه اندازی شد که معادل ۱۵ درصد کل تخت های بیمارستانی بخش دولتی و دانشگاهی است. همچنین مقرر بود تا پایان دولت، ۱۵ هزار تخت به بهره برداری برسد که البته پس از شهادت رییس جمهور تا امروز تعداد یک هزار تخت در کشور افتتاح شد و یک هزار تخت دیگر نیز روز شنبه توسط سرپرست ریاست جمهوری، افتتاح می شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بسیاری از پروژه های مهم حوزه سلامت از جمله بیمارستان حضرت مهدی(عج)، بیمارستان غدیر و بیمارستان کودکان حکیم تهران و نیز بیمارستان های شهید سلیمانی فردیس و امام خمینی(ره) شهریار، بیمارستان تخصصی کودکان بندرعباس، رازی قائمشهر و شهدای شهرستان رستم در استان فارس با حضور شهید آیت الله رییسی افتتاح شد.

دکتر عین اللهی یادآور شد: در حوزه تجهیز و توسعه پروژه های درمانی جدید، ۴۹۴ پروژه شامل بخش های بیمارستانی، کلینیک های ویژه تخصصی و فوق تخصصی و تخت های مراقبت های ویژه در طول سه سال گذشته افتتاح شده در حالیکه تعداد این پروژه ها در دو سال منتهی به دولت سیزدهم، ۱۳۴ پروژه بوده است.

وی افزایش سرانه تخت بیمارستانی را یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و گفت: در دولت مردمی شاهد افزایش ۸ درصدی شاخص سرانه تخت های بیمارستانی بودیم و این شاخص از ۱٫۷۹ در سال ۹۹ به ۱٫۹۴ در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=24123

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.