• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
در نخستین گردهمایی بزرگ زنان فعال اقتصادی مطرح شد؛

نقش زنان در مدیریت اقتصادی کشور

  • کد خبر : 17999
  • 17 دی 1402 - 18:40
نقش زنان در مدیریت اقتصادی کشور
نخستین گردهمایی بزرگ زنان فعال اقتصادی کشور با رویکرد افزایش مشارکت در عرصه‌های ملی و ببن‌المللی عصر یکشنبه ۱۷ دیماه ۱۴۰۲ واقع در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بانگ خبر، مرجان هوشیار مدیر انجمن صنفی کارفرمایی زنان فعال اقتصادی ساختمانی در مورد فعالیت ابن انجمن گفت: این انجمن در سال ۹۷ تشکیل شد و ارتباط آن در راستای کارفرمایی با سفیر استرالیا در ایران، کشورهای خلیج فارس و فرانسه شکل گرفت تا شاهد فعالیت زنان این مناطق باشیم.

وی افزود: امروز در کشور در حوزه زنان فعال اقتصادی نیاز به تجربه‌های جدید با استانداردهای بین‌المللی داریم و در این انجمن علاقمندیم تا با آموزش‌های مداوم و بهره‌گیری از آنچه که در دنیا اتفاق می‌افتد و قوانین کسب و کار را یادبگیریم و بکاربریم.

هوشیار به نقش زنان در مشارکت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: زنان از دیرباز در مدیریت اقتصاد کشور حضور داشتند.زنان باید حضور فعال‌تر و پررنگ‌تر در فعالیت‌های اقتصادی از جمله صنعت و تجارت داشته باشند .

وی با بیان اینکه حضور در فعالیت‌های اقتصادی و سهیم شدن بانوان در این عرصه باید به عنوان یک مطالبه مطرح شود، اظهارداشت: متاسفانه بسیاری از بانوان ایرانی به رغم داشتن توانایی بالا برای فعالیت‌های اقتصادی، بیم حضور در این عرصه را داشته و به کارهای کوچک بسنده می‌کنند.

رتبه ۱۲۷ ایران در حوزه کسب و کار

در ادامه این همایش شهره تصدیقی مشاور امور بین‌المللی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران گفت: طبق آخرین گزارش بانک جهانی ایران از نظر کسب و کار در رده ۱۲۷ در بین ۹۰ کشور جهان قراردارد و کشورهایی همچون نیوزیلند، دانمارک، هنگ‌کنگ و کره جنوبی در رده‌های اول تا پنجم قراردارند.

وی افزود: زنان بیشتری در ایجاد کسب و کارها و تشکل‌های جدید در سطح بین‌المللی وجوددارد و مهمترین مانع فعالیت زنان در کشورها دسترسی نابرابر است که با ایجاد محیطی مناسب و پویا می‌توان شاهد توانایی زنان باشیم.

تصدیقی حمایت از نوآوری،خودباوری زنان و اعتماد به توانمندی آن‌ها از مهمترین نیازهای زنان فعال اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: نقش تشکل‌ها در راستای حمایت از زنان فعال اقتصادی کشور از اهمیت بالایی برخورداراست و حضور در فعالیت‌های اقتصادی و مطابق با استانداردهای بین‌المللی و مسولیت‌پذیری مشارکت از سوی نهادهای ذیربط ضرورت دارد.

زنان بطن اصلی اقتصادکشور هستند

در ادامه دکتر سیفی رئیس کانون کارفرمایان کشور گفت: برای اینکه در کشور از حوزه مردمی و هویت ملی برخوردار باشیم باید شرایط را برای زنان فعال اقتصادی کشور فراهم آوریم. چون که زن موجودی است که هویت ملی از آن شکل می‌گیرد.

پایدارسازی تشکل‌های صنفی حوزه زنان

عطاردیان رئیس پیشین کانون عالی کارفرمایی کشور در ادامه این گردهمایی به پیشینه و جایگاه کانون عالی کارفرمایی در سطح جهانی و ملی اشاره و تاکید بر پایدار سازی تشکل های صنفی کرد.

وی دلیل موفقیت مردان را همکاری و مشارکت زنان در حوزه‌های مختلف عنوان کرد.
گفتنی است، پنل تخصصی ارائه تجربه زیسته بانوان فعال اقتصادی(صنعت ساختمان) با حضور مهندس مریم گرشاسبی، دکتر زهره حسنی، خانم مهندس ناهید علیزاده، خانم دکتر نازیلانورفردی و دکتر خدیجه یارعلی برگزارشد و از توافقنامه همکاری انجمن انجمن صنفی کارفرمایی زنان فعال اقتصادی ساختمانی با موسسه ماهانMBAساختمانی رونمایی شد.

گردهمایی بزرگ زنان فعال اقتصادی کشور با حضور بانوان فعال در حوزه اقتصادی، مسئولان وزارتخانه ها، تشکل‌های صنفی و سایر نهادها و سازمان‌ها با اهداف
آگاهی نسبت به حقوق زنان در اقتصاد و موانع فعالیت آنان، آموزش روش‌های حضور زنان و پیشرفت در کسب و کار، آگاهی در خصوص استاندارهای جهانی و نحوه استفاده از آن، نحوه حضور در جوامع بین المللی و توانمندسازی زنان در کسب و کار عصر روز یکشنبه ۱۷ دیماه ۱۴۰۲ واقع در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=17999

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران جریمه رانندگی خبر دانشگاه درمان رهبر سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران فرهنگ مجلس مذهبی نماز عيد فطر ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر کمیته امداد امام خمینی
ارشاد