• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5
دهقانی فیروزآبادی در حاشیه رونمایی از محصولات نانویی:

همکاری مشترک و انتقال فناوری محورهای گفت‌وگوهای بین‌المللی حوزه صنعت نانو است

  • کد خبر : 14592
  • 15 آبان 1402 - 14:40
همکاری مشترک و انتقال فناوری محورهای گفت‌وگوهای بین‌المللی حوزه صنعت نانو است
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری  توسعه علم نانو در ایران را یکی از محورهای گفت‌وگو های بین‌المللی ایران با کشورهای دوست و مورد نظر دانست و یادآور شد: توسعه همکاری در صنعت نانو و انتقال فناوری نانو، محور این گفت‌وگوها به شمار می‌رود. 

بانگ خبر،  دکتر روح‌الله دهقانی فیروز آبادی امروز در حاشیه رونمایی از محصولات نانویی و بازدید از  چهاردهمی نمایشگاه بین المللی فناوری نانو در جمع خبرنگاران گفت: ستاد نانو به عنوان یکی از ستادهای پیشرو در معاونت علمی حرکت می‌کند و توسعه ارتباطات بین‌المللی و تجاری‌سازی و اقتصادی کردن دستاوردهای علمی و تحقیقاتی مهمترین برنامه‌های این ستاد به شمار می‌رود.

وی با اشاره به رونمایی از چندین محصول مبتنی بر نانو در حاشیه نمایشگاه نانو، اظهار کرد: این محصولات با تکنولوژی بالا که با استفاده از فناوری نانو ایجاد شده‌اند، به صنعت و مشتری تحویل داده شده است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به امضای چند قرارداد تجاری‌سازی محصولات نانویی، خاطر نشان کرد: صنعت نانو در کشور به عنوان یک صنعت جدی، در حال شکل‌گیری است؛ ضمن آنکه این حوزه به عنوان یکی از صنایع قدرتمند دهنده کشور در تعاملات بین‌المللی نقش بازی می‌کند.

معاون علمی رئیس‌جمهوری، توسعه علم نانو در ایران را یکی از محورهای گفت‌وگوهای بین‌المللی ایران با کشورهای دوست و مورد نظر دانست و یادآور شد: توسعه همکاری در صنعت نانو و انتقال فناوری نانو، محور این گفت‌وگوها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حضور برخی ستادهای توسعه فناوری نانو در این نمایشگاه، گفت: ابتکار دیگر این‌ نمایشگاه حضور دستاوردهای فناورانه ستادهای فناوری‌های اپتیک، فناوری‌های زیستی و شناختی است و این شناخت از دستاوردهای سایر ستادها موجب می‌شود که از سال‌های آینده شاهد جهش فناورانه در همه حوزه‌ها باشیم.

توسعه محصولات نانویی

دهقانی فیروزآبادی در جریان این بازید، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که پس از دو دهه تلاش جدی در حوزه توسعه فناوری و دانش نانو، ستاد نانو به طور گسترده در همه عرصه‌های زندگی از جمله غذا، ساختمان و … و حوزه‌های رو به آینده قدم برمی‌دارد. ستاد نانو با پیگیری که برای تجاری‌سازی و حمایت از این فناوری اقدام می‌کند، در واقع چرخه این عرصه را کامل کند.

وی با اشاره به ضرورت ارتقاء و تکامل زنجیره‌های دانش تا صنعت نانو با نقش‌آفرینی همه دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه، گفت: لازم می‌دانم از تلاش‌ها و خدمات ستاد نانو و میکرو و همچنین مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی قدردانی کنم و تاکید کنم از تمامی ظرفیت‌ها برای تکمیل زنجیره‌های ایده، دانش تا صنعت این حوزه بهره برده شود.

معاون علمی رئیس‌جمهوری ادامه داد: ما این توانمندی را داریم که با محصولات و خدمات دانش‌بنیان و فناورانه این زیست بوم، به سمت فتح بازارهای بین‌المللی و اقتدارآفرینی فناورانه گام برداریم.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=14592

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها بودجه تعرفه پزشكي تهران خبر دانشگاه دخانيات درمان درمان رایگان کودکان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران شوراي شهر تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پلیس راهور فراجا پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد