• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4
یک استادداتشگاه:

خدمات توانبخشی و توانمندسازی‌شناختی جامعه کم‌ توانان امری جدی تلقی می‌شود

  • کد خبر : 10154
  • 25 مرداد 1402 - 21:36
خدمات توانبخشی و توانمندسازی‌شناختی جامعه کم‌ توانان امری جدی تلقی می‌شود
یک استاددانشگاه گفت: یکی از مباحث جدی در کشور، ارائه خدمات توانبخشی و توانمندسازی‌شناختی جامعه کم ‌توانان، ناتوانان و معلولین است.

بانگ خبر، حسین زارع در مورد جامعه معلولین به خبرنگار بانگ خبر ، بیان کرد: درصدی از افراد هر جامعه‌ای را کم‌توانان، ناتوانان و معلولین تشکیل می‌دهد که این افراد باید همچون سایر عموم به تکالیف خود بپردازند و زندگی معمولی خود را داشته باشند.

وی افزود: این قشر از جامعه جدای از نیازهای اولیه، ارائه خدمات توانبخشی و توانمندسازی‌شناختی از مهمترین مباحث جدی برای آن‌ها تلقی می‌شود و منظور از توانمندسازی‌شناختی نیز روش‌های ترمیمی، جبرانی و آموزشی در راستای ارتقای کارکردهای این قشر از جامعه است.

این استاددانشگاه با بیان اینکه در کشور سالانه ۲۰ هزار نفر از افراد جان خود را دراثر تصادفات جاده‌ای و معابرشهری از دست می‌دهند و چندین برابر مصدوم برجای می‌ماند، گفت: تعدادی از جامعه معلولین کشور به دلیل همین تصادفات دچار معلولیت شدند و تنها کاری که می‌توان کرد، اینست که معلولیت‌های جسمی و حرکتی را به زندگی معمولی خودشان برگردانیم. چرا که بخشی از این افرادی که از خدمات کشور استفاده نمی‌کنند، منزوی شده و برخی نیز با برچسب‌های روانی مواجه می‌شوند.

زارع ادامه داد: اغلب جامعه معلولین جسمی و حرکتی کشور درست است که با مشکلات جسمی و حرکتی مواجه هستند، اما از مغزسالمی برخوردارند و با وجود تکنیک‌هایی همچون واقعیت مجازی ، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی اقدام به فعالیت‌های مختلف می‌کنند.

وی یادآورشد: جامعه کم‌توانان به لحاظ انگیزشی از موقعیت‌های مختلفی برخوردارند و از نظر شخصیتی و ذهنی تفاوت دارند.

گفتگو:نازنین جوادبه

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=10154

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.