• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3
بیانیه دانشگاه شریف در خصوص اظهارات خلاف واقع رییس رصدخانه مهاجرت:

«هم ساختمان دارند، هم بودجه می‌گیرند»

  • کد خبر : 9355
  • 12 مرداد 1402 - 12:25
«هم ساختمان دارند، هم بودجه می‌گیرند»
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متعهد به حمایت از رصدخانه بوده و هست و عملاً هم این کار را می‌کند. جدیدترین وصولی رصدخانه مربوط به ۱۷ تیر امسال است که ۵۰۰ میلیون از معاونت دریافت کرده‌اند!

بانگ خبر،   🔹درباره فضای فیزیکی هم صرفاً «بخشی» از فضای «مازاد» رصدخانه «به صورت موقت» با اطلاع قبلی در اختیار تیم اجرایی کنفرانس سیاست‌گذاری قرار گرفته است.

🔹ساختمان محل فعالیت رصدخانه همچنان در اختیار آن‌ها بوده و خواهد بود و هیچ تصمیمی از طرف معاونت علمی برای لغو یا کاهش حمایت‌های مالی از فعالیت‌ ‌های رصدخانه اخذ نشده و به فعالیت‌شان ادامه خواهند داد.

🔹در نهایت معتقدیم کار پژوهشی مفید و اثربخش در حوزه مهاجرت نیاز به فضای آرام و دور از تلاطم دارد تا بتوان راهکارهای موثر از دل آنها استخراج کرد.

نشست «راه گفتگو» با موضوع مهاجرت نخبگان دیروز با حضور علی حسینی، معاون مرکز تعاملات معاونت علمی ریاست جمهوری و #بهرام_صلواتی، مدیر #رصدخانه_مهاجرت_ایران که ذیل #پژوهشکده_سیاست‌گذاری_شریف در موسسه اطلاعات برگزار شد که بخشی از صحبت‌های مدیر رصدخانه حاشیه‌ساز شد و از صدای آمریکا تا دیجیاتو و شرق، آن‌را به نقل از روزنامه اطلاعات بازتاب دادند.

به گفته این خبرگزاری‌ها، ظاهراً مدیر رصدخانه در بخشی از نشست اینطور گفته که «بارها درباره روند مهاجرت نخبگان با ارائه مدرک سخن گفته‌ایم اما متاسفانه با ما برخورد شده است. به تازگی هم علاوه بر قطع بودجه مورد نیاز رصدخانه، حکم تخلیه از ساختمان این رصدخانه نیز صادر شده است.»
🔸 از آنجایی‌که منابع خبری روزنامه صرفاً تیتر و چند خط از سایت‌ها و بعضی حساب‌های توییتری نیستند، از عصر دیروز پیگیر ماجرا شدیم که تلاش ما از صبح امروز برای گفتگو با آقای صلواتی هنوز نتیجه نداده و همچنان ادامه دارد اما دکتر #سیدرضا_میرنظامی رئیس پژوهشکده، اخبار منتشر شده را صددرصد تکذیب کرده و توضیحات زیر را به روزنامه شریف دادند:
«باتوجه به اینکه رصدخانه ذیل پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف است، با اطلاع کامل می‌گویم که هر دو نقل قول از ایشان اشتباه است.
۱. درباره حمایت مالی، معاونت علمی متعهد به حمایت از رصدخانه بوده و هست و عملاً هم این کار را می‌کند. جدیدترین وصولی رصدخانه مربوط به ۱۷ تیر امسال است که ۵۰۰ میلیون از معاونت دریافت کرده‌اند!
از طرفی دکتر #مهدی_الیاسی معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی هم دیروز تماس گرفتند و گفتند حمایت‌های مالی دیگری نیز از این مجموعه در راه است.
۲. درباره فضای فیزیکی هم صرفاً «بخشی» از فضای «مازاد» رصدخانه «به صورت موقت» در اختیار تیم اجرایی کنفرانس سیاست‌گذاری قرار گرفته است.
ساختمان محل فعالیت رصدخانه همچنان در اختیار آن‌ها بوده و خواهد بود و هیچ تصمیمی از طرف معاونت علمی برای لغو یا کاهش حمایت‌های مالی از فعالیت‌ ‌های رصدخانه اخذ نشده و به فعالیت‌شان ادامه خواهند داد.
در نهایت معتقدیم کار پژوهشی مفید و اثربخش در حوزه مهاجرت نیاز به فضای آرام و دور از تلاطم دارد تا بتوان راهکارهای موثر از دل آنها استخراج کرد.»
📸 تصویر جدیدترین واریزی معاونت علمی به حساب رصدخانه که ۱۷ تیر به مبلغ ۵۰۰ میلیون انجام شده هم در اختیار روزنامه قرار گرفته که در صورت نیاز منتشر خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=9355

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران خبر دانشگاه دخانيات درمان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد