• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
4
دانستنی های علمی؛

هنگامی که گوشی تان ضربه دید این ۶ کار را انجام دهید

  • کد خبر : 781
  • 21 اسفند 1400 - 6:28
هنگامی که گوشی تان ضربه دید این ۶ کار را انجام دهید
گوشی های هوشمند ابزارهای الکترونیکی بسیار ظریف و کارآمدی هستند که باید به خوبی مراقبت شوند.

به گزارش بانگ خبر، گوشی های هوشمند ابزارهای الکترونیکی بسیار ظریف و کارآمدی هستند که باید به خوبی مراقبت شوند اما گاهی ناخواسته امکان دارد از دست مان رها شود و به روی سطحی سخت سقوط کند.

تنها یک ضربه کوچک کافی است تا صفحه گلس موبایل مان آسیب ببیند یا از بین برود. در این شرایط چه کاری باید انجام دهیم؟ در ادامه با بانگ خبرهمراه باشید تا شما را با نكاتی فوری و ضروری كه باید پس از افتادن گوشی به روی زمين انجام دهید، آشنا کنیم.

۱)گوشی تان را خاموش کنید: بسیاری از گوشی ها پس از سقوط هنگ می کنند. بهتر است آن را اندکی خاموش بگذارید تا هنگ شدن آن برطرف شود.

۲) باتری گوشی را خارج کنید: باتری بعضی از گوشی ها قابلیت جدا شدن را دارند. اگر گوشی تان این قابلیت را دارد هرچه زودتر باتری را خارج کنید تا به حالت غیر فعال درآید. پس از گذشت چند دقیقه باتری را دوباره سرجای خود برگردانید و آن را روشن کنید و اگر روشن شد، یک نسخه پشتیبان از اطلاعات آن تهیه کنید.

۳) برنامه های گوشی تان را بررسی کنید: در صورتی که اپ ها به درستی اجرا شوند، به احتمال زیاد قطعات سخت افزاری گوشی آسیب ندیده اند اما اگر در اجرای برنامه ها مشکل دارید، از ابزارهای ریکاوری استفاده کنید.

۴) از نظر سخت افزاری گوشی تان را بررسی کنید: گوشه های موبایل و نمایشگر گوشی تان را بررسی کنید. سپس گوشی را به شارژ بزنید و با روش ‌های معمول مانند نگه داشتن دکمه پاور با کلیدهای تنظیم صدای کم یا زیاد گوشی را “ری بوت” یا “ری ‌استارت” کنید تا دوباره راه اندازی شود. اگر گوشی شارژ نشد یا مشکل داشت آن را سریع از شارژ دربیاورید زیرا احتمال آسیب دیدن مدارهای داخل گوشی وجود دارد و زدن آن به شارژ می تواند موجب تغییرات ولتاژ و آسیب رسیدن به گوشی شود.

۵) از برنامه هایتان بکاپ بگیرید: اگر صفحه نمایش گوشی کاملا شکسته شده و به هیچ وجه قابل استفاده نیست، آن را به کامپیوتر وصل کنید و از تمامی برنامه هایتان بکاپ بگیرید.

۶)فقط به تعمیرکاران مجرب اعتماد کنید: اگر از اطلاعات موجود در تلفن همراه خود فايل پشتيبان تهيه كردید، فورا آنرا به تعميرگاه تلفن همراه منتقل كنيد و اجازه دهيد تا تعمير شود. توصیه می‌ کنیم برای تعویض “ال سی دی” یا “گلس” گوشی های موبایل فقط به تعمیرکاران مجرب و با تجربه اعتماد کنید زیرا واگذاری پروسه تعویض “ال سی دی” گوشی های موبایل به افراد غیر قابل اعتماد و کم تجربه ممکن است ریسک های زیادی را برای گوشی تان به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=781

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد