بانگ خبر، به نقل از وبدا، محمود نوری شادکام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد، از آغاز رسمی اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع در شهرستان ابرکوه خبر داد و اظهار کرد: این طرح از هفته گذشته با حضور فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای اداری شهرستان به صورت رسمی آغاز شد.
وی با اشاره به انجام مقدمات لازم برای اجرای این طرح افزود: در این شهرستان فرایند انتساب جمعیت انجام شده و تجهیزات مورد نیاز نیز با تأمین بودجه لازم تهیه شده است. همچنین هماهنگیهای نرمافزاری و اجرایی در سطح یک و سطح دو ارائه خدمات انجام شده و روند اجرای برنامه در حال انجام است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: در حال حاضر بیمه سلامت قراردادهای لازم را با پزشکان بخش خصوصی منعقد کرده و بیمه تأمین اجتماعی نیز در حال انجام هماهنگیهای کشوری برای انعقاد قراردادهاست که بهزودی اجرایی خواهد شد.
نوری شادکام با بیان اینکه ابرکوه از ظرفیت مناسبی در حوزه بهداشت و آموزش سلامت برخوردار است، گفت: امیدواریم این شهرستان به یکی از مناطق موفق در اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده تبدیل شود و اهداف مورد تأکید وزارت بهداشت در این حوزه به خوبی محقق شود.
وی همچنین با اشاره به توسعه زیرساختهای حوزه سلامت در استان یزد تصریح کرد: از ابتدای دولت تاکنون ۳۹ پروژه در حوزه سلامت تکمیل، تجهیز و به بهرهبرداری رسیده که مجموعاً حدود ۱۰ همت به ارزش سرمایهای دانشگاه افزوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: تا پایان سال جاری نیز ۲۳ پروژه دیگر آماده بهرهبرداری خواهد شد که برخی از آنها هماکنون تجهیز شده و خدماترسانی را آغاز کردهاند، اما افتتاح رسمی آنها در زمان مناسب و با حضور مسئولان انجام خواهد شد.
به گفته نوری شادکام، در مجموع از ابتدای دولت تا پایان سال جاری حدود ۶۲ پروژه در حوزه سلامت استان یزد به بهرهبرداری خواهد رسید که نقش مهمی در ارتقای زیرساختها و خدمات بهداشتی و درمانی استان خواهد داشت.