• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

تاثیر اسقاط وسایل نقلیه بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک/ اهتمام دولت برای رفع نقاط حادثه خیز

  • کد خبر : 5378
  • 17 اسفند 1401 - 19:05
تاثیر اسقاط وسایل نقلیه بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک/ اهتمام دولت برای رفع نقاط حادثه خیز
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: یکی راهکارهای اصلی کاهش آلودگی ها و ترافیک کلانشهرها، اسقاط خودروهای فرسوده است.

بانگ خبر، سردار سیدکمال هادیانفر در اختتامیه نوزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک با اشاره به تعداد خودروهایی که در کشور تردد می کنند، اظهارکرد: حدود ۳۹ میلیون خودرو در سطح کشور داریم و سالانه حدود دو میلیون وسیله نقلیه نیز به چرخه ترافیک شهرها و جاده ها اضافه می شود که مدیریت آن نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: خودروهای تولیدی، مونتاژ و وارداتی به چرخه ترافیک اضافه می شوند و از طرفی به بحث اسقاط توجه جدی نمی شود و با این شرایط طبیعی است که کم کم خیابان های ما تبدیل به پارکینگ های بزرگ می‌شوند.

وی با بیان اینکه در کل دنیا عمر مفید وسایل نقلیه برای تردد هفت سال است ولی در کشور ما هیچ محدودیتی برای تردد وجود ندارد، تاکید کرد: حتماً باید موتور اسقاط در کشور روشن شود چراکه امروز تقریبا بیش از ۳۵ درصد وسایل نقلیه در کشور فرسوده است.

هادیانفر در خصوص وضعیت اسقاط موتورسیکلت ها نیز گفت: حدود  ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در کشور تردد می کنند که تقریباً ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه از آن‌ها کاربراتوری و فرسوده است و از آنجایی که اغلب برای امرار معاش مورد استفاده قرار می گیرند لذا با اعمال سیاست های تشویقی و ارائه تسهیلات مناسب باید به موضوع اسقاط در این حوزه توجه شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای رفع نقاط حادثه خیز اظهارکرد: یکی از عوامل اصلی موثر بر تصادفات، نقاط خیز است و از زمان شروع به کار دولت سیزدهم جلسات خوبی در این خصوص با حضور رئیس جمهوری، معاون اول و وزیر کشور برگزار شده که مثمر ثمر واقع شده است.

وی افزود: حدود  ۵۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که ۳۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و مابقی در شهرها هستند و وزارت راه اعلام کرد ۳۵۰ نقطه را آشکار سازی و اصلاح کرده است.

هادیانفر با بیان اینکه ۳۴ درصد از کل تصادفات در جاده ها رخ می‌دهد که متاسفانه ۷۰ درصد از افراد جان خود را از دست می‌دهند، افزود: محورهای پرخطر ما ۸۰۰۰ نقطه است که آن‌ها نیز باید آشکارسازی سپس اصلاح شود همچنین ۸۸۰ نقطه پر تصادف جاده ها نیز باید هرچه سریع  تر اصلاح شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان یاد آور شد:  همانگونه که در جلسات مختلف با مسئولان گفتیم، یکی از راهکارهای اصلی کاهش آلودگی هوا و مشکل ترافیک کلانشهرها، توجه به عمر مفید وسایل نقلیه و اسقاط است.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=5378

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران جریمه رانندگی خبر دانشگاه رهبر سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران فرهنگ مجلس مذهبی نماز عيد فطر ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر کمیته امداد امام خمینی
ارشاد