• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

وقوع روزی ۱۷۰۰ تصادف در تهران/ تمهیدات پلیس برای نیمه شعبان و ترافیک شب عید

  • کد خبر : 5343
  • 15 اسفند 1401 - 11:37
وقوع روزی ۱۷۰۰ تصادف در تهران/ تمهیدات پلیس برای نیمه شعبان و ترافیک شب عید
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از آماده‌باش و تمهیدات ترافیکی پلیس برای جشن نیمه شعبان، ترافیک شب عید، پنجشنبه و جمعه آخرسال و ایام نوروز خبر داد.

بانگ خبر، سردار محمدحسین حمیدی در نشست خبری که امروز در مقر مرکزی پلیس راهور برگزار شد، گفت: تهران شهری است که بیش از ۶۰ سال است که درگیر ترافیک و آلودگی هواست و حل آن مساله‌ای نیست که یک دستگاه بتواند آن را حل کند و تمام دستگاه‌ها باید برای حل آن دست به دست هم بدهند.

وی ادامه داد: امروز در تهران روزانه ۲۰ میلیون سفر هم انجام می‌شود و میانگین ۱۷۰۰ تصادف روزانه را داریم، این‌ها مواردی است که باید همه دستگاه‌ها برای آن اقدام و در واقع به وظایف خود عمل کنند.

حمیدی با بیان اینکه پلیس تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای را برای جشن‌های نیمه شعبان، ترافیک شب عید، ترافیک پنجشنبه و جمعه آخرسال و ایام تعطیلات نوروزی در نظر گرفته است. ما توانستیم در دو هفته اخیر ترافیک را در مقایسه با قبل کاهش دهیم اما در دو هفته باقی مانده احتمال افزایش ترافیک با توجه به پیش‌بینی بارندگی و همینطور نمایشگاه‌های فصلی وجود دارد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ به گزارشی از اقدامات پلیس در سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: از ابتدای  سال جاری  تاکنون پلیس راهور  تهران بزرگ در  حوزه‌های  مختلف اقدامات و ماموریت‌های بسیاری داشت و خروجی‌های  خوبی نیز  حاصل شد. پلیس در این مدت  ۶۳۷۸ نفر  از  رانندگان در حوزه‌های  پرخطر اعم از خودروهای شخصی و عمومی و بعضا سازمان‌ها را که رفتارهای پرخطر داشتند و دارای سرعت زیادی در رانندگی بودند؛ شناسایی کرده و با مجوز قضایی به پلیس احضار  کرد. این افراد در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و بعد از  این کلاس دو ساعته هیچگونه تخلفی  از  این عزیزان ندیدیم.

حمیدی  گفت : پلیس به صورت میدانی  ۷۵ هزار  راکب  موتورسیکلت را در محل و در  خیابان در  قالب  طرح موتوریار آموزش داده است، خوب است بدانید که بخش  زیادی از این افراد با رصد سامانه‌ای که داشتیم دیگر هیچگونه تخلفی مرتکب نشدند.

وی به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و گفت:‌ این موضوع دغدغه مردم و پلیس بوده است. در همین راستا رسیدگی به آن از  ابتدای سال در  دستورکار  قراردارد و فقط سه میلیون و ۴۵۵ هزار  و ۶۵۲ بار جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی صادر شده است.   از این تعداد ۲۴۵ هزار و ۸۸۶ دستگاه خودروی آلاینده و دودزا را هم به پارکینگ منتقل شد. بخش  زیادی  از  آلودگی  شهر  تهران مربوط  به تردد خودروهای در  حال حرکت است مانند موتورسیکلت‌ها، خودروهای شخصی، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و … است. نوع سوخت و شیوه تردد آنها در سطح شهر بر آلودگی هوا و ترافیک موثر است.

همه وسایط  نقلیه محصول این ترافیک هستند که ۷۰ درصد از  آلودگی  سطح شهر  تهران را به خود اختصاص  می‌ دهند

حمیدی با بیان اینکه همکاران من تا پاسی  از  شب  با تخلفات آن هم به صورت سنتی  برخورد می‌کنند، گفت: متاسفانه چون سامانه‌ها به حد ضرورت گسترش پیدا نکرده است و این کاستی را ما با جان و حضور فیزیکی همکارانمان پوشش  می‌دهیم. اقدام دیگر  پلیس راهور  در  سال جاری که از  مطالبات مردمی  نیز  بود بحث ساماندهی  میکسرها و کامیون‌های  حمل بتن بود که بعضا در حوادث متعدد که اخبار  متعددی  نیز  در خصوص حوادث  این ناوگان به گوش  می‌خورد.   با هماهنگی‌های انجام شده و به لطف  خداوند و همکاری  خوبی که در  مجموعه معاونت حمل و نقل شهرداری با پلیس راهور انجام شد؛ توانستیم حوادث  این کامیون ها را علیرغم افزایش ترددها، ۲۰ درصد کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در  بحث جرثقیل‌های امداد خودروها هم که اقدامات برخی  از  آنان  نارضایتی  مردم را در  پی داشت، هدف گذاری انجام شده و پلیس به عنوان یکی  از  سازمان‌هایی که می‌تواند در این حوزه نقش داشته باشد بر آن شد که علیرغم اینکه تکلیف قانونی نداشته با هماهنگی  مرجع قضایی و صنف  مربوطه به این ساماندهی  ورود کرده و نسبت به ساماندهی جرثقیل‌های مجاز  از طریق ارائه برچسب و تابلو، آرم و علایم و خط تلفن برای رصد و برخورد با جرثقیل‌های  غیرمجاز و توقیف یکماهه در  پارکینگ  اقدام شد.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ که برابر آمار اعلام شده از سوی صنف مربوطه در نتیجه این اقدامات بیش از ۶۰ درصد کاهش  تخلفات را در این بخش شاهد بودیم.

حمیدی اضافه کرد: در بحث انضباط بخشی ترافیکی که از  دغدغه‌های مردم بود پلیس تمام سعی و تلاش  خود را انجام داد تا این مهم اتفاق  بیافتد و همکاران بنده تا پاسی از شب  با تخلفات آنهم به صورت سنتی برخورد می‌کنند، چون سامانه‌ها به حدضرورت گسترش پیدا نکرده است و این کاستی را ما با حضور فیزیکی همکارانم پوشش می‌دهیم که امیدواریم طرح ویژه شهردار  محترم که در جلسه شورای ترافیک پیگیر آن هستند در  سال آینده خلاهای  موجود را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه  در سال‌جاری ۴۸۶ محل حادثه خیز در  سال جاری اصلاح هندسی شد تا دیگر در این محل‌ها تصادفی روی ندهد، گفت: با نگاهی  به مبادی  ورودی  بزرگراهها می بینید که همکاران بنده با اجرای  طرح جناغی‌ها، خیلی از  بی‌انضباطی‌هایی که در  ورودی  و خروجی بزرگراه‌ها اتفاق  می‌افتد را مدیریت کرده و از  ابتدای سال تا کنون تعداد ۸۶۲۵ راننده‌ای  که اصرار  به تخلف  داشتند را اعمال قانون کردند.  امیدواریم که با جایگزینی سامانه‌های  هوشمند حضور  فیزیکی  پلیس را در  این معابر به حداقل برسانیم.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: شرایط  هوا در خطوط اضطرار در  تونل‌ها شرایط  مطلوب و مناسبی  نیست ولی  پلیس در  مقطعی  مجبور  شد برای  حفظ  جان رانندگان در  داخل تونل‌ها نیز حضور  داشته باشد که الان وضعیت بهتری  را شاهد هستیم، به عنوان مثال در تونل نیایش انضباط  ترافیکی  بیشتری  را شاهد هستیم.

حمیدی افزود: یک سری طرح‌های مشترک بین پلیس و شهرداری با اعلام نیاز  پلیس مانند اصلاحات هندسی  در معابر صورت گرفت و دوستان در  کمیته‌های فنی آن را اعلام کردند. این اقدامات درحوزه ایمنی اثرگذار بود و کاهش تصادفات و افزایش انضباط ترافیکی را در پی داشته است. حدود ۲۰ کیلومتر نیوجرسی نیز جایگزین نرده‌ها و گاردریل‌هایی شد که فرسوده بودند و عبور عابران از  روی آنها ممکن بود و در  زمان بروز حوادث برای رانندگان و سرنشینان خودروها نیز خطرناک بود.

رییس پلیس راهور  تهران بزرگ ادامه داد:‌همچنین با پیگری‌های  پلیس راهور  تهران بزرگ در حوزه ترافیکی ۱۹۶ محل از  محل‌هایی که دارای گره ترافیکی بودند اصلاح شد. در  برخی  از  مقاطع پارک حاشیه‌ای سطح سواره رو را حذف  کردیم تا سطح سواره روی  بیشتری  در  اختیار  مردم قرار بگیرد و ۲۰۵ محل در  همین راستا اصلاح هندسی  شد.

حمیدی با بیان اینکه پلیس نگاه انسان محور  به شهر  دارد، گفت:‌ ما معتقدیم که شهر  باید به سمت و سویی برود که واقعا مردم از منظر و تردد در  پیاده‌راه‌ها شرایط و احساس  بهتری داشته باشند و خودروها باید سهم خود را به بخش  انسانی  واگذار  کند و نگاه خودرو محور  را باید از  سطح شهر  دور  کنیم و نسل های  ما در  آینده بتوانند راحت‌تر زندگی کنند، حمل و نقل عمومی  را به حداکثر  آن برسانیم که در  همین راستا خیابان شریعتی و خیابان کارگر ، خیابان ۱۷ شهریور  و خیابان مجاهدین اسلام  نمونه از  یک منظر زیبای  شهری بوجود آمده است که این نهضت باید به صورت گسترده ادامه پیدا کند. این مهم در  دوره کرونا اتفاق  افتاد که در  دستور  کار پلیس به عنوان مدافع این سبک و سیاق قرار  گرفت تا مناظر  شهری زیباتر  و انسان محور شود.

وی افزود: یک سری  اقدامات در  حوزه عمرانی  در  دستور کار  داریم که محل هایی که همچنان محل‌هایی حادثه خیز  هستند اصلاح شود و جاهایی که گره‌هایی ترافیکی  دارند، مانند میدان شوش، میدان سبلان، میدان صنعت، میدان سپاه و … نیز با اصلاحات هندسی مشکلشان رفع شود.

حمیدی در ادامه گفت: در پایان سال پنجشنبه و جمعه آخر سال را داریم. ترافیک پنجشنبه و جمعه آخر سال در اوایل دهه هشتاد و اواخر دهه هفتاد یک مقطع آن در میدان جمهوری بوده است؛ اما با اقداماتی که صورت گرفت، شرایط ترافیکی بهبود پیدا کرد. در سال جاری طرح ویژه‌ای داریم و با اصلاحات هندسی که در بهشت زهرا (س) صورت گرفت، به روان‌سازی ترافیک در آن مجموعه کمک شد.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم در پنجشنبه و جمعه پایانی سال در بهشت زهرا (س) مراسم برگزار نکنند. در سال گذشته شاهد بودیم به رغم اینکه جمعیت زیادی در آن محدوده حضور داشتند ترافیک روان‌تر بود.

حمیدی افزود: در حوزه تصادفات نیز اگر بتوانیم در سال جاری سوانح و حوادث را مدیریت کنیم، پنجمین سال متوالی خواهد بود که تصادفات منجر به فوت روند کاهشی خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه سهم موتورسیکلت در حوادث منجر به فوت شش درصد با اجرای طرح موتوریار کاهش پیدا کرده است، گفت: امیدواریم در سال آتی با اجرای طرح‌های برنامه‌ریزی شده در حوزه انضباط ترافیکی بیش از پیش توفیق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تهران روزانه میانگین هزار و ۷۰۰ فقره تصادف دارد، گفت: این عدد در روزهای بارانی تا دو هزار و ۴۰۰ مورد نیز می‌رسد.

حمیدی با بیان اینکه روزانه به‌طور میانگین حدود ۷۰ نفر مصدوم در حوادث و سوانح رانندگی داریم، اظهار کرد: هر دو روز نیز میانگین سه نفر فوتی داریم که در ۱۰ ماهه امسال ۴۶۲ نفر متوفی در جریان تصادفات داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه شرایط ترافیکی تهران قبل از آغاز تعطیلات با بعد از آن متفاوت است، گفت: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران احتمالاً لغو طرح ترافیک را در ایام عید داشته باشند و در خصوص این موضوعات امروز در استانداری تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ما و شهرداری در حوزه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده هیچ نقشی نداریم و فقط آسیب آن را تحمل می‌کنیم. در حوزه حمل و نقل عمومی در سال آتی ۴۶ درصد بودجه شهرداری تهران به موضوع حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرده و شهردار تهران پیگیر است تا در سال آتی تحرک خوبی در این حوزه داشته باشند.

حمیدی در ادامه اظهار کرد: سال گذشته با پیگیری‌هایی که در شهر تهران صورت گرفت مقرر شد، صلاحیت ترافیکی پروژه‌های جدید احصا شود و مطالعات اجتماعی صورت گیرد؛ البته پروژه‌هایی که عمدتاً در سطح شهر وجود دارد مربوط به گذشته است؛ مانند بیمارستان شهدای تجریش که حجم تقاضای سفر زیادی را یه آنجا تحمیل کرده و هیچ‌گونه مطالعه‌ای در این حوزه صورت نگرفته بوده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه آلودگی هوای تهران سابقه‌ای بیش از ۷۰ سال دارد، اظهارکرد: حمل و نقل ریلی و پاک باید توسعه پیدا کند و به‌جای توسعه خودرومحور به سمت توسعه انسان‌محور حرکت کنیم.

وی در ادامه به شاخص‌های شهر هوشمند اشاره کرد و گفت: با طرح هوشمندسازی شهرداری تهران که در دستور کار قرار دارد و وعده‌هایی داده شده است، امیدواریم که این مهم تحقق پیدا کند.

حمیدی با بیان اینکه فعالیت پارکبانان غیرقانونی است، گفت: پارکبانان به آن شکلی که در گذشته بود و از شهروندان پول دریافت می‌کردند، منسوخ شده است؛ اما در مراکزی که مراجعات زیادی وجود دارد، افرادی موظف به مدیریت ترافیک هستند.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=5343

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تنبیه متجاوز تهران تولید جریمه رانندگی خبر دانشگاه رهبر سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران فرهنگ مجلس مذهبی نماز عيد فطر ورزش وزارت بهداشت وزیر صنعت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد