• امروز : سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Tuesday - 24 September - 2024
0

اهمیت تغذیه سالم در مدرسه/پرهیز از تهیه ساندویچ‌های سوسیس و کالباس

  • کد خبر : 27400
  • 03 مهر 1403 - 12:12
اهمیت تغذیه سالم در مدرسه/پرهیز از تهیه ساندویچ‌های سوسیس و کالباس
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه انتخاب یک میان وعده مناسب برای دانش‌آموزان می‌تواند به تامین انرژی در مدرسه و همچنین افزایش هوشیاری و تمرکز آنها کمک کند، گفت: استفاده از خوراکی‌های سالم و مقوی برای رشد کودک و بهبود متابولیسم بدن او ضروری است.

بانگ خبر، به نقل از وبدا، احمد اسماعیل زاده با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و اهمیت تغذیه در سلامت دانش آموزان، با تاکید بر تهیه میان وعده سالم و مغذی که علاوه بر حفظ و تامین سلامتی دانش آموزان، بر یادگیری آنان نیز اثر مثبت داشته باشد، افزود: خوراکی ‌هایی که در کیف دانش ‌آموزان به عنوان میان‌ وعده مدرسه برای زنگ تفریح می ‌گذارید، بهتر است ترکیبی از انواع مواد پروتئینی، غلات کامل، میوه‌ ها و سبزیجات باشند.

وی اظهار داشت: میوه ها و سبزیجات، یکی از انتخاب های مناسب برای میان وعده در مدرسه، محسوب می شوند که سرشار از ویتامین، آنتی اکسیدان و فیبر هستند و می توانند علاوه بر تامین بخشی از نیاز دانش آموزان به ویتامین هایی چون، ویتامین A، C و ویتامین های گروه B و مواد معدنی همچون پتاسیم، به تقویت سیستم ایمنی دانش آموزان کمک کنند.

تهیه ساندویچ سالم

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: خیار، گوجه فرنگی و کدو حلوایی نیز از گزینه های مناسب برای میان وعده هستند؛ خیار و گوجه را می توان به صورت ساندویچ سالم برای دانش آموز آماده کرد، منظور از ساندویچ سالم یعنی ساندویچ هایی که حاوی پنیر یا مغزیجات مانند گردو، پسته یا بادام و یا سبزی خوردن و کاهو، تخم مرغ، کتلت، انواع کوکو، فلافل های خانگی و یا الویه و همبرگر، باشد.

وی گفت: بهتر است برای تهیه ساندویچ سالم از نان های سبوس دار مانند سنگک و بربری استفاده کنید و تا حد امکان از نان لواش و باگت های سفید برای ساندویچ استفاده نکنید. همچنین، از پنیر خامه ای به دلیل چربی بالا نیز استفاده نکنید.

پرهیز از تهیه ساندویچ‌های سوسیس و کالباس

وی با تاکید بر پرهیز از تهیه ساندویچ های سوسیس و کالباس، ادامه داد: یکی از مواد غذایی که این روزها بسیاری از کودکان و نوجوانان طرفدار آن هستند، کره بادام زمینی است که توصیه می شود مصرف این کره به هفته ای یک بار محدود شود، چراکه کره بادام زمینی کالری بالایی دارد و با توجه به کم تحرکی در کودکان، می تواند منجر به اضافه وزن و چاقی شود. باید متذکر شد که اگر کودکی دچار اضافه وزن و چاقی است، باید کره بادام زمینی به ماهی یک بار محدود شود.

/ انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=27400

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.