• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

نقد «خزعلی» به محتوای برخی فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای/ لزوم توجه به پیوست خانوادگی در فیلم‌ها

  • کد خبر : 16515
  • 17 آذر 1402 - 13:48

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت حفظ ارزش‌ها در قالب خانواده، گفت: ما وظیفه داریم رسانه‌ها را از نو بازیافت کنیم و به داشته‌های خود و میراث ناملموس بپردازیم و آن را به نسل بعد منتقل کنیم. اگر به ارزش‌ها نپردازیم ضدارزش‌ها جای آن را می‌گیرد. به گزارش بانگ خبر، […]

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت حفظ ارزش‌ها در قالب خانواده، گفت: ما وظیفه داریم رسانه‌ها را از نو بازیافت کنیم و به داشته‌های خود و میراث ناملموس بپردازیم و آن را به نسل بعد منتقل کنیم. اگر به ارزش‌ها نپردازیم ضدارزش‌ها جای آن را می‌گیرد.

به گزارش بانگ خبر، انسیه خزعلی در رویداد رسانه‌ای «حریر» که با رویکرد تخصصی «زن، خانواده، رسانه؛ از هنجار تا ارزش» در محل فرهنگستان هنر برگزار شد، ضمن قرائت آیه‌ای از قرآن کریم، گفت: باید خانواده را از دو آفت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حفظ کنیم. در حقیقت شکاف نسلی به وجود آمده که در حال شدید شدن است؛ یکی بستگی به فضای مجازی رسانه ‌دارد که سبب از هم گسیختگی انسجام خانواده‌ها شده است و بخش دیگر وابسته به محتوایی است که در این ابزار قرار گرفته است که در عین حالی که می‌تواند ابزار خوبی باشد ممکن است ابزار نامناسبی هم باشد.

وی افزود: محتواهای نامناسب، تحریک آمیز، خشونت طلب و جا به جایی ارزش‌ها، گسترش جرائم و بزهکاری‌ها در برخی از فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای و برخی از محتواهای ناکارآمد در اینترنت و رسانه‌ها  وجود دارد؛ رسانه‌ای که می‌تواند سلاح قدرتمندی باشد و ممکن است که به ضد خود بدل شود؛ ما وظیفه داریم این چالش را تبدیل به فرصت کنیم.

او به تعبیر یک مفسر آمریکایی اشاره کرد و ادامه داد:  ایشان می‌گویند نوجوانان ما امروز در یک دست کنترل تلویزیون و در یک دست ماوس کامپیوتر دارند و دیگر دستی باقی نمانده که دست‌های والدین را بگیرند و گرمی آن را حس کنند.

وی با اشاره به اینکه بیگانه‌ای وارد خانه ما شده است، تصریح کرد: گذشتگان ما کودکان را با قصه از گرگی بیم می‌دادند که ممکن است شبیه مادر شود و خطری باشد که به اهدافش برسد و حالا این گرگ به عنوان رفیق به عنوان زندگی مجازی در خانواده‌ها نفوذ کرده است و در جیب بچه‌های ما قرار گرفته و همیشه یک یا چند بیگانه در کنار فرزندان و همسر خانواده وجود دارد؛ لذا شاهد بسیاری از آسیب‌ها هستیم.

معاون زنان رییس جمهور با اشاره به عوض شدن سبک زندگی خانوادگی، تاکید کرد: ما وظیفه داریم رسانه‌ها را از نو بازیافت کنیم و به داشته‌های خود و میراث ناملموس یپردازیم و آن را به نسل بعد منتقل کنیم. اگر به ارزش‌ها نپردازیم ضدارزش‌ها جای آن را می‌گیرد. گاهی اوقات چیزهایی در جامعه هنجار می‌شود که ارزش نیست؛ در دوره پیامبران هنجارهایی به وجود آمده که به شدت با رسالت پیامبران ضدیت داشته و ما باید برای شناساندن ارزش‌ها و ایجاد همگرایی حول ارزش‌ها کار کنیم.

وی افزود: خدایی نکرده برخی ارزش‌ها به واسطه هجمه فیلم‌ها و کلیپ‌ها و محصولات چند رسانه‌ای که از خارج وارد می‌شود ممکن است فراموش شود و همه باید همت خود را به کار بریم تا جلوی این اتفاق را بگیریم.

خزعلی تصریح کرد: در سند تحول یکی از وظایف معاونت زنان این است که در بخش خانواده مسائل رسانه را رصد کند. طبیعتا چون جایگاه ستادی داریم شاید نتوانیم در حیطه اجرایی وارد شویم اما می‌توانیم رصد کنیم. گاهی آنچه که به عنوان خوراک به خورد جوانان و نوجوانان داده می‌شود به شدت ضربه زننده  به خانواده است؛ از وزیر ارشاد تقاضا داریم مسئله پیوست خانوادگی را در فیلم‌ها و مجوزها مورد توجه جدی قرار دهند. ما ثروتی به نام خانواده داریم که زیبا هستند هرچند ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که باید اصلاح شود و آن ثروت را نباید به راحتی از دست داد.

وی در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم نقدهای مختلفی که به بسیاری از فیلم‌ها وارد می‌شود با رویکردی هنری که از نظر فنی و تکنیکی در حد اعلاء است اصلاح شود.

به گزارش بانگ خبر، همچنین در بخش پایانی این مراسم از کتاب عکس «خانواده باشکوه ایرانی» با موضوع سبک زندگی شاد خانواده ایرانی ـ اسلامی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=16515
  • ارسال توسط :
  • 168 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نقد «خزعلی» به محتوای برخی فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای/ لزوم توجه به پیوست خانوادگی در فیلم‌ها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران خبر دانشگاه درمان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران شوراي شهر تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد