• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
0
در نشست هم اندیشی نخبگان فناور و شرکت های دانش بنیان انجام شد;

افتتاح یک پارک علم فناوری و چهار مرکز نوآوری سلامت تخصصی

  • کد خبر : 15877
  • 08 آذر 1402 - 10:51
افتتاح یک پارک علم فناوری و چهار مرکز نوآوری سلامت تخصصی
در پایان نشست هم اندیشی نخبگان فناور و شرکت های دانش بنیان در 5 آذر ماه که با حضور جناب آقای دکتر عین اللهی وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور و جناب آقای دکتر پناهی معاون محترم تحقیقات و فناوری وزارت برگزار شد یک پارک علم فناوری و چهار مرکز نوآوری سلامت تخصصی بصورت مجازی افتتاح شد.

بانگ خبر، به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت،  دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این مراسم با اشاره به لزوم تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه، یادآور شد: تقویت این ارتباط از عوامل موثر در پیشرفت کشورها به حساب می آید. و در ادامه دکتر پناهی، معاون محترم تحقیقات و فناوری از ارتقای کیفی فناوری های حوزه سلامت، توسعه زیرساخت های فناوری از قبیل مراکز نوآوری، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری به عنوان برنامه های این معاونت یاد کرد و گفت: نیاز به دیپلمات های علمی جهت توسعه همکاری های علمی بین المللی و روابط راهبردی داریم.

در راستای تکمیل زیست بوم نوآوری و فناوری سلامت، راه اندازی و تأسیس مراکز نوآوری و شتاب دهنده های تخصصی سلامت در دولت سیزدهم انجام شد. که تا به امروز ۹مرکز نوآوری با مجوز شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و حوزه فناوری های نوین در آموزش پزشکی راه اندازی و تاسیس شده اند.

 از این رو  باتوجه به اهمیت حمایت از اکوسیستم فناوری و نوآوری در حوزه سلامت کشور پارک علم و فناوری سلامت استان سیستان و بلوچستان ( زاهدان) و همچنین ۲ مرکز نوآوری در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دانشگاه های علوم پزشکی کرمانشاه و کرمان و ۲ مرکز نوآوری حوزه فناوری و نوآوری های علوم پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ایران بصورت مجازی افتتاح شد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=15877

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.