• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3
سی و دومین روز عملیات طوفان الاقصی

بمباران شدید توپخانه‌ای و هوایی مناطق مختلف غزه

  • کد خبر : 14633
  • 16 آبان 1402 - 9:36
بمباران شدید توپخانه‌ای و هوایی مناطق مختلف غزه
در سی و دومین روز از جنگ غزه بنیامین نتانیاهو و آمریکایی‌ها می‌گویند در حال بحث بر سر امکان دستیابی به آتش‌بس بشردوستانه یا توقف تاکتیکی در جنگ جاری در غزه هستند، در عین حال جنگ را طولانی می‌دانند. مقاومت فلسطین نیز به هدف قرار دادن عمق اراضی اشغالی با حملات موشکی و مقابله با تهاجمات نیروی زمینی اشغالگران ادامه داده و مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود.

بانگ خبر، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که اجساد هشت شهید بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای را در منطقه معن در شرق خان یونس هدف قرار داد، به بیمارستان اروپایی منتقل شد.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در حملات رژیم صهیونیستی که اطراف بیمارستان کمال عدوان و بیمارستان قدس در نوار غراه را هدف قرار داد، دو فلسطینی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

اوایل شب گذشته نیروهای اشغالگر حملاتی را به اطراف بیمارستان القدس در منطقه تل الهوا انجام دادند. جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان القدس، حدود ۵۰ متری درب ورودی بیمارستان را با دو موشک هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین گفت: اشغالگران حملات گسترده به جنوب و غرب غزه انجام دادند تا زمینه پوشش نیروهای در حال نفوذ را فراهم کنند. نیروهای مقاومت نیز در محور تل الهوا وارد درگیری شدید با اشغالگران شده‌اند.

در این راستا رسانه‌های فلسطینی همچنین جبهه شمال غرب غزه را داغ توصیف و اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت و نیروهای اشغالگر در شمال غرب شهر غزه درگرفت. رسانه‌های فلسطینی در عین حال می‌گویند که حملات توپخانه‌ای اشغالگران مناطق السودانیه در شمال غرب شهر غزه را هدف قرار داد، در حالی که هواپیماهای اشغالگر امتداد خیابان الرشید مقابل منطقه تل الهوا در غرب غزه را بمباران شدید کردند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد، محور شمال غرب غزه به ویژه النصیرات و الزوایده شاهد درگیری‌های شدید بین مقاومت و نیروهای اشغالگر است.

به گفته این خبرنگار، صهیونیست‌ها دو موشک شلیک کردند و مرکز پلیس القراره را هدف قرار دادند و اخباری از تعدادی زخمی در مدرسه‌ مجاور مرکز پلیس منتشر شده‌ است. در این منطقه منزل خانواده نوفل بمباران شد.

رسانه‌های عبری نیز مدعی هستند، ارتش اشغالگر در نزدیکی بیمارستان الشفا حضور دارد و بر هزاران غیرنظامی فشار می‌آورد آنجا را تخلیه کنند.

خبرگزاری شهاب نیز گزارش داد، قایق‌های اشغالگران اردوگاه الشاطی و اطراف منطقه بندر غربی شهر غزه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند. اشغالگران همچنین منزل خانواده عبد العال در اطراف مسجد مجمع اسلامی در محله الصبره را بمباران کردند.

همچنین ۱۴ شهروند در حملات اشغالگران که چندین نقطه را در شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند، شهید شدند. خبرنگار المیادین می‌گوید، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خانه در نزدیکی مراکز تجاری در رفح را بمباران کردند.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر مراکز پلیس در نزدیکی میدان پاسپورت و دو خانه در محله الجینه را بمباران کردند.

پنتاگون: هزاران غیرنظامی در غزه کشته شده‌اند

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اذعان کرد که تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی در نتیجه بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی که از هفت اکتبر آغاز شد، کشته شده‌اند.

به نقل از روزنامه عبری «جروزالم پست»، پت رایدر، سخنگوی پنتاگون دوشنبه در اظهاراتی به خبرنگاران بدون اشاره به تعدادی مشخص گفت که «هزاران غیرنظامی در جریان جنگ در نوار غزه کشته شده‌اند».

دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه گفت که نیروهای ارتش اشغالگر از چند ساعت گذشته در عمق شهر غزه برای تعمیق فشار بر این شهر دست به عملیات گسترده زده‌اند.

هاگاری مدعی شد، نیروهای صهیونیست در حال پیشروی در نوار غزه هستند. او افزود، ارتش به هر ساختار نظامی که توسط جنبش حماس ایجاد شود خواهد رسید.

اظهارات هاگاری پس از آن بیان شد که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شامگاه دوشنبه، دیگر طرح‌های عملیاتی مربوط به شهر غزه و شمال آن را تایید کرده است.

رسانه‌های عبری نیز از شلیک ۸۵۰۰ موشک به اراضی اشغالی از آغاز جنگ خبر دادند.

نتانیاهو: «مکث‌های تاکتیکی کوچک» در جنگ غزه را بررسی می‌کنیم

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه آمریکایی ای بی سی نیوز وقتی از او پرسیده شد پس از پایان جنگ چه کسی باید غزه را اداره کند؟ با اشاره به حمله بزرگ مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی در هفت اکتبر گفت: من معتقدم که اسرائیل مسؤولیت امنیتی همه جانبه این باریکه را برای مدت نامعلومی بر عهده خواهد داشت، زیرا ما دیدیم که وقتی این مسؤولیت امنیتی را برعهده نگیریم چه اتفاقی می‌افتد.

نتانیاهو گفت، تل‌آویو آنچه را او «مکث‌های تاکتیکی کوچک» در جنگ غزه برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه یا اجازه خروج اسیران تحت بازداشت جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خواند، در نظر خواهد گرفت.

افزایش درخواست‌های بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس در غزه

نماینده چین در شورای امنیت تاکید کرد که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد یک بحران انسانی است و نماینده فرانسه خواستار یک آتش‌بس انسانی فوری و پایدار شد.

ژانگ جون، نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد، با تایید اظهارات قبلی دبیرکل سازمان ملل درباره اینکه گفته بود «غزه به قبرستان کودکان تبدیل شده است.» اظهار داشت: «رویدادهایی که در غزه رخ می‌دهند، مانند آنچه در جبالیا رخ داد، یک بحران انسانی بزرگ است.»

ژانگ جون از شورای امنیت خواست تا قطعنامه قاطعانه‌ای را تصویب کند که به وضعیت انسانی در نوار غزه می‌پردازد و آن را ضروری دانست.

نماینده چین در شورای امنیت بر ضرورت آتش‌بس فوری برای اهداف بشردوستانه تاکید کرد و همچنین خواستار تسهیل در ارسال بدون مانع کمک‌ها به غیرنظامیان در نوار غزه از جمله غذا، آب، دارو و سوخت در سطح کافی شد.

نیکلاس دی ریویر، نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد نیز خواستار آتش‌بس فوری و پایدار بشردوستانه در نوار غزه شد و دسترسی ایمن به کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد.

گوترش: کابوس غزه فرای یک بحران انسانی است

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره خاورمیانه افزود: عملیات زمینی و بمباران مستمر ارتش اسرائیل به غیرنظامیان، بیمارستان‌ها، اردوگاه‌های پناهندگان، مساجد، کلیساها و اماکن سازمان ملل از جمله پناهگاه‌ها ادامه دارد و هیچ‌ جا امن نیست.

به گفته وی، بحران انسانی در نوار غزه به یک «بحران بشریت» تبدیل شده است. کابوس غزه بیش از یک بحران انسانی، بلکه یک بحران برای بشریت است.

همچنین مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری در پلتفرم «X» نوشت: طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، ۱۰ هزار نفر از هفت اکتبر تاکنون کشته شده‌اند و ۱۰ هزار کشته در یک ماه ما را با یک چالش بشریت روبرو می‌کند.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=14633

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.