• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
بیست‌ و نهمین روز عملیات طوفان الاقصی

حملات گسترده صهیونیست‌ها به منازل مسکونی و اطراف بیمارستان‌ها در غزه

  • کد خبر : 14408
  • 13 آبان 1402 - 10:10
حملات گسترده صهیونیست‌ها به منازل مسکونی و اطراف بیمارستان‌ها در غزه
جنگ غزه در حالی وارد بیست و نهمین روز خود از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» شده است، که ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران مناطق مختلف غزه در سایه نگرانی‌های بین‌المللی از گسترش درگیری در خاورمیانه ادامه می‌دهد

بانگ خبر، خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) به نقل از منابع محلی گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی  بامداد شنبه حملات شدیدی به محله النصر در غرب غزه، مناطق العطاطره و السودانیه و شمال بیت لاهیا در شمال غزه انجام دادند. همچنین خانه‌هایی را در بیت حانون، جبالیا، محله النصر در اطراف بیمارستان اندونزی در شهر غزه و در محله التفاح در شرق شهر هدف قرار دادند. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی همچنین بمباران منازل شهروندان در اردوگاه‌های نصیرات و البریج را ادامه داد.

بر اساس آنچه این خبرگزاری گزارش داد، هواپیماها و توپخانه رژیم صهیونیستی همچنین چندین حمله به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه و منطقه القراره در شرق آن انجام دادند. در حمله‌ای به یک خانه در خان یونس سه تن شهید شدند. در پی بمباران منزل خانواده النجار در منطقه کراج در رفح چهار شهید به بیمارستان منتقل شدند. نیروهای اشغالگر همچنین خیابان المنصوره در محله الشجاعیه در شرق غزه را بمباران کردند. منازل محل‌هایی نظیر دیر البلح، خان یونس و رح و محله الزیتون و الشجاعیه و النصر از صبح امروز هدف بمباران صهیونیست‌هاست.

«وفا» گزارش داد که در این بمباران به گفته منابع، شماری از زنان و کودکان شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در حملات رژیم صهیونیستی که دو خانه در اردوگاه نصیرات و شهر رفح در نوار غزه را هدف قرار دادند، هفت تن شهید شدند. اردوگاه نصیرات از زمان آغاز جنگ غزه در حدود یک ماه پیش شاهد بیش از یک کشتار توسط نیروهای اشغالگر بوده است. خبرنگار المیادین نیز گزارش داد، مروان حمد، رئیس شهرداری الزهرا به همراه تعدادی از اعضای خانواده‌اش در حمله به اردوگاه النصیرات به شهادت رسیدند.

به گزارش این خبرنگار، اشغالگران تنها مولد اصلی برق در بیمارستان الوفا را هدف قرار دادند و آن را از کار انداختند. نیروهای اشغالگر در عین حال پنل‌های خورشیدی در شهر غزه را هدف قرار دادند که تنها منبع تامین انرژی برای ساکنان باقی مانده غزه است. نیروهای اشغالگر در ادامه جنایات خود مخزن آب محله‌های شرق رفح را بمباران کردند. حملات در تل الزعتر در شمال غزه و در نزدیکی بیمارستان اندونزی ادامه دارد. نیروهای صهیونیست در عین حال ورودی بیمارستان کودکان النصر در غرب غزه را بمباران کردند.

رژیم صهیونیستی مسجدی را در محله صبره ویران کرد

یک خبرنگار الجزیره گفت: در حمله اشغالگران به مسجدی در محله الصبره در جنوب شهر غزه این مسجد تخریب شد. دفتر رسانه‌ای دولتی غزه اعلام کرد که تعداد مساجد تخریب شده توسط اشغالگران صهیونیست در بمباران‌های مستمر نوار غزه به ۳۱ مسجد رسیده در حالیکه سه کلیسا نیز خسارات شدیدی دیده است.

گوترش: از بمباران آمبولانس‌ها توسط اسرائیل در غزه وحشت کردم

امروز شنبه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، احساس «وحشت» خود را از حمله ارتش اشغالگر به کاروان آمبولانس در غزه در روز جمعه ابراز و تاکید کرد که درگیری بین صهیونیست‌ها و حماس «باید متوقف شود».

گوترش در بیانیه‌ای گفت: «از حمله گزارش شده در غزه به کاروان آمبولانس در خارج از بیمارستان الشفا وحشت کردم.» وی افزود: «تصاویر اجساد پراکنده در خیابان مقابل بیمارستان دلخراش است.»

اشغالگران یک مدرسه محل اسکان آوارگان، ورودی بیمارستان الشفاء و اطراف بیمارستان‌های قدس و اندونزی در نوار غزه و کاروان‌های آمبولانس در حین انتقال مجروحان به گذرگاه رفح را هدف قرار دادند که ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت.

سخنگوی یونیسف: تشدید تنش در غزه به قیمت جان کودکان تمام می‌شود

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به الجزیره گفت: تعداد تلفات کودکان در غزه غیرقابل قبول است و ما خواستار آتش بس فوری هستیم. تشدید تنش در غزه به قیمت جان کودکان تمام می‌شود و این بسیار تاسف بار است.

گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، درگیری بین مقاومت و نیروهای اشغالگر در شرق بیت حانون در جریان است.

این در حالیست که وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است تعداد شهدای بمباران رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفت اکتبر به ۹۲۲۷ شهید از جمله ۳۸۲۶ کودک و ۲۴۰۵ زن رسیده است.

شش مقام عرب با بلینکن در مورد جنگ غزه ملاقات می‌کنند

اردن اعلام کرد که امروز (شنبه) میزبان نشستی بین آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و همتایان سعودی، قطری، اماراتی و مصری با حضور مقامات فلسطینی خواهد بود.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه اردن، وزیران امور خارجه اردن، امارات، عربستان، قطر و مصر و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین درباره راه‌های توقف جنگ در نوار غزه نشست مشترکی با آنتونی بلینکن برگزار خواهند کرد.

سفیان القضاة، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه اردن نیز توضیح داد که مقامات عرب در چارچوب تلاش‌های خود برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه نشست هماهنگی برگزار خواهند کرد.

القضاة همچنین خاطرنشان کرد که مقامات عرب در این دیدار موضع عربی مبنی بر درخواست آتش‌بس فوری و ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را مورد تاکید قرار خواهند داد و با بلینکن درباره راه‌های پایان دادن به جنگی که عواقب خطرناکی بر امنیت کل منطقه دارد، گفت‌وگو خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=14408

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران خبر دانشگاه درمان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران شوراي شهر تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد