• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
در دیدار دهقانی با دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور علمی توافق شد

گسترش همکاری‌های دانشگاه‌ها، پارک‌های فناوری و شرکت‌های فناور ایران و روسیه

  • کد خبر : 13925
  • 03 آبان 1402 - 16:24
گسترش همکاری‌های دانشگاه‌ها، پارک‌های فناوری و شرکت‌های فناور ایران و روسیه
در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سیاست علمی و فناوری، ضمن بررسی زمینه‌های گسترش همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور بر ایجاد ظرفیت اجرای پروژه‌های مشترک از سوی شرکت‌های بزرگ فناوری ایران و روسیه تاکید شد.

بانگ خبر،  روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری که از روز سه‌شنبه به منظور گسترش همکاری‌های مشترک علمی و فناوری ایران و روسیه در مسکو به سفر می‌برد، با آندری فورسنکو، دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سیاست علمی و فناوری، دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار به دنبال مذاکراتی که اواخر اردیبهشت ماه طی سفر فورسنکو به تهران انجام شده بود، صورت گرفت. در جریان سفر دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سیاست علمی و فناوری به ایران که به منظور بازدید از نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس صورت گرفت، بر احیاء کمیته عالی فناوری ایران و روسیه و تعیین دستورکارهای جدید برای کمیته توافق شده بود.

توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، انرژی، حمل و نقل خصوصا حمل و نقل هواپیمایی غیرنظامی، مواد پیشرفته و میکروالکترونیک از دیگر توافقات حاصل شده در آن سفر بود.

همچنین به دنبال آن سفر، تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد ملی علم ایران و بنیاد ملی علم روسیه امضا شد که در پی آن با اعلام فراخوانی مشترک، ۱۰۰ پیشنهاده برای اجرای طرح‌های مشترک علمی فناوری دریافت شد که قرار است از بین آنها ۲۰ طرح با حمایت مشترک بنیادهای ملی علم دو کشور اجرایی شوند.

در دیدار روز سه‌شنبه دهقانی فیروزآبادی و هیات همراه با فورسنکو که با حضور کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد، دستاوردهای ایران در حوزه پروتز و اعضای مصنوعی معرفی شد که مورد توجه طرف روسی قرار گرفت و مقرر شد تیمی تخصصی برای بررسی زمینه‌های همکاری مشترک در این حوزه به ایران سفر کنند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، گسترش ارتباطات و همکاری‌های مشترک بین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری برتر ایران و روسیه و ایجاد ظرفیت برای همکاری شرکت‍‌های بزرگ فناور دو کشور برای اجرای پروژه‌های مشترک از دیگر توافقات حاصل شده در این نشست بود که قرار است در بازدیدها و دیدارهای امروز دهقانی فیروزآبادی و هیات همراه از مراکز علمی و صنعتی روسیه در خصوص جزئیات بیشتر این همکاری‌ها بحث و تبادل نظر شود.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=13925

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها بودجه تعرفه پزشكي تهران خبر دانشگاه دخانيات درمان درمان رایگان کودکان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران شوراي شهر تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پلیس راهور فراجا پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد