وی ادامه داد: هواداران تیم‌ها به خاطر این اتفاقات سکته می‌کنند و از بین می‌روند. چرا این مدیرانی که بدهی‌ها و خرابی‌ها را به جا گذاشته‌اند، باشگاه را به چالش کشیده‌اند، هیچ وقت محاکمه نمی‌شوند؟ چرا هیچ‌گاه اتفاقی برای این مدیران نمی‌افتد؟ اصلاً نمی‌شود یک سال اتفاقات نرمال و ایده‌آل باشد و در مورد باشگاهی یک چیز منفی هم گفته و نوشته نشود.

باقری‌ها تصریح کرد: به خاطر وجود و بروز بی‌نظمی‌ها و سوء مدیریت باشگاه‌های ایرانی، دیگر از تیم‌های عربی که درجه چندم دنیا هستند هم عقب افتاده‌ایم. همه دنیا می‌دانند که نظم می‌تواند همه موارد را درست کند و کار را حرفه‌ای‌تر به جلو ببرد.

*در ایران هیچ‌گاه مسائل به طور حرفه‌ای پیش نمی‌رود

کارشناس فوتبال در مورد عدم حضور یحیی گل‌محمدی و بازیکنان در تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس عنوان کرد: اگر فوتبال حرفه‌ای در ایران دنبال می‌شود، پس بازیکن و مربی در گرفتن قرارداد و حقوق‌شان، حق دارند. بازیکن و مربی مطالبات و خواسته‌هایش برآورده نمی‌شود، مگر می‌شود تا این حد مدارا کرد؟ اگر گل‌محمدی نتیجه نگیرد، بازخواست و کنار گذاشته خواهد شد. اما در ایران هیچ‌گاه مسائل به طور حرفه‌ای پیش نمی‌رود و همیشه احساسات در کارها دخیل می‌شود.

باقری‌ها در خصوص آسیب‌دیدگی یاسین سلمانی گفت: تیم النصر قبل و بعد از دیدار با پرسپولیس، در لیگ عربستان بازی کرد و این نشان می‌دهد که برای حفظ آمادگی بازیکنان‌شان به بهترین شکل آنها را ریکاوری می‌کنند. فوتبال و ورزش دیگر علم است و در مواردی نظیر تمرین، دارو، ریکاوری و … باشگاه‌های درجه چند دنیا از علم روز دنیا استفاده می‌کنند. فوتبال و ورزش ایران از کدامیک از علوم ورزشی روز دنیا را بهره می‌برد؟

*برای حفظ بازیکنان در ایران از علم روز دنیا استفاده نمی‌کنند

وی ادامه داد: بازیکن در آسیب‌دیدگی مقصر نیست، چون برای حفظ بازیکنان در ایران از علم روز دنیا استفاده نمی‌کنند. باشگاه در آماده نگه داشتن و ریکاوری بازیکنان نقش زیادی دارد تا سرمایه‌اش به راحتی مصدوم نشود. باشگاه باید تمام شرایط بازسازی بازیکن بعد از هر بازی را برای بازیکنان فراهم سازد. در باشگاه‌های معمولی و درجه چند دنیا به غیر از چند زمین تمرینی مجهز، حوضچه آب یخ، استخر و … دارند. بعد از هر نوبت تمرین ماساژورها و پزشکان در کنار بازیکنان هستند.

باقری‌ها در پایان خاطرنشان کرد: ساختار فوتبال ایران مشخص نیست که انتظار کسب نتیجه از آن داشته باشیم. ما هنوز درگیر ابتدایی‌ترین موارد هستیم و به خاطر همین نیز هیچ‌گاه پیشرفتی در فوتبال به دست خواهیم آورد.