• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
رامین مهمانپرست عنوان کرد:

مشکلات ساختاری ما به دولتی بودن اقتصاد برمی گردد/ اقتصاد کشور به یک تصمیم درست و جراحی بزرگ نیازدارد

  • کد خبر : 12480
  • 08 مهر 1402 - 19:43
مشکلات ساختاری ما به دولتی بودن اقتصاد برمی گردد/ اقتصاد کشور به یک تصمیم درست و جراحی بزرگ نیازدارد
دبیرهمایش بررسی شرایط اقتصادی کشور دغدغه ها و راهکارها ، با بیان اینکه مشکلات ساختاری ما به دولتی بودن اقتصاد برمی گردد، گفت:  اقتصاد ما باید به بخش خصوصی واگذار شود و باید در ساختار بودجه تجدید نظر بکنیم چرا که در همه دولت ها با مشکلات کسری بودجه ای روبه رو بوده ایم و باید ریشه ای حل بشود و این به یک تصمیم بزرگ و جراحی بزرگ نیازدارد.

به گزارش بانگ خبر، رامین مهمانپرست دبیر این همایش اقتصادی که روز شنبه ۸مهر ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد در ابتدای همایش ضمن تبریک میلاد پیامبراسلام (ص)  گفت: در ایام هفته وحدت و جشن بزرگ این ایام قرار داریم و از این بابت خوشحالیم که این همایش در این ایام مبارک در حال برگزاری است که انشالله از برکات آن بتوانیم بهره مند شویم.

وی افزود: امسال به لحاظ اینکه ۱۱ اسفند ماه انتخابات را در پیش داریم، سال مهمی است و میزان مشارکت مردم در انتخابات می تواند تعیین کننده باشد و این حمایت وپشتیبانی  مردم از نظام، مشروعیت نظام را تحکیم می بخشد و حتما باید تلاش کنیم تا مردم حضور جدی و فعالی داشته و در سرنوشت خودشان تاثیر گذار باشند.

 

مهمانپرست با اشاره به احزاب  به عنوان نمایندگان افکر عمومی که می توانند نقش آفرین باشند، گفت: ما در بین احزاب رسمی کشور سه فراکسیون اصولگرایان اصلاح طلبان و مستقلین را در این همایش دعوت کردیم و هر کدام ایده های مختلفی دارند، شاید به شرایط روز کشور انتقادات و نگرانی هایی داشته باشند، اما این کافی نیست، آن چیزی می تواند جامعه را متحول کند این است که در کنار بیان مشکلات و ونگرانی ها بتوانند برای مشکلات،، راهکارهایی داشته باشند از این رو انتظار جامعه از احزاب این است که در بخش های مختلف اتاق های فکر داشته باشند.

دبیر همایش خاطرنشان کرد: خوشبختانه در موضوع اقتصادی که در خانه احزاب و شورای مرکزی مطرح شد استقبال خیلی خوبی شد و تصمیم گرفته شد که در سه محور دوستان نقطه نظرات خود را بیان کنند ، ما در هر فراکسیون ۳سخنران خواهیم داشت وهرسخنران ۱۵دقیقه وقت سخنرانی دارند.

 

وی با بیان اینکه اولین محور، مطالبات مردمی و مقام معظم رهبری است، گفت: به هر حال در بخش هایی نارضایتی وجود دارد ومردم از وضعیت اقتصادی کشورانتظاراتی دارند و مقام معظم رهبری هم مطالب مهمی را با عنوان مطالبات خودشان مطرح کردند. همانطور که می دانیم در کشورمان بیش از ۴۰ میلیون نفریعنی بیش از نیمی از جمعیت کشوررا جوانانی تشکیل می دهند که در سنین بین ۱۵ تا ۳۹ سال را دارند بنابراین این جوانان خواسته های مهمی از جمله ادامه تحصیل، اشتغال، مسکن ، ازدواج واوقات فراغت و تفریحاتشان دارند که همه باید برای این بخش ها تلاش بکنیم تا این مهم محقق شود.

مهمانپرست به بخش دوم این همایش که مشکلات ساختاری اقتصاد کشوراست اشاره کرد و افزود: ما باید در ساختار بودجه تجدید نظر بکنیم چرا که مشکلات کسری بودجه ای که هرسال ودرهمه دولت ها گریبان گیرمسوولان کشوراست، باید ریشه ای حل بشود و این به یک تصمیم بزرگ و یک جراحی بزرگ نیازدارد.

 

دبیر این همایش اقتصادی، با بیان اینکه مشکلات ساختاری ما به دولتی بودن اقتصاد برمی گردد، افزود:  اقتصاد ما باید به بخش خصوصی واگذار بشود و در قانون اساسی به آن تاکید شده و مقام معظم رهبری سالیان طولانی برآن تاکید کردند بنابراین در بخش دوم به مشکلات ساختاری پرداخته خواهد شد.

 

مهمانپرست گفت: در بخش سوم به جایگاه سیاست خارجی در اقتصاد و مسایلی که به سیاست خارجی مربوط می شود مانند بحث برجام ، رفع تحریم ها ویا خنثی کردن تحریم ها خواهد بود وهمچنین تحکیم روابط با هماسایه ها با اولویت دیپلماسی اقتصادی در رابط خارجی است.

 

دبیر این همایش به حضور سلاح ورزی رییس اتاق بازرگانی اشاره کردند و گفتند منتظربیان نقطه نظرهایی در اتاق بازرگانی وبخش خصوصی هستیم.

 

رامین مهمانپرست ضمن گلایه مند بودن از استقبال نکردن دولت از این همایش اقتصادی، گفت: از دوستانمان در دولت سیزدهم از جمله جناب آقای رییسی و جناب خاندوزی وزیر اقتصاد و همچنین جناب فرزین رییس بانک مرکزی دعوت کردیم اما متاسفانه استقبال نکردند، اما مطالبات مردم و گروه ها و احزاب از طریق رسانه ها به گوش آنها خواهد رسید.

 

وی در پایان گفت: همچنین از جناب آقای قالیباف رییس مجلس دعوت به عمل آمد و گفته شد در ایران نیستند و برای اجلاس بریکس به آفریقای جنوبی سفر کردند اما از نمایندگان مجلس ازجمله کمیسیون سیاست خارجی وکمیسیون صنایع حضور دارند و در پنل ها سخنان خودشان را بیان خواهند کرد.

 

تنظیم: لیلا الیاسی

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=12480

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد