• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
5
با ابلاغ بسته نظارتی – اعتباری؛

رشد وام ازدواج مثبت شد/ کاهش قابل ملاحظه در تعداد متقاضیان در صف

  • کد خبر : 11562
  • 21 شهریور 1402 - 16:15
رشد وام ازدواج مثبت شد/ کاهش قابل ملاحظه در تعداد متقاضیان در صف
عملکرد تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه ازدواج با ابلاغ بسته 15 بندی نظارتی – اعتباری تا روز دوشنبه 20 شهریورماه به میزان 210 درصد در مبلغ و 189 درصد در تعداد رشد داشته است که نشان دهنده همکاری شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات مذکور است.

بانگ خبر، به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، مدیر اداره اعتبارات این بانک گفت: از بیستم خردادماه سالجاری و با ابلاغ بسته نظارتی – اعتباری رشد منفی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در ابتدای سال جاری به رشد مثبت و فزاینده تبدیل شده و انتظار می رود با روند کنونی اعطای تسهیلات مزبور، تا پایان سالجاری کاهش قابل ملاحظه ای در تعداد متقاضیان در صف تسهیلات پیش بینی می شود.

صحابی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۸۵ هزار نفر به مبلغ ۷۸ همت تسهیلات ازدواج دریافت کرده اند، افزود: بر اساس ابلاغ قانون بودجه شبکه بانکی باید نسبت به پرداخت ۱۴۴ همت تسهیلات ازدواج  تا پایان سال اقدام کند و بر این اساس باید تا به امروز ۶۸ همت پرداخت می شد که با همکاری شبکه بانکی تاکنونی  ۷۸ همت تسهیلات به متقاضیان اعطا شده است .

وی خاطرنشان کرد :‌از ابتدای سالجاری تا بیست و یکم شهریورماه تعداد تعداد ۳۳۹،۷۹۸ مورد تسهیلات فرزند اوری به مبلغ  ۲۱ همت به متقاضیان پرداخت شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی معادل ۴۴/۴۳ درصد  داشت ، همچنین از زمان ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار در تیرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون در زمینه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن برای ۳۲۷،۵۴۴ متقاضی پرونده تشکیل شده است که  از این تعداد ۲۸۳،۶۶۰ نفر به مبلغ۱۶/۶ همت تسهیلات دریافت نموده اند.

وی ادامه داد: با عنایت به اولویت مجلس شورای اسلامی و دولت بر اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، بانک مرکزی  نسبت به تدوین بسته ۱۵ بندی نظارتی – اعتباری در جهت تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات یادشده اقدام و در تاریخ ۲۰‏‏‏‏/۰۳‏‏‏‏/۱۴۰۲ به شبکه بانکی ابلاغ کرد که در آن تاکید شد بر اساس نص صریح قانون باید با اخذ یک ضامن پرداخت شود و سهمیه بانکها به صورت دو هفتگی به انها اعلام شد و بانک مرکزی نیز به صورت میدانی نسبت به رصد و نظارت اقدام کرد. مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی ادامه داد: بر این اساس عملکرد تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه ازدواج در حال حاضر (۲۰‏‏/۰۶‏‏‏/۱۴۰۲) نسبت به تاریخ ابلاغ بسته یادشده به میزان  ۲۱۰  درصد در مبلغ و  ۱۸۹  درصد در تعداد رشد داشته است که نشان دهنده همکاری شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات مذکور می‌باشد.

صحابی خاطرنشان کرد: در اوایل تیر ماه حدود ۴۱۴ هزار نفر در صف وام ازداوج قرار داشتند و پس از دستور رییس جمهور و پیگیری های بانک مرکزی این صف علیرغم اینکه در تیر ماه الی شهریورماه بیشترین میزان ثبت نامی را داشتیم ۱۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده و انتظار می رود با همکاری شبکه بانکی این صف به مرور کاهش پیدا کند.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=11562

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.