• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1
استاندار مازندران:

مازندران در ۴ سال آینده به قطب صادرات محصولات کشاورزی تبدیل می شود

  • کد خبر : 11532
  • 20 شهریور 1402 - 19:16
مازندران در ۴ سال آینده به قطب صادرات محصولات کشاورزی تبدیل می شود
استاندار مازندران، با بیان اینکه "دولت سیزدهم با توسعه تولید گلخانه ای و محصولات کیفی گام بلندی برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق صادرات برداشته"، گفت: اگر با سیاست گذاری درست در راستای تولید محصولات کشاورزی گام برداریم در چهار سال آینده به قطب صادرات محصولات کشاورزی تبدیل خواهیم شد. ‎

بانگ خبر، سید محمود حسینی پور شامگاه یکشنبه در بازدید از گلخانه تولید محصول استوایی پاپایا در نکا، بیان داشت: تمامی تولیدات کشاورزی در مازندران باید با مجوز جهاد کشاورزی و شناسنامه دار باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر استان مازندران با بهره گیری از تکنولوژی روز و استفاده از ظرفیت دانش بنیان باید محصولاتی را تولید کند که کیفی و صادرات محور باشد.

حسینی پور، همچنین با بیان اینکه مازندران باید الگوی موفقی همانند هلند را مد نظر داشته باشد، اظهار داشت: اگر با سیاست گذاری درست در راستای تولید محصولات کشاورزی گام برداریم در چهار سال آینده به قطب صادرات محصولات کشاورزی تبدیل خواهیم شد.

استاندار، اضافه کرد: میوه استوایی پاپایا که در یکی از شهرک های موفق گلخانه ای نکاء تولید می شود، همانند میوه کیوی نیاز به بازاریابی و معرفی دارد.

حسینی پور گفت که بدون تردید این میوه استوایی هم همانند کیوی نه تنها در سبد غذایی ایرانیان جای خواهد گرفت، بلکه صادرات محور هم خواهد شد.

وی بیان داشت: تولید کنندگان جوان این محصول در شرایط فعلی باید حمایت شوند و عده ای از سرمایه گذارانی که در بخش صادرات هستند، به کمک این جوانان تولید کننده خواهند آمد.

پاپایا کاریکا یک میوه گرمسیری است که در همه فصل‌ها می‌توان آن را پیدا کرد. این میوه شبیه به خربزه است به همین خاطر به خربزه درختی نیز شهرت دارد. پاپایا دارای رنگ نارنجی و تخمه‌های مشکی است. این میوه از آمریکای مرکزی و جنوب مکزیک به دست آمده اما با این وجود در سرتاسر جهان این میوه یافت می‌شود.

پاپایا مانند دیگر میوه‌ها دارای خاصیت بسیاری است. خاصیت‌های این میوه را می‌توان در سه دسته سلامتی بدن انسان، سلامتی پوست و سلامتی مو بررسی کرد.

استاندار مازندران گفت: امروز با توجه به گسترش دیپلماسی ایران با محوریت مازندران با کشورهای cis به خصوص روسیه ، تفکر فضای باز صادرات هرگونه محصولات بی کیفیت به کشورهای منطقه منسوخ و بسته شده است.

سید محمود حسینی پور صادرات محصولات کشاورزی را بزرگترین ظرفیت برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی استان دانست و افزود: با وجود سه بندر مهم به خصوص بندر امیر آباد و قرار گرفتن در مرکز کریدور شمال جنوب، مازندران محل رجوع کل صادر کنندگان خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که تلاش همه مسوولان طی سال های پس از انقلاب برای پیشرفت این خطه بوده است، گفت: اگر به مرحله ای از عقب ماندگی رسیده ایم، به این دلیل است که به منطقه دریای خزر با محوریت شمال اصلا توجه نشده است.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=11532

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.