• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

گردهمایی شورای ملی استقرار نظام جامع رصد اجتماعی کشور برگزار می شود

  • کد خبر : 11530
  • 20 شهریور 1402 - 19:03
گردهمایی شورای ملی استقرار نظام جامع رصد اجتماعی کشور برگزار می شود
معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اعلام اینکه گردهمایی شورای ملی استقرار نظام جامع رصد اجتماعی کشور برگزار می شود، گفت: در این گردهمایی، ۳۵ دستگاه مشارکت دارند تا بهره برداری، استانداردسازی و چالش‌های موجود در داده‌های آسیب‌های اجتماعی به بحث گذاشته شود.

بانگ خبر، به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد عباسی روز دوشنبه در نشست خبری که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: این گردهمایی روز چهارشنبه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه داشتن اطلاعات دقیق، جامع و به موقع برای حکمرانی ضروری است، ادامه داد: این اطلاعات بسیار مهم است تا نظام تصمیم ساز کشور نسبت به رویدادها و وقایع، با اطمینان تصمیم گیری کند.

معاون وزیر کشور با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای شکل‌گیری نظام رصد جامع، اضافه کرد: این موضوع، یک تکلیف برای رصد اجتماعی از زیر مجموعه‌های سازمان امور اجتماعی کشور است.

عباسی خاطرنشان کرد: در همین راستا، سازمان امور اجتماعی کشور مرجع اعلام آمارهای مرتبط شد تا تمرکز و جامعیت اطلاعات، اطمینان بیشتری را به نظام سیاست گذاری کشور بدهد.

وی در عین حال تاکید کرد: قرار نیست این مرکز جایگزین مرکز آمار یا دستگاه‌های متولی شود بلکه به دنبال آن است تا با ایجاد فضای مشارکتی و داوطلبانه، دستگاه های دخیل در رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی، اطلاعات مربوطه را به اشتراک بگذارند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: دستگاه‌ها و مجموعه‌های دخیل در این کار، تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رسانده‌اند تا داده‌های در اختیارشان را استانداردسازی کنند و اتقان آنها را افزایش دهند.

عباسی اظهار کرد: این گردهمایی که در روز چهارشنبه در وزارت کشور برگزار خواهد شد، پیرو این تفاهم‌نامه است تا همه ذی‌نفعان در آن حضور داشته باشند.

وی ضرورت بسترسازی برای مدیریت اجتماعی و تحقق سیاست‌گذاری عدالت محور به اقتضای نیازها و ضروریات جغرافیایی را از رویکردهای این گردهمایی و تفاهم‌نامه برشمرد و گفت: رسانه ها نیز بر اساس مسئولیت اجتماعی باید مسایل مبنایی این گردهمایی را ترویج دهند.

معاون وزیر کشور از تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی کشور هم سخن گفت و افزود: این مساله به اطلاع رسانه ها رسانده خواهد شد.

عباسی درباره تفاهم‌نامه بین ۳۵ دستگاه برای اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی توضیح داد: داده‌های دستگاه ها استانداردسازی و پس از آن، اعتبارسنجی می‌شود.

وی یادآور شد: پس از آن، صاحب‌نظران نسبت به داده‌ها ارزیابی و تحلیل ارائه می دهند تا بتوان آینده را پیش‌بینی کرد و مداخلات لازم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را به موقع انجام داد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: در این مسیر دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی بخش مهمی از کار را برعهده خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=11530

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها بودجه تعرفه پزشكي تهران خبر دانشگاه دخانيات درمان درمان رایگان کودکان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران شوراي شهر تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد