• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6
رئیس سازمان غذا و دارو

شرایط دارو در کشور پایداراست/ مشکل تامین شیرخشک، انتقال ارز است

  • کد خبر : 10809
  • 06 شهریور 1402 - 14:19
شرایط دارو در کشور پایداراست/ مشکل تامین شیرخشک، انتقال ارز است
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در مورد تامین سرم‌های تزریقی و شست و شو، فاکتورهای خونی، آنتی بیوتیک کودکان و واکسن آنفولانزا نسبت به شرایط تابستان سال گذشته، از شرایط خوبی برخورداریم.

بانگ خبر،به گزارش بانگ خبر، سیدحیدرمحمدی ظهر امروز دوشنبه ۶ شهریورماه سال جاری در نشست خبری روایت سلامت در دولت مردمی به مناسبت هفته دولت، گفت: در سال گذشته، تابستان و پاییز تلخی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را تجربه کردیم که این مهم موجب شد تا بتوانیم به تأمین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی در سال جاری اقدام کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آن طور که ما سال گذشته خواسته بودیم، اعتبارات لازم تأمین نشد و کل دریافتی بابت دارویاری ۱۳.۴ همت بود که انتظار ما حداقل ۲ تا ۳ برابر این عدد بود، اظهارکرد: تا خرداد امسال، ۱۲ هزار میلیارد بابت دارویاری به ما تخصیص و به مراکز درمانی تزریق شد. اما بعد از این پرداختی، هیچ  پرداختی دیگری صورت نگرفته که قول ماهانه ۴ تا ۵.۷ هزار میلیارد تومان پرداختی داشته اند و بر همین اساس باید حداقل بابت تیر و مرداد، ۸ هزار میلیارد دیگر واریز می‌کردند که هنوز پرداختی نداشته‌اند.

محمدی در ادامه درخصوص شیر خشک، گفت: در مورد شیرخشک، با مشکل انتقال ارز مواجهیم که مجبور به اقدام فراخوان فوریتی  شدیم. چرا که فراخوان‌های فوریتی در سازمان غذا و دارو، شفافیت است و در هیچ حوزه‌ای انحصار نداریم و خط قرمز ما، کیفیت محصول است.

وی در مورد کمبودهای دارویی در کشور گفت: کمبودهای دارویی در کشورکاهش یافته اما قانع نیستیم و باید مشکلات را با کمک بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، رفع کنیم.

تنظیم:نازنین جوادیه

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=10809

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد