• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

بانک‌های قرض‌الحسنه تکمیل‌کننده پازل نظام بانکی کشورند

  • کد خبر : 10755
  • 05 شهریور 1402 - 18:35
بانک‌های قرض‌الحسنه تکمیل‌کننده پازل نظام بانکی کشورند
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌ها از طریق پرداخت انواع تسهیلات نقش ویژه و به‌سزایی در پیشبرد اهداف اقتصادی و رونق تولید داخلی کشور دارند. بانک‌های قرض‌الحسنه نیز به کمک بانک‌های تجاری و توسعه‌ای آمده‌اند تا روند مذکور سرعتی بیش از پیش به خود گیرد.

بانگ خبر، به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «مهرداد آرمین پیلی» مدیر شعب بانک در کهگیلویه و بویراحمد با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه رادیویی گفت‌وگو با اشاره به تاریخچه بانکداری قرض‌الحسنه در ایران اسلامی گفت: موضوع قرض‌الحسنه مبحثی است که در دین اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همواره بر آن تأکید شده است.
وی ادامه داد: قرض‌الحسنه به معنای اعطای مبلغی به دیگری بدون هیچ بهره و چشم‌داشتی است و به همین علت، کاری پسندیده محسوب می‌شود که در راه رضای خدا و برای باز کردن گره از کار افراد صورت می‌گیرد و بی‌شک این روند برکات فراوان و آرامش قلبی خاصی به افراد می‌دهد. از این رو، بسیاری بر استمرار امور قرض‌الحسنه اصرار دارند.
وی اظهار داشت: تاریخچه قرض‌الحسنه به حدود ۷۰ سال پیش و با راه‌اندازی صندوق‌های کوچک در میان خانواده‌ها، مساجد و بازاری‌ها برمی‌گردد و به‌سرعت در میان عموم مردم از استقبال بسیار زیادی برخوردار شد. همین روند، بستری مناسب برای گسترش فزاینده آن ایجاد کرد و تا به آنجا ادامه پیدا کرد که تدریجاً به ایجاد بانک‌های قرض‌الحسنه منجر شد و گسترش قرض‌الحسنه در جامعه را در پی داشت.
آرمین پیلی با اشاره به تأسیس بانک‌های قرض‌الحسنه در ایران، گفت: در ایران اسلامی در دهه ۸۰ و ۹۰ شمسی شاهد تأسیس ۲ بانک قرض‌الحسنه بودیم که عمده مشارکت و سهام آن‌ها را بانک‌های بزرگ کشور تأمین کردند. این بانک‌ها بیش از همه در زمینه اشتغال، رونق تولید و تشکیل خانواده وام‌هایی را در اختیار متقاضیان می‌گذاشتند که در حوزه اقتصادی نقش بسیار اثربخشی را در پیشبرد اهداف ملی و همچنین تحقق رونق تولید داخلی ایفا کرده و می‌کند.
وی در ادامه افزود: بسیاری از اعضای اصلی هیأت مدیره بانک‌های قرض‌الحسنه کشور را رؤسا و سهام‌داران و اعضای بانک‌های عمومی و تجاری کشور تشکیل می‌دهند که تجارب خود را در این بانک‌ها تجمیع کرده‌اند تا نظام و سبک و سیاق بانکداری در کشور را به سمت بانکداری قرض‌الحسنه هدایت کنند و این مهم می‌تواند نویدبخش تغییر و تحولات ویژه و گسترده‌ای در سیستم و نظام بانکداری در کشور باشد. البته این بدان معنا نیست که بانک‌های تجاری کشور از رده خارج خواهند شد؛ بلکه به معنای آن است که روش کاری آن‌ها با تغییرات مثبت و بهینه‌ای همراه خواهد شد.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر استمرار روند فزاینده مبلغ تسهیلات بانک‌های قرض‌الحسنه کشور گفت: با توجه به اینکه نظام اقتصادی کشور ما بانک‌محور است و بانک‌ها از طریق پرداخت انواع تسهیلات نقش ویژه و به‌سزایی در پیشبرد اهداف اقتصادی و رونق تولید داخلی کشور دارند؛ بانک‌های قرض‌الحسنه به کمک بانک‌های تجاری و توسعه‌ای آمده‌اند تا روند مذکور سرعتی بیش از پیش به خود گیرد.
وی در همین رابطه خاطرنشان ساخت: از آنجایی که تسهیلات ارائه شده توسط بانک‌های قرض‌الحسنه با سود و بهره‌ای همراه نیست، ارائه خدمات از سوی بانک‌های قرض‌الحسنه از اثربخشی ویژه و پررنگ‌تری برخوردار می‌شود.
آرمین پیلی در ادامه افزود: از آنجایی که یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم رونق تولید داخلی و پیشرفت همه‌جانبه کشور از حیث اقتصادی است، بانک‌های قرض‌الحسنه به عنوان بازوی اقتصادی عمل می‌کنند که نظیر آن را پیش از این تجربه نکرده بودیم. هر چند که سقف وام بانک‌های قرض‌الحسنه ۷۵۰ میلیون تومان است، اما همین وام‌های خُرد کمک‌های بزرگی به اشتغال‌زایی و تحقق اهداف شرکت‌های دانش‌بنیان می‌کند که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی اظهار داشت: بانک‌های قرض‌الحسنه برای ارائه وام‌های خود شرایط مختلفی دارند؛ به طور مثال یکی از این راه‌ها؛ ارائه وام‌های تکلیفی است که به‌واسطه همکاری با سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، بنیاد برکت و… صورت می‌پذیرد.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی که نیازمند وام فوری و بدون بهره هستند، توسط این نهادها و سازمان‌ها به بانک‌های قرض‌الحسنه معرفی می‌شوند و پس از بررسی شرایط افراد، در کمترین زمان، وام مورد نیاز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. معمولاً افراد معرفی شده توسط این نهادها و سازمان‌ها وام خود را در راستای کارآفرینی و اشتغال‌زایی مورد استفاده قرار می‌دهند.
این کارشناس حوزه پولی و بانکی در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: وام مربوط به ازدواج و فرزندآوری نیز یکی دیگر از اولویت‌های بانک‌های قرض‌الحسنه است که همسو با اهداف انقلاب اسلامی و مطلوب و مساعدسازی شرایط معیشت مردم، نقش ویژه و اثرگذاری داشته و دارد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=10755

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران خبر دانشگاه دخانيات درمان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد