• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاد دانشگاهی یکی از قابل‌ترین و پرظرفیت‌ترین سرمایه‌های علمی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است

  • کد خبر : 9563
  • 16 مرداد 1402 - 14:33
جهاد دانشگاهی یکی از قابل‌ترین و پرظرفیت‌ترین سرمایه‌های علمی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری با اشاره به سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به تجربه موفق سازمانی و موفقیت‌های عملیاتی و کاربردی ۴۳ ساله خود یکی از قابل‌ترین و پرظرفیت‌ترین سرمایه‌های علمی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

بانگ خبر، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری با اشاره به سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به تجربه موفق سازمانی و موفقیت‌های عملیاتی و کاربردی ۴۳ ساله خود یکی از قابل‌ترین و پرظرفیت‌ترین سرمایه‌های علمی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است. دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در پیامی به مناسبت سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی  آورده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

شانزدهم مردادماه در تقویم انقلاب اسلامی مصادف است با چهل و سومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی. نهادی که به منظور پیاده‌سازی اهداف انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها تاسیس شد، اما حرکت مؤثر و بالنده آن در ارتقای علمی و فرهنگی فضای دانشگاه‌ها باعث شد با فرو نشستن فضای پرالتهاب سال‌های نخست پس از انقلاب اسلامی هم این نهاد با ماموریت‌هایی چون ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، گسترش تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای، حمایت از فعالیت‌های علمی پژوهشی دانشجویان و محققان جوان در راستای رفع مشکلات واقعی و نیازهای تخصصی جامعه به حیات پربرکت خود در زیست بوم علمی و دانشگاهی کشور ادامه دهد.

جهاد دانشگاهی در  چهل و سه سال تاریخ پرافتخار خود که درخشان‌ترین فرازهای آن در سال‌های سراسر ایثار و حماسه دفاع مقدس‌ و با فداکاری و از خودگذشتگی جمعی از پاک‌ترین و مخلص‌ترین اهالی دانشگاه در عرصه جهاد خودکفایی و پشتیبانی فنی و مهندسی رزمی از جبهه‌ها رقم خورده، منشأ خدمات اثربخش و دستاوردهایی ماندگار در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، فرهنگی، اجتماعی و … بوده است.

ایفای نقشی تعیین کننده در تجدید حیات آموزشی، فرهنگی و علمی دانشگاه‌ها، مشارکت فعال در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس و در ادامه، نوآوری در خلق حرکت‌ها و مجموعه‌های پیشروی علمی و فرهنگی نظیر پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه ابن سینا، پژوهشکده سرطان معتمد، خبرگزاری دانشجویان ایران، خبرگزاری قرآنی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران و ده‌ها مرکز، واحد و گروه مختلف علمی و فرهنگی، چنان کارنامه درخشانی را برای جهاد دانشگاهی رقم زده که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها با تعابیری ویژه و رشک برانگیز این مجموعه جهادی را مورد تفقد قرار داده و از آن به عنوان مولود مبارک و یکی از معدود رویش‌های اصلی انقلاب اسلامی یاد کرده‌اند.

جهاد دانشگاهی با توجه به تجربه موفق سازمانی و موفقیت‌های عملیاتی و کاربردی ۴۳ ساله این نهاد و سه شاخصه منحصر به فرد فرهنگ کار جهادی و بهره‌مندی از نخبگان متعهد و دغدغه‌مند با روحیه تلاش و مجاهدت خستگی‌ناپذیر، شبکه کشوری خوشنام و مورد اعتماد و عنایت ویژه مقام معظم رهبری و ظرفیت‌های قانونمند ساختاری به‌ عنوان یک نهاد عمومی در حوزه علم، فناوری و نوآوری یکی از قابل‌ترین و پرظرفیت‌ترین سرمایه‌های علمی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

در شرایطی که دولت مردمی با عزمی جدی و حرکتی جهادی در مسیر رونق اقتصاد و رشد تولید، گسترش و مردمی‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، توسعه اشتغال و امیدآفرینی، گام برمی دارد، جهاد دانشگاهی با توجه به تجارب و توانمندی‌های بالای خود از بزرگترین پشتوانه‌ها و نقاط اتکای دولت در واگذاری مسئولیت‌ها و مأموریت‌های بزرگ ملی است.

جهاد دانشگاهی همچنین به عنوان یکی از کانون‌های اصلی امیدآفرینی و حفظ و حراست از نخبگان و استعدادهای برتر کشور در قالب مجموعه‌های تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدها و هسته‌های نوآور فناور و خلاق و شبکه گسترده در استان‌های مختلف سراسر کشور از این سرمایه‌های بزرگ ملی حفاظت می‌کند.

خوشبختانه جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی پویا و بالنده با درک عمیق از ضرورت همراهی با نیازها، الزامات و تحولات سال‌های اخیر، نسبت به تدوین برنامه تحول و بازنگری در ساختار و ماموریت‌های خود اقدام کرده که ان‌شاء الله  زمینه‌ساز نقش‌آفرینی قدرتمندانه‌تر جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف نوآوری و فناوری و بهره‌مندی هر چه بیشتر کشور از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ارزشمند این نهاد در عرصه اقتصاد دانش بنیان کشور و حل مسائل بزرگ کشور خواهد بود.

در پایان، ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای سرافراز جهاد دانشگاهی و پیشکسوتان فقید این نهاد به‌ویژه دانشمند جهادگر زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بنیانگذار پژوهشگاه رویان و تقدیر از تلاش‌های خستگی ناپذیر و دستاوردهای ستودنی جهادگران دانشگاهی، سلامتی، سربلندی و توفیقات روزافزون عزیزان جهادگر را از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.»

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=9563

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.