• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

اولویت اول و آخرم ایران است اما ۸ ماه است جوابم را نمی‌دهند!

  • کد خبر : 9479
  • 14 مرداد 1402 - 17:07
اولویت اول و آخرم ایران است اما ۸ ماه است جوابم را نمی‌دهند!
سازنده مستند «ایرانگرد» که حضور او در کشور عمان با واکنش‌های بسیار زیادی در فضای مجازی روبه‌رو شده است، با گله از همراهی نکردن مسئولان سازمان صداوسیما و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای ساخت مستندهای ایران‌شناسی، درباره تصمیمش توضیح داد.

بانگ خبر، جواد قارایی راوی و سازنده مجموعه مستند «ایرانگرد» که تا به حال پنج فصل از آن روی آنتن تلویزیون رفته است، به تازگی در پستی اینستاگرامی، درباره سفر خود به کشور عمان و برنامه‌سازی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این کشور خبر داده است؛ پُستی که با واکنش‌های بسیار زیادی در فضای مجازی روبه‌رو شده است.

هیچ کس حمایت نکرد!

قارایی درباره این موضوع توضیح داد: دو سال قبل در برنامه «خندوانه» دیدید که طرحی را به نام «سفر به سرزمین رویاها» ارائه دادم. این طرح درباره دو گردشگر خارجی بود که به ایران می‌آمدند و ما قرار بود از آن‌ها فیلم بگیریم و با این برنامه طبق فرمایش مقام معظم رهبری با پروژه ایران‌هراسی مقابله کنیم. این طرح را نوشتم، اما متاسفانه نه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نه سازمان صداوسیما حمایتی نکردند و حالا آن طرح در گوشه‌ای خاک می‌خورد.

وی ادامه داد: پس از آن، طرح «ایرانگرد کوچک» را ارائه دادم که درباره ایران و ایران‌شناسی برای بچه‌ها برنامه بسازیم؛ تا کودکان که آینده‌سازان فردای کشور محسوب می‌شوند، ایرانِ خود را بهتر بشناسند. چون معتقدم کودکان اگر درباره ایرانشان آگاهی کمی داشته باشند، یک خطر است. اتفاقا آن طرح را هم در برنامه «خندوانه» عنوان کردم و به شبکه‌های نهال و امید دادم، اما متاسفانه باز هم هیچ حمایتی نشد.

قارایی همچنین درباره فصل جدید برنامه «ایرانگرد» نیز گفت: «ایرانگرد ۶» در حالی که طرح کامل آن را از مدت‌ها پیش به سازمان ارائه کردم، اما به جایی نرسیده و هیچ خبری نشده است. من هم هفت ـ هشت ماه است که خانه‌نشین‌ام. در جلسه نخبگان با آقای رییس‌جمهور هم که دعوت شده بودم، به ایشان گفتم که باید برای کارآفرینی، رونق اقتصادی و مقابله با ایران‌هراسی، در زمینه صنعت گردشگری‌ کار کنیم اما می‌بینیم که حمایتی نشدم.

عمان می‌گوید جاذبه‌های گردشگری ما را به دنیا معرفی کن

سازنده مجموعه مستند «ایرانگرد» درباره پروژه‌ای که از طرف مسؤولان عمان به او پیشنهاد شده است، توضیح داد: هفت ـ هشت ماه است که به طرح‌هایم پاسخی داده نمی‌شود و خانه‌نشین هستم. به همین دلیل، دعوت مسؤولان عمانی را پذیرفتم تا برنامه‌ای را برای تلویزیون عمان بسازیم. درخواست آن‌ها این بود که پروپوزالی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری عمان به مردم جهان بدهم. آن‌ها علاقه دارند که کشورشان در سطح جهانی شناخته شود. مطمئنم که می‌توانیم کار بزرگی انجام بدهیم.

قارایی در پایان گفت: اولویت من ایران است، اما عمان انگار قدرم را بیشتر می‌داند. هنوز هم اگر وزارت گردشگری یا سازمان صداوسیما بخواهند که «سفر به سرزمین رویاها»، «ایرانگرد ۶» یا «ایرانگرد کوچک» را بسازیم، قطعا و یقینا اولویت اول و آخرم ایران است. همین‌طور که همیشه گفته‌ام قهرمان زندگی من شهید چمران است که دانشگاه برکلی آمریکا را با پول و شهرت رها می‌کند تا به ایران بیاید و برای ایران کار کند. من هم دوست دارم که به ایران خدمت کنم، اما وقتی بهایی داده نمی‌شود، مجبورم جایی بروم که قدرم را بدانند.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=9479

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران خبر دانشگاه دخانيات درمان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد