• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5
وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

انجام روزانه ۱۲۰۰ پرواز در کشور

  • کد خبر : 9231
  • 10 مرداد 1402 - 16:00
انجام روزانه ۱۲۰۰ پرواز در کشور
وزیر راه و شهرسازی در آیین تجلیل از عوامل اجرایی عملیات حج ۱۴۰۲ گفت: صنعت هوانوردی صنعتی فناورانه و مردم پایه است که با بیشترین ارتباط با مردم، از سوی آحاد شهروندان رصد می‌شود که در این راستا افزایش ناوگان هوایی در برنامه وزارت راه و شهرسازی است.
بانگ خبر،  آیین تجلیل و تکریم خدمتگزاران عملیات حج۱۴۰۲ با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از معاونین این وزارتخانه در محل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برگزار شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: صنعت هوانوردی یک صنعت فناورانه و مردم پایه توأمان است و با بیشترین ارتباط با مردم، از سوی آحاد مردم رصد می‌شود.

وی ضمن قدردانی از همه عوامل اجرایی عملیات حج افزود: به تمامی محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها واقف هستیم و در صدد افزایش ناوگان هستیم و به یاری خداوند سال آینده عملیات حج را غنی‌تر رقم می‌زنیم و در این راستا عملیات اربعین پیش‌رو نیز تمرین آن است.

بذرپاش  اظهار کرد: امروز کار ما مداقه در صنعت عظیم هوانوردی است، چراکه شاید روزانه از این صنعت نقد شنیده شود و در تلاشیم به فضل خدا در راستای برداشتن موانع موجود حرکت کنیم.

وی با بیان این‌که ارتباط مردم با صنعت هوانوردی محسوس است، ادامه داد: اولین اشتباه در این صنعت،‌آخرین اشتباه است و قضاوت درباره این بخش را همه آحاد مردم انجام می‌دهند.

استفاده همه مردم از حمل و نقل هوایی

بذرپاش با اشاره به این‌که در صنعت هوانوردی ایمنی در رأس است و فعالان این بخش در مرز دانش حرکت می‌کنند، ادامه داد: باید همه مردم بتوانند از حمل‌ونقل هوایی استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پایه ارزیابی صنعت هوایی خود مردم هستند و لحظه‌ای آن‌را رصد می‌کنند و تحت تاثیر اخبار آن قرار می‌گیرند.

بذرپاش همچنین با اشاره به در حال تصویب بودن ۲۷ نقطه برای ایجاد شهر ساحلی، گفت: نیازمندی این شهرها به فرودگاه را بررسی می‌کنیم.

وی آمار روزانه پروازهای سراسر کشور را اعلام کرد و افزود: روزانه در کشور ۱۲۰۰ پرواز انجام می‌شود و بیش از ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان این‌که توسعه ناوگان هوایی یکی از اولویت‌هاست، اضافه کرد: الان تقاضا ۴ الی۵ برابر برابر عرضه در حمل‌ونقل هوایی است، از این رو باید همه زیرساخت‌ها را ارتقاء دهیم و به فضل خدا امسال تعداد قابل توجهی به ناوگان هوایی اضافه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اهمیت فرودگاها ادامه داد: نظم فرودگاهی اهمیت مضاعف دارد چون در هر سفر ملاک قضاوت عوام در وهله اول فرودگاه آن کشور است.

وی لازمه ارتقای خدمات را نظارت مستمر دانست و گفت: علاوه بر تأمین امنیت پروازها در صنعت هوانوردی، روش دستیابی مردم به بلیت پروازها نیز مهم است و وقتی درباره صنعت حرف می‌زنیم همه ابعاد آن مهم است.

شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن خیرمقدم به مقام عالی وزارت و مدعوین گفت: صاحب این کار خداوند متعال است و خود خداوند از عزیزان تقدیر خواهد کرد و مایه عاقبت به خیری آنان است.

فرزادی پور افزود: همکاران من شبانه روز مجدانه تلاش کردند که میزبان خوبی برای ضیوف الرحمن باشند،آنان که خستگی را خسته کردند.

وی اظهار کرد: به زعم برخی عملیات حج امسال با ظرفیت های موجود، نشدنی بود اما با دغدغه‌مندی و تلاش همه عوامل، این کار نشد شدنی شد و امروز خدا را شاکریم که به این مجموعه عنایت شد که در سایه تلاش و جهاد و زحمت امروز سرافراز از این ماموریت سنگین باشیم.

به گفته فرزادی پور ۷۶۰ پرواز رفت و برگشت از ۳۱ اردیبهشت تا ۳ مرداد به طول انجامید که ۷۸ هزار و ۶۱۹ نفر از زائرین منتقل شدند که میانگین تأخیرات در ایران ۳۵ دقیقه و از عربستان ۶۸ دقیقه بود که تأخیرات با مدیریت و هماهنگی میان عوامل درگیر این کار با کمترین مشکل به انجام رسید.

محدودیت ناوگان،گرمای هوا و افزایش میانگین سن زائران مهم‌ترین عوامل محدود کننده عملیات حج امسال

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ویژگی‌های حاکم بر پرواز های امسال کار را مشکل کرد که اولین آن محدودیت ناوگان و افزایش سن آن بود، همچنین  گرمای هوا و افزایش ایستگاه‌های پروازی و افزایش سن زائران از ویژگی‌های محدود کننده عملیات امسال بود.

وی خاطرنشان کرد: حج امسال با عنایت الهی و با تلاش متخصصان ما در امنیت کامل برگزار شد و تعامل بین همه سازمان ها و ارگان‌های خارج از مجموعه ارزشمند بود.

همچنین همراهی و همدلی مجموعه صنعت ستودنی است که به لطف خدا منجر به این عملیات موفق شد.

وی افزود: فضای معنوی حاکم بر عملیات حج ارزشمند ترین بخش عملیات بود.

از طرف دیگر همه اتفاقات عملیات اطلاع رسانی شفاف و به موقع باعث شد کنترل پرواز ها به بهترین نحو صورت بگیرد.

فرزادی پور ابزار امیدواری کرد: انتظار می‌رود حمایت‌ها تداوم داشته باشد که منجر به توسعه کمی و کیفی ناوگان هما شود و در آینده شاهد ارتقای سطح خدمات در همه حوزه ها باشیم و خدمتگزار مردم باشیم و نزد خدای متعال شرمنده نباشیم.

عملیات اربعین بزرگ‌ترین رزمایش جهان تشیع

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این آیین گفت: از خدمات و زحمات عزیزانی که این مأموریت سیاسی عبادی را انجام دادند و این کار بزرگ را انجام دادند و خالصانه کار کردند، تکریم می شود که امیدواریم خداوند قبول کند و مارا آماده عملیات اربعین کند که بزرگترین رزمایش جهان تشیع است.

سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: بیش از ۱۷ سازمان و وزارتخانه در خدمت عملیات حج امسال بودند.

وی ضمن تشکر و سپاس از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که با تلاش شبانه روزی عملیات حج را انجام داد گفت: این همدلی در هیچ جای جهان یافت نمی‌شود و جای تقدیر دارد که این عزیزان با این امکانات کم این حماسه بزرگ را آفریدند.

نواب اظهار کرد: امسال در صدد کاهش خادم و افزایش زائر بودیم که زائرانی که ۱۶ سال در صف انتظار بودند، به زیارت خانه خدا مشرف شوند.

این آیین با تجلیل وزیر راه و شهرسازی از خادمان و عوامل عملیات حج، به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=9231

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران خبر دانشگاه درمان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران شوراي شهر تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد