• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

فعالیت‌ بانک‌های قرض‌الحسنه گسترش یافته است

  • کد خبر : 8916
  • 02 مرداد 1402 - 23:29
فعالیت‌ بانک‌های قرض‌الحسنه گسترش یافته است
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان گیلان بیان کرد: یکی از اقدامات بانک مرکزی در راستای تحقق رونق تولید، افزایش سقف وام‌های بانک‌های قرض‌الحسنه بود که در سال جاری این وام‌ها از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان ارتقا پیدا کرد.

بانگ خبر، به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «محمدرضا نجفی‌شعاع» مدیر شعب بانک در استان گیلان در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه رادیو گفت‌وگو با عنوان جایگاه بانک‌های قرض‌الحسنه در ایران گفت: صندوق‌های قرض‌الحسنه از دهه ۱۳۴۰ شمسی در ‌نقاط مختلف کشور فعالیت داشتند و این مهم امر جدیدی نیست.
نجفی‌شعاع افزود: در اوایل این صندوق‌ها توسط کسبه بازار تهران و در راستای رفع مشکلات مالی مردم راه‌اندازی شده بود و تدریجاً با گسترش تقاضا از این صندوق‌ها، فراخوانی به دیگر بازاریان داده شد تا آن‌ها نیز در این امر خداپسندانه شرکت کنند و به ‌این‌ ترتیب پرداخت وام قرض‌الحسنه جایگاه ویژه‌ای در میان اقشار مختلف جامعه پیدا کرد.
وی در ادامه تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم که سرمایه تجمیع شده در صندوق‌های قرض‌الحسنه تنها صرف وام‌دهی به افراد نمی‌شد و با افزایش سرمایه صندوق‌ها، گردانندگان آن‌ها بخشی از این پول‌ها را به ساخت مدارس، درمانگاه‌ها و دیگر مصارف اجتماعی در مناطق محروم اختصاص دادند.
این کارشناس حوزه پولی و بانکی همچنین گفت: تدریجاً و با گسترش فعالیت‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه در سراسر کشور، شاهد فراگیری آن در میان مردم و افزایش چشمگیر تقاضا از آن‌ها شدیم که این روند منجر به تأسیس بانک‌های رسمی شد که زیر نظر مستقیم بانک مرکزی و بر مدار قوانین نظام بانکی فعالیت می‌کنند.
نجفی شعاع در رابطه با روند فعالیت نهادهای مالی قرض‌الحسنه اظهار داشت: صندوق‌های قرض‌الحسنه در گذشته و بانک‌های قرض‌الحسنه در امروز به‌طورکلی مردم‌نهاد هستند و توسط خود مردم اداره و هدایت می‌شوند که البته امروزه به سمت‌وسوی الکترونیک کردن خدمات (آنلاین) حرکت کرده‌اند و این روند، سهولت امور را برای متقاضیان به همراه داشته است که علاوه بر این مهم پرداخت وام‌های فوری و بدون ضامن بر گرایش مردم به این بانک‌ها افزود.
وی در ادامه افزود: یکی از اقدامات بانک مرکزی در راستای تحقق رونق تولید، افزایش سقف وام بانک‌های قرض‌الحسنه در سراسر کشور بود که در سال جاری این وام‌ها از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان ارتقا یافت. این وام‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به ۷۵۰ میلیون تومان ارتقا پیدا کرد که کمک حائز اهمیتی به این قبیل شرکت‌ها محسوب می‌شود.
این کارشناس حوزه پولی و بانکی همچنین بیان کرد: بی‌شک افزایش سقف وام به‌ویژه برای بنگاه‌های تولیدی و مراکز کارآفرینی بیشترین تأثیر در اقتصاد کشور را دارد که امیدواریم با حمایت‌های دولت استمرار پیدا کند.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=8916

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران خبر دانشگاه دخانيات درمان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد