• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

اعتماد مردم به بانک‌های قرض‌الحسنه و رضایت از عملکرد آن‌ها

  • کد خبر : 8489
  • 15 تیر 1402 - 17:19
اعتماد مردم به بانک‌های قرض‌الحسنه و رضایت از عملکرد آن‌ها
«امیر حکمت آزاد» گفت: مالک منابع بانک‌های قرض‌الحسنه مردم هستند و با رضایت کامل روند همکاری با این بانک‌ها را در پیش گرفته‌اند. وام‌گیرندگان این وام‌ها را در موعد مقرر به بانک‌ها پس می‌دهند و همه این‌ موارد نشانه قابل‌ اعتماد بودن این بانک‌ها در میان عموم مردم است.

بانگ خبر، به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «امیر حکمت آزاد» رئیس اداره کل سایت، مرکز عملیات زیرساخت، سخت‌افزار و شبکه بانک در برنامه گفت‌وگوی ویژه رادیو گفت‌وگو با موضوع «جایگاه بانکداری قرض‌الحسنه در جامعه و نقش آن در رونق تولید» گفت: اگر بخواهیم به تاریخچه سیستم و ساختار نظام قرض‌الحسنه در ایران بپردازیم، باید به تصمیمات بزرگان مسجد لُرزاده و تأسیس صندوق ذخیره جاوید در سال ۱۳۴۸ باز گردیم.
حکمت آزاد ادامه داد: نقطه عطف تاریخچه قرض‌الحسنه، صدور دستورالعمل ناظر بر تأسیس بانک‌های قرض‌الحسنه، مصوبه شورای پول و اعتبار در سال ۱۳۸۶ محسوب می‌شود. البته موضوع قرض‌الحسنه پیش از آن نیز به صورت‌های مختلف همچون شبکه‌های خانگی و بازاری وجود داشت.
وی افزود: در گذشته، خانواده‌ها برای رفع نیازهای یکدیگر و کمک‌رسانی به افرادی که از بضاعت کمتری برخوردار بودند، صندوق‌های قرض‌الحسنه خانوادگی راه‌اندازی می‌کردند تا با قرض‌ دادن وجوه مالی، قدمی در راستای رفع مشکلات یکدیگر بردارند.
این کارشناس حوزه پولی و بانکی با اشاره به تأسیس رسمی بانک‌های قرض‌الحسنه در ایران گفت: خوشبختانه ما در عرصه قرض‌الحسنه از منابع فراوان و کارآمدی برخورداریم که در راه‌اندازی بانک‌های قرض‌الحسنه کمک شایانی را به همراه داشته‌اند و دلیل اصلی آن، استقبال عموم مردم جامعه از این روند خاص بوده است.
وی ادامه داد: پیش از ظهور و راه‌اندازی رسمی بانک‌های قرض‌الحسنه، بانک‌های تجاری با مأموریت‌های ویژه‌ای فعالیت می‌کردند و هزینه نگهداری پول به دلایل متعدد، بسیار بالا بود و ابهامات فراوانی بر نحوه مصارفِ منابع آن‌ها وارد می‌شد که بانک‌های قرض‌الحسنه با سیاست‌های مالی ویژه، این قبیل مشکلات را مرتفع کردند.
حکمت آزاد در ادامه سخنان خود عنوان کرد: هدف اصلی از راه‌اندازی بانک‌های قرض‌الحسنه در ایران، علاوه بر مزایای مالی آن در رفع نیازهای پولی عموم مردم، گسترش اصل قرض‌الحسنه در جامعه بود که زیرساخت‌های اقتصادی را متحول و مشاغل مولد را گسترش داد.
این کارشناس حوزه پولی و بانکی با اشاره به بررسی روند بانک‌های قرض‌الحسنه گفت: در سال‌های گذشته شاهد ورود بانک‌های قرض‌الحسنه به برخی امور خیریه همچون درمان بیماران ناتوان مالی، حمایت از تولیدات خانگی و ارائه وام‌های ویژه به بنگاه‌های تولیدی بودیم که گواه مولد و مؤثر بودن این بانک‌هاست.
حکمت آزاد افزود: اکنون و با روند جدید و ساماندهی هدفمند فعالیت‌های این بانک‌ها، ضروری است تا با اشاعه قرض‌الحسنه قدمی مؤثر برای رفع مشکلات مالی و افزایش انواع تولیدات ایرانی برداریم.
وی ضمن تأکید بر تأمین منابع بانک‌های قرض‌الحسنه از سوی مردم، اظهار داشت: اسناد و مدارک حاکی از آن است که منابع بانک‌های قرض‌الحسنه آشکار و شفاف است و هیچ خلل و شبهه‌ای در آن نیست و مبرهن است که این منابع از سوی مردم تأمین شده است.
حکمت آزاد در همین رابطه خاطرنشان ساخت: مالک منابع بانک‌های قرض‌الحسنه نیز خود مردم هستند و با رضایت کامل روند همکاری با این بانک‌ها را در پیش گرفته‌اند. وام‌گیرندگان این وام‌ها را در موعد مقرر به بانک‌ها پس می‌دهند و همه این موارد نشانه قابل‌ اعتماد بودن این بانک‌ها در میان عموم مردم است.
حکمت آزاد در پایان گفت: ما امیدواریم با حمایت‌های روزافزون مردم و دولت از بانک‌های قرض‌الحسنه شاهد بهره‌مندی اکثریت مردم از این وام‌ها بدون بهره باشیم تا قدمی مؤثر در مسیر رشد و توسعه اقتصاد کشور برداشته شود.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=8489

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران خبر دانشگاه دخانيات درمان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران شوراي شهر تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد