• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

شهروندان در خریدهای نوروزی مراقب مجرمان سایبری باشند

  • کد خبر : 795
  • 21 اسفند 1400 - 10:22
شهروندان در خریدهای نوروزی مراقب مجرمان سایبری باشند

بانگ خبر، پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی‌محمد رجبی به آغاز خریدهای نوروزی شهروندان در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند با رعایت نکات ایمنی بسیار ساده در خریدهای آخر سال، از حساب بانکی خود در مقابل بسیاری از روش‌های کلاه‌برداری برداشت غیرمجاز محافظت کرد. وی گفت: در سال‌های اخیر بسیاری از شهروندان […]

بانگ خبر، پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی‌محمد رجبی به آغاز خریدهای نوروزی شهروندان در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند با رعایت نکات ایمنی بسیار ساده در خریدهای آخر سال، از حساب بانکی خود در مقابل بسیاری از روش‌های کلاه‌برداری برداشت غیرمجاز محافظت کرد.

وی گفت: در سال‌های اخیر بسیاری از شهروندان به‌منظور شکستن زنجیره انتقال بیماری کرونا و همچنین عدم اتلاف وقت به خرید‌های غیرحضوری و اینترنتی روی آورده‌اند که این امر علاوه بر مزایای زیاد آن در صورت عدم مراقبت می‌تواند خطراتی را در پی داشته باشد.

وی در خصوص نحوه کلاه‌برداری افزود: مجرمان سایبری با راه‌اندازی فروشگاه‌های جعلی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و با تبلیغات جذاب و تخفیفات اغواکننده و با عناوینی مانند “فروش کالاهای مرغوب باقیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار” کالاهای بدون کیفیت خود را باقیمتی بیشتر از ارزش کالا به مشتریان خود می‌فروشند و اقدام به کلاه‌برداری از شهروندان می‌کنند.

سرهنگ رجبی از عدم ارسال کالای خریداری‌شده نیز به‌عنوان یکی دیگر از روش‌های کلاه‌برداری نام برد و گفت: در بسیاری از مواقع کلاه‌بردار بعد از دریافت بیعانه یا حتی وجه کامل دیگر پاسخگوی فرد نیست.

این مقام مسئول از خرید حضوری به‌عنوان یکی از راهکارهای جلوگیری از کلاه‌برداری اشاره کرد و گفت: در صورت خرید اینترنتی به آدرس URL سایت دقت کنید که با “https” شروع‌شده باشد. همچنین برخی از مرورگرها یک نماد قفل در جلوی آدرس وب دارند تا نشان دهند سایت دارای گواهی امنیتی قابل‌اعتماد است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور در ادامه افزود: بهترین روش برای جلوگیری از کلاه‌برداری توجه به موارد منطقی و غیرمنطقی معامله است چراکه برخی معاملات بیش‌ازحد برای واقعی بودن خوب هستند مثلاً قیمت برخی اجناس را آن‌قدر پایین میاورند که خریدار را وسوسه کنند درصورتی‌که با واقعیت جور درنمی‌آید؛ همچنین اگر سایتی از شما روش‌های پرداخت غیرعادی می‌خواهد، باید به آن شک کنید. مثلاً سایتی که از طریق کارت به کارت یا دریافت بیعانه درخواست پرداخت می‌کند به‌احتمال‌زیاد کلاه‌برداری است.

سرهنگ رجبی به کاربران توصیه کرد: از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خرید کنند و به‌هیچ‌وجه به فروشگاه‌های شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=795

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران جریمه رانندگی خبر دانشگاه رهبر سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران فرهنگ مجلس مذهبی نماز عيد فطر ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر کمیته امداد امام خمینی
ارشاد