• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: تاکید کرد:

آبادیران؛ بازاری چشمگیر و رونقی برای دانش‌بنیان‌های مناطق محروم

  • کد خبر : 7730
  • 23 خرداد 1402 - 12:53
آبادیران؛ بازاری چشمگیر و رونقی برای دانش‌بنیان‌های مناطق محروم
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: حوزه علم و فناوری دو عملکرد خاص در مناطق محروم دارد؛ یکی استانداردسازی اشتغال و تولید و دیگری به صرفه سازی اشتغال های کوچک و تولید های کوچک که با یکدیگر حرکت مبارکی را ایجاد می‌کند و امیدواریم مردم ثمره بیش از ۲۰ سال تاکید مصرانه حضرت آقا در موضوع علم و فناوری در همه دولت‌ها و شرایط را در زندگی و سفره شان ببینند.

بانگ خبر، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا ( آبادیران)گفت: حوزه علم و فناوری دو عملکرد خاص در مناطق محروم دارد؛ یکی استانداردسازی اشتغال و تولید و دیگری به صرفه سازی اشتغال های کوچک و تولید های کوچک است.

 روح الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم افتتاحیه  نمایشگاه آبادیران که صبح امروز۲۳خرداد ۱۴۰۲ که با حضور  جمعی از شخصیت ها از جمله عارف نوروزی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام (ره) علی آقامحمدی در مصلی تهران برگزار شد، عنوان کرد: این حرکت ملی که تحت عنوان آبادیران شروع می شود یک همراستایی و همراهی جمعی همه نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در آبادانی ایران و مناطق محروم با فناوری و علم برای آبادانی کشور است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افزود: حوزه علم و فناوری دو عملکرد خاص در مناطق محروم دارد؛ یکی استانداردسازی اشتغال و تولید و دیگری به صرفه سازی اشتغال های کوچک و تولید های کوچک که با یکدیگر حرکت مبارکی را ایجاد می‌کند و امیدواریم مردم ثمره بیش از ۲۰ سال تاکید مصرانه حضرت آقا در موضوع علم و فناوری در همه دولت‌ها و شرایط را در زندگی و سفره شان ببینند.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: مناطق دورافتاده ما در ظرفیتهای سرزمینی محروم نیستند بلکه در ظرفیت ها بسیار بکر و دست نخورده بوده و از نظر ظرفیت های انسانی نیز به واسطه یک زندگی سالم و پاک از انرژی و توان خوبی برخوردار هستند؛ به طور مثال در محلات کمتر برخوردار تهران جوان های ۱۵، ۱۶ و ۲۰ ساله به واسطه عدم دسترسی به آموزش کشف نشده اند ولی سرشار از استعدادهای بی نظیر هستند. بنابراین مناطق محروم ثروت‌های سرزمینی و ظرفیت های کشف نشده انسانی دارد. آنچه که منطقه محروم را محروم کرده، محرومیت در توجه است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان کرد: این رویداد می‌خواهد توجه شرکت های دانش بنیان ذیل دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی را به کانون فرصت های انسانی و سرزمینی متصل کند و یقین داریم شرکت های دانش بنیان فعالیت های خوبی را در حوزه های آموزش و پرورش، غذا و کشاورزی، سلامت، معدن و بازار در مناطق محروم ایجاد خواهند کرد که انشاالله این اقدامات چشمگیر و خیره کننده خواهد بود.

 

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=7730

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد