• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
5
دکتر کبریائی زاده در افتتاحیه همایش مکمل‌های غذایی، رژیمی و ورزشی عنوان کرد:

صنعت مکمل، ۱۰۰ درصد نیاز داخلی را تامین می کند

  • کد خبر : 7720
  • 23 خرداد 1402 - 12:10
صنعت مکمل، ۱۰۰ درصد نیاز داخلی را تامین می کند
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیم غذایی ایران و رئیس شورای سیاستگذاری همایش مکمل های غذایی رژیمی و ورزشی گفت:امروز صنعت تولید فرآورده‌های مکمل یکی از صنایع پرافتخار کشور است و ۱۰۰ درصدنیاز کشور را در تمام اشکال تامین می‌کنیم.

بانگ خبر، به گزارش بانگ خبر، عباس کبریایی زاده در افتتاحیه یازدهمین همایش و نمایشگاه مکمل های غذایی، رژیمی و ورزشی که صبح سه‌شنبه ۲۳ خردادماه سال‌جاری برگزارشد، افزود: در دوران کرونا نه تنها نیاز کشور در حوزه فرآورده‌های مکمل تامین شد بلکه صادرات خوبی هم در این حوزه داشتیم.

کبریایی زاده ادامه داد:امروز ۱۰۵ شرکت تولیدکننده فرآورده مکمل در کشور داریم. خطوط تولید متعددی را در این صنعت در کشور داریم و بسیاری از ماشین آلات این صنعت هم در داخل کشور ساخته می‌شوند. امروز نیازمند استراتژی کاملی برای صنعت مکمل هستیم تا هم به حیات فعلی خود و هم به توسعه ادامه دهند.

به گفته وی، براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، حکمرانی خوب در نظام سلامت یعنی حکمرام آینده بهتر و رفاه بیشتر را برای جامعه خودش رقم بزند، در بستری با فساد کمتر یا بدون فساد.

کبریائی زاده با بیان اینکه در سال ۸۵ و ۸۶ حدودصددرصد نیاز بازار را از طریق فرآورده‌های وارداتی تامین می کردیم، اظهارکرد:با همتی که توسط صنعتگران، سازمان غذا دارو و فعالان این حوزه صورت گرفت، صنعت تولید فراورده های مکمل امروز یکی از پرافتخارترین صنایع کشور است.

وی تصریح کرد: باید نقشه راهی برای آینده داشته باشیم؛ نیازمند این هستیم که یک استراتژی هدفمند در این صنعت داشته باشیم تا بتوانیم شاهد حیات این صنعت در سالهای آینده و موفقیت های مستمر آن باشیم. وی در این باره تصریح کرد: این موضوع نیازمند نگاه جدی تر از مسئولان در وزارت صمت و سازمان غذا و دارو است.

کارکنان سازمان غذا و دارو در حال فرسوده شدن هستند

در ادامه امیرحسین جمشیدی رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان داروهای طبیعی و فرآورده‌های طب سنتی ایران ادامه داد:حدود ۱۲۰۰ گیاه دارویی با احتساب گونه‌های مختلف در کشور داریم و اینکه هفته‌ای ده‌ها فرآورده به کمیسیون قیمت برده شوند به این معناست که سازمان غذا و دارو با دور تند کار می‌کند اما در عین حال صنعت هم رشد بسیار زیادی دارد.

وی افزود: می‌توانیم در انجمن به چابک‌سازی کارهای سازمان غذا و دارو کمک کنیم.

جمشیدی تاکید کرد: کارکنان سازمان غذا و دارو در حال فرسوده شدن هستند چون در حال کار کردن با دور تند هستند.

کنسرسیوم گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی تشکیل می‌شود

همچنین شمس اردکانی دبیر ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یازدهمین همایش و نمایشگاه مکمل های غذایی، رژیمی و ورزشی گفت:رتبه چهارم جهان را از نظر تولید مقالات علمی گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی داریم‌.

وی افزود: بازار جهانی این محصولات ۵۰۰۰ میلیار دلار ارزش دارد و در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی هستیم و به زودی آن را تشکیل خواهیم داد.

اسامی ایرانی روی فرآورده‌های مکمل و طبیعی تولید داخل بگذارید

در ادامه این همایش،محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، بیان کرد: چرا روی فرآورده‌های مکمل و طبیعی تولید داخل اسامی ایرانی گذاشته نمی‌شود؟

وی تصریح کرد: حدود ۱۰۰ شرکت تولید مکمل و ۱۷۵ شرکت تولید قراردادی مکمل در کشور داریم و ارزش تولید مکمل در کشور در ۱۴۰۱ به ۱۱/۷ هزار میلیارد تومان رسید.

برادران براساس آخرین آمار سالانه، از برخورداری کشور از حدود ۵ میلیون دلار صادرات مکمل خبر داد.

گفتنی است، یازدهمین همایش و نمایشگاه مکمل های غذایی، رژیمی و ورزشی و دوازدهمین همایش طلای سبز فرآورده های طبیعی و طب مکمل از ۲۳ خرداد ماه سال جاری برگزار شد و تا ۲۵ خردادماه در مرکز همایش های هتل المپیک تهران از ساعت ۹ تا ۱۷ ادامه دارد.

تنظیم: نازنین جوادیه

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=7720

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.