• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2

محصولات حوزه پزشکی بازساختی در حال ورود به بازار هستند

  • کد خبر : 7515
  • 17 خرداد 1402 - 12:18
محصولات حوزه پزشکی بازساختی در حال ورود به بازار هستند
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‌ های بنیادی معاونت فناوری رئیس‌جمهوری گفت: مطالبه مردم طی سال‌های آینده، درمان قطعی بیماری‌هایشان است که در همین راستا "پزشکی بازساختی" و صنایع مرتبط با آن در دنیا شکل گرفته است.

بانگ خبر، به گزارش خبرنگار بانگ خبر، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های‌بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری صبح امروز چهارشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۲ در افتتاحیه سومین ایران بایو، بیان کرد:مطالبه مردم طی سال‌های آینده، درمان قطعی بیماری‌هایشان است که در همین راستا “پزشکی بازساختی” و صنایع مرتبط با آن در دنیا شکل گرفته و در ایران نیز این حوزه روندی رو به رشد دارد.

وی با بیان اینکه ارزش بازار پزشکی بازساختی در جهان طی سال‌های آینده از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت، افزود: اگر در حوزه پزشکی بازساختی سرمایه‌گذاری و کار نکنیم، پزشکی ایران پنج سال دیگر مانند پزشکی افغانستان خواهد بود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های‌بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری ادامه داد:
محصولات حوزه پزشکی بازساختی با سرعت زیادی در حال ورود به بازار هستند.

درادامه محمدرضا کاظمعلی مدیرعامل شرکت نویان پژوهان درباره جایزه ایران بایو و شاخص های انتخاب برنده این جایزه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: شاخص های انتخاب شامل نوآوری، رشدکسب و کار و عملکرد مالی، مزیت ‌رقابتی، ایجاد تیم و همکاری، انعطاف پذیری و مدیریت، رهبری و چشم انداز، تاثیر بر صنعت و قابلیت تجاری ‌سازی بوده است.

شورای عالی بیوتکنولوژی باید احیا شود

در ادامه فریدون مهبودی چهره برجسته صنعت بیوتکنولوژی ایران افزود:تا ۲۰۳۲ فروش جهانی داروهای بیولوژیک به حدود ۹۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود: دولت‌ها قدرت ایستادگی در مقابل نیاز مردم را ندارند. چون فردی که بیماری لاعلاج دارد دیگر به قیمت درمان آن اهمیتی ندارد و به هر قیمتی می‌خواهد به آن دسترسی پیدا کند.این پدیده‌ جدید فشار زیادی به دولت‌ها و مردم وارد خواهد کرد.

به گفته وی اگر کشوری در حوزه صنعت بیولوژیک عقب بیفتد دیگر به راحتی امکان جبران آن را ندارد.

مهبودی ادامه داد: تاکنون ۳۹ دارو و واکسن بیوتک وارد بازار ایران شده‌اند که در چند سال اخیر با حمایت‌های سازمان غذا و دارو دریچه‌های جدیدی برای این صنعت باز شده است. تا قبل از آن به مدت ۸ سال فهرست رسمی دارویی کشور بسته بود.

وی تصریح کرد: سازمان غذا و دارو تصمیم درستی بگیرد اما از “بالا” آن را لغو کنند، درست نیست. نمی‌شود رئیس‌جمهوری بگوید قیمت دارو باید بیاید پایین، در این صورت تولید خواهد خوابید و امکان تامین نخواهد بود.

مهبودی گفت: شورای عالی بیوتکنولوژی با حضور رئیس‌جمهوری باید احیا شود. شبکه‌های ملی بیوتکنولوژی، بیولوژی مولکولی و دارویی هم باید فعال شوند.

او افزود:جایگاه و ساختار سازمان غذا و دارو در حد سازمان برنامه و بودجه است و رئیس‌جمهوری هم نباید بتواند به آن دستور بدهد. سازمان غذا و دارو نباید در حد معاونت وزارت بهداشت باشد. سازمان غذا و دارو باید اختیارات تام در زمینه تامین دارو داشته باشد و کسی هم نتواند روی تصمیمات آن تاثیر بگذارد.
تنظیم: نازنین جوادیه

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=7515

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.