• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
دکتر بهاروندی در جمع مدیران ارشد و روسای شعب اعلام کرد:

کارآفرین ،تجربه موفق بانکداری خصوصی در ایران

  • کد خبر : 7175
  • 06 خرداد 1402 - 18:50
کارآفرین ،تجربه موفق بانکداری خصوصی در ایران
در گردهمایی سراسری سه روزه روسای شعب و مدیران ستادی بانک کارآفرین که با حضور اعضای هیات مدیره، هیئت عامل، مدیران ارشد و روسای شعب بانک برگزار شد، دکتر احمد بهاروندی به تحلیل شرایط اقتصادی دنیا ، شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و جایگاه بانک کارآفرین در شبکه بانکی پرداخت.
بانگ خبر، به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، دکتر احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین، در گردهمایی سراسری روسای شعب و مدیران ستادی بانک کارآفرین با اشاره به عوامل بین المللی موثر بر شرایط اقتصادی ایران، گفت: به نظر می رسد کش و قوس های اقتصاد بین الملل چهره سخت تری به خود گرفته است و کشورهایی که احساس می کنند سهم شان از کیک اقتصاد نباید دچار تغییر شود اقدامات خود را خارج از تعارفات مرسوم به صورت خشن تر و جدی تر بروز و ظهور می دهند.

وی افزود: از طرفی، اقتصادی که سال‌ها در دنیا آقایی کرده و به جهت رَوایی ارز و پول کشورش از مواهب زیادی برخوردار شده، در مدل توسعه خود مصادیقی از شکست های بازار مثل به رسمت شناختن Mass Production در کارخانه‌های اسلحه سازی و امثال آن را به رسمیت شمرده که این مدل توسعه با ایجاد درگیری‌ها و نزاع‌هایی در سطح دنیا همگام شد.
مدیرعامل بانک کارآفرین، جنگ اوکراین را در قالب یک نمونه مطالعه اقتصادی از ابعاد مختلف قابل بررسی دانست و اظهار داشت: قبل از جنگ اوکراین، ارزش یورو بالاتر از ارزش دلار بود اما بعد از جنگ، این نسبت جا به جا شد و ارزش دلار نسبت به یورو در جایگاه بالاتری قرار گرفت. علت، درگیری اقتصاد حوزه یورو با جنگ بود. در مقابل، در زمینه کارخانه‌های مهمات و اسلحه سازی(و بعد از جنگ، دورنمای بازسازی های عمرانی در حوزه اروپا) موتور اقتصاد حوزه دلار فعال تر می شود.

بهاروندی اقتصاد منطقه آسیای شرقی را هدف برنامه ریزی اقتصادی دانست و ادامه داد: به نظر می رسد کشور رقیب حوزه دلار، هنوز به نقطه رهایی برای اقدام سخت نرسیده است. اما در حوزه‌های نیابتی، تعارفات را کنار گذاشتند و اقداماتی را علیه هم به صورت جدی انجام داده اند. ایران در این مسیر حادث شده و تحریم، سوغات این کشمکش برای اقتصاد ایران است. این تحریم از مسیرهای مختلف اقتصاد ما را رنج می دهد.

وی با اشاره به نخستین مسیر تحریم در ایران، یادآور شد: عمده اتکای اقتصاد در حوزه منابع ملی به درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت است و آثار تحریم باعث تقلیل منابع کشور می شود. از آنجایی که هزینه‌های کشور سر جای خود باقی مانده و چه بسا در سال های متوالی رشد کرده، رقم کسری بودجه را هر سال افزایش می‌دهد.

به گفته مدیرعامل بانک کارآفرین، شرایط بودجه امسال، یکی از مصادیق ورود تحریم هاست. وقتی کسری بودجه ایجاد می شود نزدیکترین و سهل الوصول ترین راه برای جبران، استقراض از بانک مرکزی است که مستقیم پایه پولی را رشد می دهد یا استقراض از مسیر پول درونی یعنی سیستم بانکی است که بعضی از بانک ها را دچار اضافه برداشت کرده و منجر به رشد غیرمستقیم پایه پولی می شود.
بهاروندی ادامه داد: مسیر دیگری که تحریم ایجاد می کند گران تر شدن خرید کالاهای وارداتی است. در گذشته اگر راحت تر می خریدیم الان باید سخت تر بخریم، واسطه ها بیشتر می شوند ودر مقابل به دلیل ریسک همکاری با ایران، قیمت ها را بالاتر ارائه می دهند و در نهایت منجر به تورم، فشار تقاضا و افزایش قیمت مصرف کننده می شود.
این مقام مسئول بانک کارآفرین به مسیر دیگر منجر به تحریم اشاره کرد و گفت: معنی اتفاق نیفتادن سرمایه گذاری خارجی در کشور این است که تقاضای دارندگان ارز خارجی برای ریال ایران کاهش یافته و ریال ایران در حالی که در درون مرزهای اقتصاد کشور در حال رشد است اما متقاضی خارجی ندارد. هر سرمایه گذار خارجی نیاز دارد بخش جدی از سرمایه خود را تبدیل به ریال کند، وقتی تقاضا برای ریال وجود نداشته باشد یعنی ریال ها انباشت می‌شوند و این انباشت ممکن است از میزان رشد تولید داخلی کشور سبقت گیرد؛ بنابراین انباشت درونیِ غیرمتوازن با رشد، منجر به تورم می شود.

احمد بهاروندی در ادامه گردهمایی سراسری مدیران ارشد و روسای شعب بانک کارآفرین، از کسانی انتقاد کرد که موفقیت سازمان شان را فقط مرهون تلاش خودشان می‌دانند و تصریح کرد: گاهی اوقات افرادی که اعلان و ابراز وجود بارقه‌های موفقیت در سازمان شان می کنند، آن موفقیت ها را منتسب به خود می دانند اما به نظر می‌رسد این نوع گفتار، کوته بینانه و از عدالت به دور است. کسانی که این اتفاقات و پیش بینی های خوب را رقم می‌زنند کسانی جز همکاران بانک کارآفرین نیستند.

مدیرعامل بانک کارآفرین ادامه داد: از سخنرانی‌ پیشین در بیست و سومین سالگرد تاسیس بانک (آذر سال گذشته) تاکنون با همکاری شما، اقدامات حرفه ای در بانک از جنس ریل گذاری و ایجاد پلتفرم برای بالندگی بانک کارآفرین صورت گرفته است.
بهاروندی همچنین به برخی داوری ها در خصوص بانکداری در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: بانکداری در ایران به دلایل مختلف، به صورت کم انصافانه در معرض داوری و قضاوت است البته گاهی اوقات هم در شبکه بانکی، اشکالاتی از سوی همکاران بروز داشته که منکر آن نیستیم. اما در اقتصادی که بیش از ۹۰ درصد تأمین مالی‌اش از بازار پول و شبکه بانکی است، تمرکز سیاستگذار، سخنرانان و کسانی که فرهنگ اقتصادی را بسترسازی می‌کنند، باید در رشد، بالندگی و رفع آسیب‌های شبکه بانکی باشد.
بهاروندی خاطرنشان کرد: بانک خوشنام کارآفرین به عنوان یکی از مصادیق بانکداری خصوصی موفق در ایران با قوت به کار خود ادامه می دهد. هر موقع معیارها و مشخصات بانک کارآفرین در معرض نگاه سیاستگذاران و تریبون داران منتقد به سیستم بانک‌های خصوصی قرار می گیرد، به نظرم حرف‌شان همان جا دچار سکته می شود و این جزء افتخارات بانک کارآفرین است. بانک کارآفرین به مَثابه بانک خصوصی موفق و تجربه ای مثال زدنی در اقتصاد ایران است.
مدیرعامل بانک کارآفرین درباره بانکداری اسلامی تأکید کرد: گاهی اوقات تعاریف و برداشت‌های ما نسبت به اسلام و چارچوب آن ممکن است ناقص شود و مخاطب ما در مصداق و مفهوم دچار خلط مبحث شود. درست است در اسلام نهادی به نام بانک و اقتصاد اسلامی معرفی نشده است اما اعتقادات و فرهنگ ایرانی ما مرزهایی مشخص کرده که وقتی خود را در آن مرزها مقید می‌دانیم نه تنها به کارایی در اقتصاد نزدیک می شویم بلکه آنچه فرهنگ و عقایدمان از ما انتظار دارد در عرصه اقتصاد برآورده می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=7175

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
8قلاده پلنگ، پارک ملی، منطقه، حفاظت شده، تندوره، بانگ خبر، خراسان رضوی ، بانگ خبر،بانک سینا، رتبه، اول، سلامت ،عملکرد، شبکه بانکی، کشور ،،کسب آبگیری، سد، چم شیر، نیازمند، رعلی سلاجقه، هوای پاک، بانگ خبراستی آزمایی، محیط زیست، اجتماعی افزایش اقتصاد ایران بانک سپه، وزیر امور اقتصادی، دارایی، املاک، مازاد، فروش، بانک مباحث، مالی، موضوعف تمرکز، بانگ خبر بانک ملی بانگ خبر بانگ خبر، برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها بهزاد شیری تهران تولید تیراندازی خبر خبری دانشگاه رئیسی رهبر سیاسی فرهنگ فرهنگی مجلس مذهبی ورزش وزیر صنعت پست بانک ۵۵۰ میلیارد ریال، وام، ازدواج، پرداخت، تسهیلات قرض الحسنه، بانک شهر بانگ خبر
ارشاد