• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

معمای مرموز ترین بنای جهان حل شد؛ با مصر باستان مرتبط است

  • کد خبر : 691
  • 16 اسفند 1400 - 18:40
معمای مرموز ترین بنای جهان حل شد؛ با مصر باستان مرتبط است
بی بی سی نوشت،به نظر می‌رسد پژوهشگران سرانجام به راز استون‌هنج پی‌برده‌اند و دریافتند که این اثر تاریخی سنگی با مصر باستان ارتباط دارد.

بانگ خبر، نظریه این است که این مکان به عنوان نوعی تقویم باستانی ساخته شده است تا به انسان‌ها در تشخیص زمان‌های سال کمک کند.
استون‌هنج

شکل و ترتیب قرار گرفتن سنگ‌ها تجسم سال است که به کمک آن می‌توانستند ترتیب روزها و هفته‌ها و ماه‌های سال را نگه دارند.

اما این تقویم مانند تقویم‌هایی که امروزه استفاده می‌کنیم نبوده است. این تقویم بر مبنای سال و تقویم خورشیدی بوده است.مصریان باستان از تقویم خورشیدی استفاده می‌کردند که در آن ماه و سال بر مبنای حرکت خورشید محاسبه می‌شود. هر هفته ده روز بوده است و تعداد ماه‌های هر سال هم از روال امروزی بیشتر بوده است.

استون‌هنج چیست؟
استون هنج

حلقه‌ای از سنگ‌افراشت‌ها یا ستون‌های سنگی عظیم در دشت سالزبری ویلتشر واقع در جنوب غربی انگلستان است.

این میراث فرهنگی از دوران پیش‌ازتاریخ به‌جا مانده است و سنگ‌های آن حدود ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد در این مکان قرار گرفته‌اند.

مردم در زمان‌های خاصی از سال برای بازدید از این اثر تاریخی می‌روند. در انقلاب تابستانی و زمستانی زمانی که خورشید با فاصلهٔ میان سنگ‌ها هم‌خط‌ و هم‌راستا می‌شود.

پژوهش جدید چه می‌گوید؟
مصر باستان

این پژوهش را پروفسور تیموتی داویل، استاد تاریخ دانشگاه بورنموث انجام داده است.

او می‌گوید احتمال دارد که استون‌هنج با الهام از فرهنگ مصر باستان بنا شده باشد چون مصریان باستان از تقویم خورشیدی استفاده می‌کردند و این روش رسمی آنها برای تعیین روز و ماه سال بوده است.

تقویم خورشیدی بر مبنای انقلابین زمستانی و تابستانی و اعتدالین بهاری و پاییزی محاسبه می‌شود و این همان زمانی است که هر سال خورشید با سنگ‌های مشخصی از این مجموعه هم‌سو و هم‌تراز می‌شود.

دارویل می‌گوید:”این تقویم عملکرد سرراست و قابل‌فهمی داشته است”.

“هر کدام از ۳۰ سنگ‌افراشت‌ سارسِنی که به صورت حلقه قرار گرفته است یک روز از ماه را نشان می‌دهد و هر ماه سه هفته داشته و هر هفته ۱۰ روز بوده است”.

 

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=691

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران جریمه رانندگی خبر دانشگاه درمان رهبر سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران فرهنگ مجلس مذهبی نماز عيد فطر ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پلیس راهور فراجا پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد