بانگ خبر، به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت مشارکت اجتماعی در حمایت از گروه‌های نیازمند اظهار کرد: مردم علاقه‌مند هستند به افراد نیازمند کمک کنند اما گاهی نیازمندان واقعی را نمی‌شناسند از این رو، شناسایی جامعه هدف، جلب خیران و هدایت کمک‌ها به سمت افراد نیازمند، اقدامی ارزشمند است و پویش بنای مهربانی می‌تواند یکی از مسیرهای مؤثر در این زمینه باشد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، افزود: این افراد باید از زمینه‌های لازم برای زندگی عزتمندانه برخوردار شوند و پویش بنای مهربانی می‌تواند در تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان نقش‌آفرین باشد.

مدیرعامل بنیاد هاسب، حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل را یکی از اهداف مهم این پویش عنوان کرد و گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد ۲ هزار و ۸۰۸ کودک بازمانده از تحصیل در جامعه تحت پوشش بهزیستی وجود دارد که باید وضعیت آنان پیگیری و مقدمات بازگشتشان به مدرسه فراهم شود.

واعظ مهدوی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۷۰۰ نفر از این کودکان در استان سیستان و بلوچستان هستند، تصریح کرد: بسیار مهم است که پویش بنای مهربانی بتواند به تحت پوشش قرار گرفتن آموزشی این کودکان کمک کند و زمینه بازگشت آنان به مدرسه را فراهم سازد.

وی بهترین شیوه برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه را ارائه خدمات مددکاری دانست و افزود: باید بررسی شود هر خانواده با چه مشکلاتی روبه‌روست و از طریق مداخله مددکارانه، زمینه اقناع خانواده و کودک برای بازگشت به کلاس درس فراهم شود نباید اجازه داد کودکان خانواده‌های فقیر به دلیل مشکلات اقتصادی یا اجتماعی مدرسه را ترک کنند چون این مسئله موجب تکرار چرخه فقر و قربانی شدن کودکان می‌شود.

مدیرعامل بنیاد هاسب با تأکید بر نقش آموزش در کاهش فقر گفت: تحصیل یکی از مهم‌ترین راه‌های خروج از چرخه فقر است و بازماندن کودکان از مدرسه می‌تواند آینده آنان و خانواده‌هایشان را تحت تأثیر قرار دهد.

واعظ مهدوی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های تخصصی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی تبلور تخصص روان‌شناسی و مددکاری در کشور است، امیدواریم این سازمان در بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه حتی فراتر از جامعه تحت پوشش خود نقش مؤثری ایفا کند.

از دست ندید