• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3
دیدار مقام عمانی با معاون اول رئیس‌جمهور

مخبر: روابط تهران و مسقط روابطی بسیار صمیمانه و ممتاز است

  • کد خبر : 5286
  • 13 اسفند 1401 - 14:20
مخبر: روابط تهران و مسقط روابطی بسیار صمیمانه و ممتاز است
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اشتراکات فراوان و روابط صمیمانه و دیرینه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان گفت: روابط تهران و مسقط روابطی بسیار صمیمانه و ممتاز است که باید تلاش کنیم مناسبات تجاری و اقتصادی فیمابین را نیز همپای روابط سیاسی گسترش دهیم.

بانگ خبر، محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در دیدار «سالم بن ناصر العوفی» فرستاده ویژه پادشاه عمان و وزیر انرژی و معادن این کشور اظهار داشت: به رغم رویکرد مهم و راهبردی مقامات دو کشور برای توسعه مناسبات تجاری فیمابین، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد که باید با رفع موانع پیش رو به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی مسایل بانکی را از موانع اصلی بر سر راه توسعه مناسبات تجاری میان دو کشور برشمرد و گفت: پایه و بنیان هر رابطه اقتصادی، مبادلات بانکی است از این رو باید رفع مسایل بانکی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهیم.

وی همچنین با اشاره به خط هوایی مستقیم تهران – مسقط، ضرورت افزایش پروازهای این مسیر را گامی در جهت تسهیل رفت و آمد تجار و ارتقاء سطح همکاری های دو کشور ارزیابی و اظهار امیدواری کرد در دوره پیش رو شاهد عملیاتی شدن و اجرای توافقات بر زمین مانده میان دو کشور باشیم.

معاون اول رییس جمهور از وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان به عنوان رییس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های ایران و عمان خواست برگزاری جلسات این کمیسیون افزایش پیدا کند و زمینه های همکاری مشترک میان دو کشور با برنامه زمان بندی دقیق پیگیری شود.

سالم بن ناصر العوفی فرستاده ویژه پادشاه عمان و وزیر انرژی و معادن این کشور نیز در این دیدار از مأموریت ویژه خود برای پیگیری روند همکاری ها و سرمایه گذاری های دو کشور در تمامی بخشها از جمله انرژی خبر داد و گفت: به دستور پادشاه عمان باید در کوتاه ترین زمان ممکن مسایل پیش روی توسعه همکاری های تهران و مسقط را حل و فصل کنیم.

وی روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در سطح منطقه را روابطی عالی و ممتاز توصیف و خاطرنشان کرد:‌ تلاش جدی ما این است که مناسبات تجاری را به سطح روابط سیاسی و صمیمانه دو کشور برسانیم.

وزیر سرمایه گذاری عمان نیز که در این دیدار حضور داشت بر لزوم بسترسازی برای فعال شدن بخش خصوصی و تجار دو کشور تأکید کرد و گفت: باید فرصت و شرایط مطلوبی برای همکاری بخش خصوصی دو کشور فراهم کنیم تا از این طریق همکاری های اقتصادی فیمابین ارتقاء پیدا کند.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=5286

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تنبیه متجاوز تهران تولید جریمه رانندگی خبر دانشگاه درمان رهبر سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران فرهنگ مجلس مذهبی نماز عيد فطر ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد