به گزارش گروه اقتصادی بانگ خبر، به مناسبت گرامیداشت این روز مهم در تقویم، دفتر ارتباطات، اطلاعرسانی و امور بینالملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نگاهی داشته به خدمات ارائه شده برای توانخواهان در شهر فرودگاهی.
مطابق با انکس ۹ ایکائو، استانداردها و توصیههای بینالمللی هوانوردی و شیوهنامهی حمل و نقل هوایی مسافران توانخواه سازمان هواپیمایی کشوری (CAD 6109)، الزاماتی برای فرودگاهها، شرکتهای هواپیمایی و هندلینگها در این خصوص وجود دارد.
بر همین اساس، استقرار ایستگاه توانخواهان در مبادی ورودی ترمینالهای مسافری، نصب کفپوشهای برجسته و ایجاد مسیرهای قابل استفاده برای افراد کمبینا و نابینا،ارائه خدمات ویلچر رایگان برای مراجعین توانخواه در ورودی ترمینالها، استفاده از کانتر پذیرش ویژهی توانخواهان، ایجاد شیبراهه، آسانسورهای مناسب و تعبیهی دکمههای خط بریل، سرویسهای بهداشتی ویژه، آبسردکن مناسب توانخواهان، اختصاص پارکینگ ویژهی معلولین، تابلوگذاری و نصب علائم مربوطه و در نهایت ایجاد مسیر ویژه و بهبود تسهیلات در گیتهای بازرسی فرودگاه، در فضای ترمینالهای شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) پیشبینی شده است.
همچنین سالیانه دورههای آموزشی مرتبط با قوانین و مقررات و ارائه خدمات به مسافران توانخواه برای کارکنان بخش فرودگاهی برگزار میگردد.
ما در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) معتقدیم، همه باید به سفرهای هوایی دسترسی داشته باشند و به ویژه حضوری بیدغدغه همراه با لبخند را در فرودگاه تجربه کنند. به همین منظور پیوسته در تلاش هستیم تا شرایط بهتری برای تردد و حضور توانخواهان در تمام ساختمانهای شهر فرودگاهی ایجاد گردد.
در پایان، ما باور داریم اگر بخشی از تواناییهای جسمی، حرکتی یا ذهنی یک فرد با دیگران تفاوت داشته باشد، حتما توانمندیهای خارقالعادهای در وجودش جایگزین شده است. روز جهانی توانخواهان، گرامی باد.
انتهای پیام
