• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
معاون گردشگری خبر داد:

آغاز نمایشگاه گردشگری تهران از فردا/ لغو ویزا با ۵۰ کشور پیشنهاد شد

  • کد خبر : 4810
  • 17 بهمن 1401 - 19:01
آغاز نمایشگاه گردشگری تهران از فردا/ لغو ویزا با ۵۰ کشور پیشنهاد شد
معاون گردشگری از پیشنهاد لغو روادید با ۵۰ کشور خبر داد و آن را یکی از اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای مقابله با ایران‌هراسی اعلام کرد.

 بانگ خبر، علی‌اصغر شالبافیان در نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی گردشگری که از سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه به مدت چهار روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اتفاقات اخیر، اهمیت نمایشگاه امسال دو چندان است؛ در شرایطی که امکان برگزاری برخی نمایشگاه‌ها طی این مدت میسر نشد این نمایشگاه با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

به گفته او، این نمایشگاه در ۱۵ سالن و فضایی حدود ۶۷ هزار متر مربع برگزار می‌شود. گردشگری موضوعی، از جمله دسترس‌پذیر، سلامت، کشاورزی مهم‌ترین رویکردهای نمایشگاه شانزدهم است. همچنین ۸۰۰ متر مربع از فضای نمایشگاه به گردشگری سلامت اختصاص پیدا کرده است.

معاون گردشگری افزود: تعداد مشارکت‌کنندگان خارجی در نمایشگاه امسال بیش از ۲۰۰ نفر از ۴۷ کشور است که قطر، عراق، ژاپن، اندونزی، تاجیکستان، قراقستان، مالزی، روسیه و ونزوئلا از جمله کشورهایی هستند که غرفه دارند و عمان، تاجیکستان، امارات، سوریه، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، لبنان، لیبی، الجزایر، چین، عراق و گرجستان نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

شالبافیان همچنین به برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای مبارزه با ایران‌هراسی، اشاره کرد و از پیشنهاد لغو روادید با ۵۰ کشور، خبر داد و گفت: بازارهای نوظهور زیادی وجود دارد که پتانسیل‌های جمعیتی و درآمد مناسبی را دارند، برخی از این‌ها کشورهای همسایه هستند. این موضوع به نهادهای ذی‌ربط ارائه شده است.

او همچنین بیان کرد: با پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بند مشخص بودجه‌ای را برای مقابله با ایران‌هراسی پیشنهاد داده‌ایم که امیدواریم مصوب شود.

معاون گردشگری با بیان این‌که در بازارهای هدف تغییری ایجاد نشده است، اظهار کرد: بازارهای اروپا حتما باید مورد پیگیری قرار بگیرد. اگر بخواهیم گردشگری را ابزاری برای مقابله با ایران‌هراسی قرار دهیم از طریق این کشورها انجام می‌شود. به همین منظور امسال در نمایشگاه «فیتور» با قدرت حضور پیدا کردیم. برخی کشورها نیز که کم‌تر به آن‌ها توجه شده، اما دارای ظرفیت خوبی هستند مانند هند را مورد توجه قرار داده‌ایم.

شالبافیان با اشاره به این‌که در دستورالعمل تبصره ۱۸ چند رویکرد جدید و حمایتی لحاظ شده است، گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است. منابع صرفا به تکمیل پروژه‌ها اختصاص پیدا نمی‌کند و بازساری، نوسازی و تجهیز را نیز شامل می‌شود. همچنین خود پروژه امکان به وثیقه گذاشتن خواهد داشت.

معاون گردشگری ادامه داد: منابعی برای تبصره ۱۸ به‌منظور تحریک تقاضا در نظر گرفته شده، اما هنوز ابلاغ نشده است.

او درباره تشکیل صندوق حمایتی گردشگری با توجه به ابهام‌های مطرح شده درباره آن به‌ویژه پس از آن‌که در لایحه بودجه به تبدیل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به صندوق توسعه گردشگری اشاره شده است، گفت: این صندوق باید مستقل باشد و ماهیت عمومی غیردولتی داشته باشد. همچنین استمرار آن مشارکت غیردولتی را می‌طلبد. همچنین هیچ منع قانونی برای داشتن دو صندوق ذیل وزارتخانه وجود ندارد؛ زیرا وزارتخانه دارای سه ماموریت جداگانه است. براساس تصمیمی که در دولت گرفته و به مجلس ارائه شد صندوق کارکرد سه حوزه را به صورت مشترک در بر می‌گیرد.

شالبافیان درباره تامین منابع صندوق حمایتی اظهار کرد: منابعی در وزارتخانه وجود دارد و می‌تواند ظرفیت‌هایی را مهیا کند. همچنین در لایحه بودجه ۱۳۹۸ یکی از دلایل مطرح شده برای افزایش قابل توجه عوارض خروج از کشور حمایت از زیرساخت‌های حوزه گردشگری بود که توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام شد. عوارض خروج از کشور باید به صندوق حمایت از گردشگری تزریق و موجب تقویت حوزه گردشگری شود.

مصطفی فاطمی ـ دبیر شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ـ با اشاره به این‌که هر یک از استان‌ها با رویکردی خاص در نمایشگاه حضور دارند، به تشریح این رویکردها پرداخت و گفت: استان خوزستان پرنده‌نگری و دفاع مقدس، بوشهر گردشگری دریایی، هرمزگان  گردشگری دریایی، سیستان و بلوچستان میوه‌های گرمسیری و خوراک و میراث‌فرهنگی، خراسان رضوی گردشگری مذهبی و زیارت، خراسان شمالی از مزرعه تا خوراک، سمنان کویر، قم مذهبی، گلستان دسترس‌پذیری معلولان و دیوار بزرگ گرگان، مازندران گردشگری تندرستی و سرمایه‌گذاری، گیلان خوراک، اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی ۲۰۲۳، آذربایجان شرقی گردشگری ادبی، آذربایجان غربی گردشگری سلامت، زنجان گردشگری معدن، قزوین گردشگری آبی، فارس عشایر و گردشگری ادبی، یزد گردشگری ادبی بر پایه داستان و روایت و اسطوره‌ها، اصفهان گردشگری الکترونیک و دیجیتال مارکتینگ و تور مجازی، کرمان نهضت مقاومت، البرز گردشگری مجازی و خوراک‌های سنتی، چهارمحال و بختیاری گردشگری ماجراجویانه، کهکیلویه بویر احمد گردشگری روستایی و عشایری، مرکزی اکوتوریسم، لرستان گردشگری کشاورزی، همدان گردشگری کودک، کردستان گردشگری خلاق و موسیقی و سلامت، کرمانشاه میراث ملموس و خوراک، ایلام گردشگری روستایی و تهران پارک‌ها را تم اصلی خود قرار داده‌اند.

مریم جلالی، معاون صنایع دستی نیز درحالی‌که قرار است تعدادی از سالن‌های این نمایشگاه به صنایع دستی اختصاص پیدا کند، از تامین اعتبار از محل تبصره ۱۸ به صورت وام با سود ۸ تا ۱۲ درصد با هدف تحریک تقاضا برای خرید صنایع‌ دستی خبر داد که همزمان با این نمایشگاه اجرا خواهد شد.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری همزمان با صنایع دستی از سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه تا جمعه ۲۱ بهمن‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا می‌شود.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=4810

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
8قلاده پلنگ، پارک ملی، منطقه، حفاظت شده، تندوره، بانگ خبر، خراسان رضوی ، بانگ خبر،بانک سینا، رتبه، اول، سلامت ،عملکرد، شبکه بانکی، کشور ،،کسب آبگیری، سد، چم شیر، نیازمند، رعلی سلاجقه، هوای پاک، بانگ خبراستی آزمایی، محیط زیست، اجتماعی افزایش اقتصاد ایران بانک سپه، وزیر امور اقتصادی، دارایی، املاک، مازاد، فروش، بانک مباحث، مالی، موضوعف تمرکز، بانگ خبر بانک ملی بانگ خبر بانگ خبر، برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها بهزاد شیری تهران تولید تیراندازی خبر خبری دانشگاه رئیسی رهبر سیاسی فرهنگ فرهنگی مجلس مذهبی ورزش وزیر صنعت پست بانک ۵۵۰ میلیارد ریال، وام، ازدواج، پرداخت، تسهیلات قرض الحسنه، بانک شهر بانگ خبر
ارشاد