• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
سازمان هواشناسی هشدار داد

تداوم بارش باران در ۶ استان/ احتمال لغزندگی جاده‌ها

  • کد خبر : 4542
  • 05 بهمن 1401 - 13:07
تداوم بارش باران در ۶ استان/ احتمال لغزندگی جاده‌ها
سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و وباران و وزش باد و رعد و برق ، احتمال آبگرفتگی معابرو احتمال خسارت به صنعت کشاورزی هشدار داد.

بانگ خبر، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد و رخداد مه، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف از پنجشنبه تا شنبه ( ۶ تا ۸ بهمن) خبر داد.

این شرایط جوی روز پنجشنبه در نیمه‌ غربی کرمان، جمعه در شرق و جنوب فارس، هرمزگان، کرمان، نیمه جنوبی یزد، خراسان جنوبی و شنبه در شمال کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، احتمال اختلال در تردد، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال افت فشار گاز و قطعی برق پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این مخاطره جوی احتیاط در سفرها، به همراه داشتن تجهیزات کافی هنگام مسافرت با خودرو، اتخاذ تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق را توصیه می‌کند.

این سازمان همچنین با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در ساحل بین ۱ تا ۱.۵متر و در فراساحل ۱.۵ تا ۲.۵ متر خبر داد.

این شرایط جوی روز شنبه در نواحی ساحلی و دور از ساحل شمالی و مرکزی و شرقی خلیج فارس، در استان‌های بوشهر و هرمزگان و دریای عمان، یکشنبه در نواحی ساحلی و دور از ساحل مرکزی و شرقی خلیج فارس، در استان‌های بوشهر و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در ساحل و فراساحل و فعالیت‌های دریایی به‌ویژه در نواحی دور از ساحل دور از انتظار نیست.

 هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=4542

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تنبیه متجاوز تهران تولید جریمه رانندگی خبر دانشگاه رهبر سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران فرهنگ مجلس مذهبی نماز عيد فطر ورزش وزارت بهداشت وزیر صنعت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد