تاکید بر اهمیت اساسی نقش رسانهها در معرفی و موفقیت پویش ها
میدری با تاکید بر اهمیت اساسی نقش رسانهها در معرفی و موفقیت یک پویش، گفت: رسانهها هم باید از نظر مالی، تامین بشوند، حتی به صورت حداقلی، تا بتوانند با انرژی کامل در چنین پویشهایی حضور داشته باشند؛ بنابراین بهتر است ما به دنبال جلب مشارکت همه این ضلعها، یعنی بخش دولت، بخش مدنی و بخش خصوصی باشیم اما این حرکت باید به یک پویش اجتماعی تبدیل شود که منوط به حضور دولت نباشد. ما باید به دنبال ایجاد یک هسته دائمی برای تداوم چنین کارهایی باشیم؛ بنابراین ما باید به دنبال یافتن و هماهنگی شرکای اجتماعی در این پویش باشیم؛ یعنی موضوعاتی مثل «نه به تصادف!» یا «نه به آلودگی!» را به مطالبهای عمومی تبدیل کنیم. ما اکنون با خلا جامعه مدنی هستیم و این موضوع همراهی و جلب مشارکتهای مردمی را در چنین پویشها
یی با مشکل مواجه کرده است. اما نکته مهمتر این است که ما در دولت «سیاست اجتماعی» نداریم باید به دنبال هستهای باشیم که بتواند در دولت این «سیاست اجتماعی» را بررسی، مشخص و مدون کند.
تاکید بر لزوم تدوین قوانین بازدارنده و اعمال قانون در موضوع تصادفات
محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در قسمتی از این نشست، ضمن تاکید بر لزوم تدوین قوانین بازدارنده و اعمال قانون در موضوع تصادفات، گفت: ما برای تاثیرگذاری پویش «نه به تصادف!» باید آن را وارد عرصههای مدنی کنیم؛ در واقع شکلگیری مطالبهگری و مطالبه عمومی افکار عمومی و بخش مدنی است که میتواند علاوه بر فرهنگسازی در حوزه ترافیکی و رانندگی و رعایت قوانین توسط مردم، فشارهایی را برای انجام برخی اصلاحات در حوزه حمل و نقل ایجاد کند و مثلاً خودروسازها را مجبور به تولید خودروهای امنتر کند یا به اصلاح زیرساختهای حمل و نقل توسط نهادهای متولی منجر شود.
در این نشست، همچنین بیژن رمضانی، مدیرکل روابط عمومی وزارت کار، دکتر فتاحزاده، دبیر بخش رسانهها مطبوعات پویش، علی زارعان، دبیر کمیته تولید محتوا و افشین داورپناه، دبیر کمیته برنامهریزی و مشاور فرهنگی پویش حضور داشتند و گزارشهایی درباره بخشهای گوناگون پویش ارائه کردند.