• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
رضا شرفی مطرح کرد:

آمادگی همه جانبه شهرداری منطقه ۱۰ برای آغاز سال جدید تحصیلی

  • کد خبر : 3237
  • 30 شهریور 1401 - 11:47
آمادگی همه جانبه شهرداری منطقه ۱۰ برای آغاز سال جدید تحصیلی
شهردار منطقه ۱۰ تهران از اقدامات همه‌جانبه این منطقه در حوزه‌های عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و فرهنگی برای افزایش شور و نشاط و رفاه حال شهروندان در فصل بازگشایی مدارس خبر داد.

بانگ خبر،  به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «رضا شرفی» با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری برای استقبال از مهر در آستانه بازگشایی مدارس گفت: شهرداری منطقه ۱۰ به مناسبت بازگشایی مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش، پلیس راهور و تمامی دستگاه‌های موثر، ذی‌مدخل و ذیربط، مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌های عمرانی، حمایتی، خدماتی و ترافیکی مرتبط آیین‌های مربوط به استقبال از مهر را پیش‌بینی و اجرا کرده است تا دانش‌آموزان در یک فضای پرنشاط و همراه با آرامش به استقبال سال تحصیلی جدید بروند.
وی ایمن‌سازی معابر منتهی به مدارس را یکی از مهمترین برنامه‌های در دستورکار منطقه برشمرد و اظهار داشت: معاونت حمل و نقل و ترافیک با همکاری پلیس راهور، ۳۵ نقطه دارای گره ترافیکی شناسایی کرده و با اعزام اکیپ‌های اجرایی شش نفره از سوی تمامی ارکان منطقه، وظیفه دارند با اجرای طرح‌های ترافیکی مقابل مدارسی که نیاز به ساماندهی دارند، اقدام به ایمن‌سازی، آرام‌سازی و روان‌سازی عبور و مرور کنند.
شهردار منطقه، تعویض، مرمت، جمع‌آوری و نصب تابلوها و تجهیزات ترافیکی و همچنین مرمت ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی را یادآور شد و تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح استقبال از مهر در نیمه شهریور تاکنون اقدام به خط‌کشی محوری به میزان ۵۴۹۰ مترطول، خط‌کشی گذر عابرپیاده به میزان ۱۳۲۴ مترطول و ۳۷ نوشتار یا کف‌نویسی در معابر شده است.
شرفی، از برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با بازگشایی مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی، ایمنی عبور و مرور عابران پیاده و آموزش استفاده از سرویس مدارس ویژه دانش‌آموزان بخشی از دوره‌های آموزشی در این طرح بوده است.
وی از بازپیرایی و بهسازی نمای بصری مدارس خبر داد و ابراز داشت: با توجه به لزوم زیباسازی جداره‌های مدارس و اهمیت تربیت و آموزش دانش‌آموزان در محیطی شاداب و با نشاط، ضمن بازپیرایی فضای سبز اطراف مدارس به میزان ۳۰ هزار مترمربع، ۳۸۰۰ هزار مترمربع از جداره‌های بیرونی مدارس سطح شستشو یا با طرح و نقش‌های متناسب با مدرسه نقاشی و رنگ‌آمیزی شدند.
شهردار منطقه با بیان اینکه ۱۸۰ عدد مخزن و تجهیزات ویژه پسماند تهیه و در میان مدارس سطح منطقه توزیع شده است، عنوان کرد: معابر منتهی به مدارس در این مدت به میزان ۱۲۰ هزار مترمربع مورد شستشو و نظافت قرار گرفته‌اند. جداول منتهی به مدارس هم به میزان ۶۰ هزار مترمربع شستشو و رنگ‌آمیزی شده‌اند. همچنین ۱۹۲ هزار مترطول از انهار، ۱۳ هزار و ۵۷۳ مترطول کانال‌های شبکه اصلی جمع‌آوری آب‌های سطحی و ۳۶۰ مترمربع حوضچه‌های رسوبگیر مورد لایروبی قرار گرفته‌اند.
شرفی با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده یادآور شد: در این مدت، ۱۳۳۵ مترمربع از معابر و پیاده‌روهای منتهی به مدارس مرمت و مناسب‌سازی شده‌اند. ۱۶۴۰ مترطول از انهار و جداول نیز در این مدت مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته‌اند. ۴۰۲۰ مترمربع از معابر سطح منطقه هم با استفاده از ۵۴۲ تن آسفالت، لکه‌گیری شدند.
وی با اشاره به طرح حمایت از توسعه و تجهیز مدارس منطقه بیان کرد: در راستای همکاری‌های میان شهرداری و اداره آموزش و پرورش منطقه، مدیریت اقداماتی را در راستای تجهیز کتابخانه‌ها و نمازخانه‌های تعدادی از مدارس سطح انجام داده است.
شهردار منطقه همچنین از توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر در بین کودکان خانواده‌های کم‌برخوردار این منطقه در آستانه فرارسیدن سال جدید تحصیلی خبر داد و گف: با همکاری و مساعدت خیرین، حدود ۵۰۰ بسته لوازم التحریر تهیه شده است.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=3237

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران جریمه رانندگی خبر دانشگاه رهبر سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران فرهنگ مجلس مذهبی نماز عيد فطر ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر کمیته امداد امام خمینی
ارشاد