به گزارش بانگ خبر،
رئیس شورای تخصصی هوش مصنوعی ایران در این دیدار از کارهای جدیدی که در مخابرات ایران مبتنی بر هوش مصنوعی آغاز شده تجلیل کرد و گفت: مخابرات ایران میتواند با استفاده از هوش مصنوعی در چند حوزه، کسب و کارهای جدیدی راهاندازی و به افزایش درآمد خویش و ارائه خدمات جذابتر به مردم اقدام کند.
خانی علی اکبری افزود: ایجاد چتباتها و سیستمهای پشتیبانی مبتنی بر هوش مصنوعی که به سوالات و مشکلات مشتریان پاسخ دهند و باعث کاهش هزینههای نیروی انسانی و بهبود تجربه مشتری شوند، استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشین برای تحلیل دادههای مشتریان، تحلیل احساسات مشتریان و پیشبینی نیازها و رفتارهای آنها، شخصیسازی خدمات از جمله حوزههای جدیدی است که مخابرات ایران می تواند برای توسعه خدمات خویش به کار گیرد.
رئیس شورای تخصصی هوش مصنوعی ایران افزود: مخابرات ایران از ظرفیت لازم برای مردمی سازی داده در کشور برخوردار است و در فضای استارتاپی کارهای را شروع کرده اما لازم است بخش های حکمرانی و اجرایی کشور از در راستای تحقق شعار سال مخابرات ایران را حمایت کنند تا با بهرهگیری از هوش مصنوعی شبکههای مخابراتی را بهینهسازی کنیم و با افزایش کارایی آنها منابع و هزینهها را کاهش و کیفیت خدمات را افزایش دهیم.
خانی علی اکبری ادامه داد: مخابرات ایران تا همین الان هم پیشران تحول دیجیتال در کشور بوده و این ارزشمند است اما من توصیه میکنم که یک چتر حمایتی در راستای توسعه خدمات جدید مانند خانههای هوشمند، اینترنت اشیاء و خدمات مبتنی بر دادههای بزرگ را با همکاری شرکت های هوش مصنوعی ارزیابی شده بردارد. این موضوع میتواند به عنوان یک پیشنهاد جذاب برای مشتریان و درآمد جدیدی برای مخابرات ایران و رمز ماندگاری اش در آینده اقتصاد دیجیتال کشور باشد
«محمدجعفرپور» مدیرعامل مخابرات ایران هم در این دیدار با استقبال از همکاری با شورای تخصصی هوش مصنوعی گفت: شرکت مخابرات ایران با توجه به سیاستهای و محصولات جدید خود فعالیت در حوزه هوش مصنوعی را آغاز کرده است و «ابر ما» یکی از برنامههای مخابرات در همین حوزه است که در نمایشگاه تلکام رونمایی شد. ما نیز آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه را داریم.
/انتهای پیام/