• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
رییس سازمان ثبت احوال کشوردرگفت و گو با "بانگ خبر"

صدور ۱۵۰۰ کارت ملی هوشمند برای هموطنان خارج از کشور

  • کد خبر : 2916
  • 04 شهریور 1401 - 15:13
صدور ۱۵۰۰ کارت ملی هوشمند برای هموطنان خارج از کشور
رییس سازمان ثبت احوال کشوربا بیان اینکه 1500 کارت ملی هوشمند برای افراد خارج از کشور صادر شده است، گفت: این سازمان با همکاری وزارت امورخارجه برای ارتباط نزدیک تر و بهترهموطنانمان درخارج ازکشوراز طریق نمایندگی های ایجاد شده کارت ملی هوشمند صادرمی کند.

هاشم کارگر، در گفت و گو با بانگ خبر، افزود: یکی از برنامه هایی که دولت سیزدهم به آن توجه ویژه کرده است این بوده است که ارتباط افراد ایرانی خارج از کشور را با داخل کشورهرچه نزدیک تر وبهتر برقرار بکند، به همین منظور ما به عنوان سازمانی که مدارک هویتی مربوط به افراد ایرانی را صادر می کنیم در خدمت این عزیزان هستیم وکارت های هوشمند را صادر و به آنها واگذار می کنیم.

کارگر- رییس سازمان ثبت احوال

معاون رییس جمهور و رییس سازمان ثبت احوال گفت: این اقدام را با هماهنگی وزارت امورخارجه از ابتدای سال ۱۴۰۱ شروع کردیم تا عزیزانی که خارج از کشور هستند بتوانند در نمایندگی های مربوطه ای که وزارت امور خارجه آنها را معرفی کرده است مراجعه کنند و در آنجا در خواست کارت ملی هوشمند خود را ارایه بدهند.

وی تصریح کرد: وقتی افراد در نمایندگی ها درخواست ها ی خود را اعلام کردند به صورت الکترونیک برای ما ارسال می شود، ما نیز در سازمان، کارت ملی هوشمند شان را صادرو برای آنها ارسال می کنیم و درهمان نمایندگی ها فعال می شود و می توانند خدماتی که سازمان ثبت احوال ارایه می دهد را مورد استفاده قرار بدهد.

ایجاد ۱۶ نمایندگی توسط وزارت امور خارجه

هاشم کارگردر خصوص تعداد نمایندگی های ایجاد شده جهت ارایه خدمات به افراد خارج از کشورگفت: درابتدای امسال ۳ نمایندگی توسط وزارت امورخارجه معرفی شد که از جمله نمایندگی های وین ، کوالالامپوروفرانکفورت که به صورت پایلوت کار انجام دادیم و الحمدالله این کار با موفقیت انجام شد و توسعه پیدا کرد .

وی افزود: در حال حاضر ۱۶نمایندگی دیگر از سوی وزارت امورخارجه اعلام شده که زیرساخت های مربوط به آن آماه شده است که به ترتیب نمایندگی هایی که اعلام می شود ما نیز توسعه می دهیم واین امکان را ایجاد می کنیم که افراد مربوطه بتوانند درخواست کارت ملی خود را ارایه بدهند.

کارگر تصریح کرد: تا کنون حدود هزارو پانصد درخواست به سازمان ثبت احوال اعلام شده همه ی این درخواست ها رسیدگی وکارت ملی ها صادر شده است و به همین ترتیب کار ادامه دارد.

رییس سازمان ثبت احوال همچنین در حاشیه میزخدمت امروز که در نمازجمعه تهران برقرار بود گفت: میز خدمت در نماز جمعه تهران وبرخی از استان ها وشهرهای دیگر به این منظور ایجاد شده است که در هفته دولت ما بتوانیم خدمات ویژه وسریع تری به عزیزانی که مشکل مدارکی و هویتی دارند و نیازبه رسیدگی است، در سازمان ثبت احوال رسیدگی و این مشکلات حل شود.

هاشم کارگردر پایان یادآور شد: یکی از مهم ترین خدماتی که درمیز خدمت امروز ارایه می شود مخصوصا به عزیزانی که قصد مشرف شدن به مراسم اربعین را دارند است، اینجا درخواست هایشان را دریافت می کنیم تا انشاالله در کوتاهترین زمان ممکن و خارج از نوبت رسیدگی ونیاز به مدارک هویتی آنها برای سفرمرتفع شود.

گفت وگو: لیلا الیاسی

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=2916

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران جریمه رانندگی خبر دانشگاه درمان رهبر سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران فرهنگ مجلس مذهبی نماز عيد فطر ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پلیس راهور فراجا پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد