• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
معاون امور اجرایی رئیس جمهور در عیادت از محیط بان مجروح مطرح کرد:

حامی محیط‌بانان عزیز هستیم/ زخمی شدن یک محیط بان یعنی زخمی شدن ۸۰ میلیون ایرانی

  • کد خبر : 29080
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
حامی محیط‌بانان عزیز هستیم/ زخمی شدن یک محیط بان یعنی زخمی شدن ۸۰ میلیون ایرانی
معاون اجرایی رئیس جمهور صبح امروز به همراه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از محیط‌بان مجروح پار ملی موته عیادت کردند.

بانگ خبر، به نقل از وبدا، دکتر محمدجعفر قائم‌پناه، معاون امور اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری صبح امروز ( یکم آبان ) در عیادت از علی جمشیدیان، محیط بانی که هفته گذشته از ناحیه صورت و سینه توسط شکارچیان غیرمجاز مجروح شده بود گفت: برای ما بسیار مهم است، عزیزانی که از محیط زیست پاسداری می‌کنند برای ما عزیز هستند، از همه کسانی که در عرصه محیط زیست فعالیت می‌کنند، قدردانی کرده و دست‌شان را می‌بوسیم.

وی با اشاره به اینکه بهترین امکانات را برای حمایت و درمان محیط بانان عزیز قرار می‌دهیم، ادامه داد: زخمی شدن یک محیط بان یعنی زخمی شدن ۸۰ میلیون ایرانی؛ بنابراین با تعرض‌کنندگان به محیط زیست و محیط بانان برخورد قانونی خواهیم کرد.

دکتر قائم پناه با اشاره به اینکه بیمارستان محب کوثر به عنوان بیمارستان حامی محیط زیست نامیده شود، گفت: تیم چشم پزشکی بسیار توانمند دانشگاه علوم پزشکی ایران در خدمت محیط زیست است.

وی تاکید کرد: اینجاییم تا اعلام کنیم حامی محیط‌بانان عزیز هستیم و اگر کوچک‌ترین آسیبی به آن‌ها برسد در حمایت از آن‌ها اقدام کنیم.

شینا انصاری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز در این دیدار اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما استفاده از زیرساخت‌ها است.

وی افزود: محیط بانان باید حمایت بشوند تا بتوانند برخوردهای لازم و بازدارنده از خود نشان دهند.

در ادامه دکتر نادر توکلی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست بسیار مهم است، عنوان کرد: تمام قد در خدمت دولت چهاردهم برای کاهش آلام مردم مصمم هستیم و این بیمارستان نیز به عنوان نمادی در حمایت از محیط زیست خواهد بود.

همچنین دکتر محسن پازوکی رئیس بیمارستان محب کوثر از آمادگی امصا تفاهم نامه با سازمان محیط زیست و اقدامات لازم درخصوص تعیین بیمارستان محب کوثر به عنوان بیمارستان سبز و حامی محیط زیست خبر داد.

لازم به ذکر است، شامگاه جمعه ۲۰ مهر حدود ساعت ۲۲ شب محیط‌بان علی جمشیدیان، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته به همراه دیگر همکاران خود در تعقیب و گریز یک گروه شکارچی متخلف بودند که از سمت خودروی در حال حرکت شکارچیان به صورت ناجوانمردانه‌ای با اسلحه شکاری به سمت خودروی محیط‌بانان و آقای جمشیدیان که راننده خودرو بوده، تیراندازی می‌کنند. چندین ساچمه به شیشه خودرو محیط بانان اصابت و از شیشه خودرو عبور کرده به سر و صورت محیط بان جمشیدیان آسیب زده و یک ساچمه به چشم این محیط‌بان اصابت کرده است.

/انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=29080
  • ارسال توسط :
  • 9 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حامی محیط‌بانان عزیز هستیم/ زخمی شدن یک محیط بان یعنی زخمی شدن ۸۰ میلیون ایرانی بسته هستند

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.