• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0

استقلال – النصر عربستان/ تقابل بختیاری‌زاده – رونالدو پس از ۱۸ سال

  • کد خبر : 29057
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۸:۰۴
استقلال – النصر عربستان/ تقابل بختیاری‌زاده – رونالدو پس از ۱۸ سال

استقلال در سومین دیدارش در لیگ نخبگان آسیا باید برابر النصر عربستان قرار گیرد که در اوج به سر می‌برد. به گزارش ایسنا، استقلال در سومین دیدارش در لیگ نخبگان آسیا در شرایطی برابر النصر به میدان می‌رود که این دیدار آخرین حضور سهراب بختیاری زانده به عنوان سرمربی روی نیمکت آبی‌ها است و سکان […]

استقلال در سومین دیدارش در لیگ نخبگان آسیا باید برابر النصر عربستان قرار گیرد که در اوج به سر می‌برد.

به گزارش ایسنا، استقلال در سومین دیدارش در لیگ نخبگان آسیا در شرایطی برابر النصر به میدان می‌رود که این دیدار آخرین حضور سهراب بختیاری زانده به عنوان سرمربی روی نیمکت آبی‌ها است و سکان هدایت پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا در اختیار پیتسو موسیمانه قرار خواهد گرفت.

استقلال پس از شکست ۳ بر صفر مقابل ذوب آهن در لیگ برتر  در حالی به دیدار النصر عربستان می‌رود که تیم عربستانی بعد از حضور پیولی روی نیمکت مربیگری‌اش شرایط خوبی را تجربه کرده است.  النصر با پیروزی ۲ بر یک مقابل الشباب در ورزشگاه حریف، به صعود خود در جدول رده بندی لیگ عربستان ادامه داد.

آبی‌ها که با هشت امتیاز از هفت بازی ابتدایی خود در رده یازدهم جدول لیگ برتر قرار دارند، اکنون تمرکز خود را به لیگ نخبگان آسیا معطوف کرده‌اند. استقلال لیگ نخبگان آسیا را با برتری ۳ بر صفر برابر الغرافه قطر آغاز کرد ولی دو هفته پیش با شکست ۲ بر صفر مقابل السد روبرو شد. استقلال از شش تقابل اخیر با تیم‌های عربستانی، ۳ دیدار را واگذار کرده است ولی در آخرین دیدارش با النصر پیروز شده است.

آخرین دیدار دو تیم در این رقابت‌ها به  سال ۱۳۹۰ برمی گردد، جایی که فرهاد مجیدی و هوار ملامحمد گل‌های استقلال را به ثمر رساندند تا آبی های پایتخت با نتیجه ۲ بر یک برابر النصر پیروز شوند.  النصر در هیچ کدام از ۹ بازی‌ آخرش مقابل تیم‌های ایرانی در طول وقت قانونی بازی شکست نخورده است. آخرین باخت آن‌ها در ۹۰ دقیقه به لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ برمی‌گردد که در دور رفت مرحله گروهی با نتیجه ۳ بر ۲ به ذوب‌آهن باختند. البته این تیم در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ مقابل پرسپولیس شکست خورد اما در ضربات پنالتی بود. حالا شاگردان پیولی امیدوار هستند در دهمین تقابلشان نیز برنده از زمین خارج شوند.

استقلال بدون مهدی مهدی پور و ابوالفضل جلالی که به ترتیب به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی و همسترینگ این دیدار را از دست دادند، وارد زمین می‌شود. ایمان سلیمی پس از مصدومیت در دیدار  مقابل السد از ترکیب دور بوده است و در دیدار با النصر حضور نخواهد داشت و روزبه چشمی نیز در حال گذراندن دوران نقاهتش است.

در ادامه به نکاتی از دو تیم اشاره شده است:

* رونالدو در دیدار مقابل الشباب در روز جمعه، گل شماره ۹۰۷ دوران حرفه‌ای خود و دوازدهمین گلش را در ۱۴ بازی اخیر برای النصر و تیم ملی پرتغال در این فصل به ثمر رساند. این بازیکن ۳۹ ساله قصد دارد بار دیگر در لیگ نخبگان گلزنی کند.

* سهراب بختیاری زاده در جام جهانی ۲۰۰۶ در ترکیب ایران حضور داشت. او در دیدار با پرتغال در دقیقه ۸۸ به جای یحیی گل‌محمدی وارد زمین شد و در دیدار با آنگولا دومین گل ایران را در آن جام به ثمر رساند. حالا این مربی ۱۸ سال پس از آن تاریخ، به عنوان سرمربی مقابل کریستیانو رونالدویی قرار خواهد گرفت که در جام جهانی مقابل ایران از روی نقطه پنالتی گل زد.

* سامی الناجی ۲۷ ساله غایب بزرگی عربستانی‌ها است که پس از آسیب دیدگی رباط صلیبی در ماه آگوست، قادر به همراهی تیمش نیست.

ترکیب احتمالی استقلال:
حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، سامان فلاح، رامین رضاییان، گائل کاکوتا، اندونگ، زکی‌پور، محمدحسین اسلامی، مهرداد محمدی و بلانکو

ترکیب احتمالی النصر:
سالم النجدی، آیمریک لاپورته، محمد سیماکان، بوشال، مارسلو بروزوویچ، الخیبری، سادیو مانه، اندرسون تالیسکا، آنجلو و کریستیانو رونالدو

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=29057
  • ارسال توسط :
  • 6 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای استقلال – النصر عربستان/ تقابل بختیاری‌زاده – رونالدو پس از ۱۸ سال بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.