• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0

عرضه «نان کامل» در ۱۰۳۰ نانوایی / توزیع شیر مدرسه منوط به تامین بودجه

  • کد خبر : 28792
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
عرضه «نان کامل» در ۱۰۳۰ نانوایی / توزیع شیر مدرسه منوط به تامین بودجه

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ضمن تاکید بر مصرف و ترویج مصرف «نان کامل» و فواید آن برای سلامت آحاد جامعه، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۳۰ نانوایی در کشور، نان کامل تولید می‌کنند.  دکتر محمداسماعیل مطلق در گفت‌وگو با بانگ خبر،  با بیان اینکه «نان کامل» از مصوبات «سند امنیت غذایی […]

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ضمن تاکید بر مصرف و ترویج مصرف «نان کامل» و فواید آن برای سلامت آحاد جامعه، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۳۰ نانوایی در کشور، نان کامل تولید می‌کنند.

 دکتر محمداسماعیل مطلق در گفت‌وگو با بانگ خبر،  با بیان اینکه «نان کامل» از مصوبات «سند امنیت غذایی و تغذیه» است، اظهار کرد: سند امنیت غذایی برای سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۱۱ تدوین شده و نان کامل از مصوبات این سند است.

به گفته وی، نان کامل، نانی است که سبوس و جوانه‌گندم دارد و خوشبختانه، تعدادی از نانوایی‌های کشور به دلیل همکاری‌های شکل‌گرفته میان بخش‌ها و مجموعه‌های مختلف مانند وزارتخانه‌های کشور و جهاد کشاورزی، کارخانه‌های تولید آرد و نانوایی‌ها، نان کامل عرضه می‌کنند.  

وی درباره وضعیت تولید نان کامل گفت: ۱۲۰ کارخانه، آرد کامل تولید می‌کنند و در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌دهند. همچنین ۱۰۳۰ نانوایی در سطح کشور نان کامل پخته و عرضه می‌کنند. به دلیل اینکه نان کامل، سبوس و جوانه‌گندم دارد برای سلامت تمام آحاد جامعه از کودکان تا سالمندان مفید است. امیدوارم در مسیری گام برداریم که تمام نانوایی‌های کشور نان کامل تولید کنند.  

توزیع شیر مدارس در سال جاری، مستلزم بودجه

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی همچنین درباره وضعیت توزیع شیر رایگان در مدارس در سال جاری نیز توضیح داد: وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش در نامه‌هایی جداگانه به سازمان برنامه و بودجه، خواهان تخصیص بودجه برای توزیع شیر رایگان در مدارس هستند.

وی افزود: سال گذشته، شیر رایگان دو روز در هر هفته در ۶۲هزار مدرسه ابتدایی توزیع می‌شد. امیدوارم که سازمان برنامه و بودجه، بودجه مورد نیاز توزیع شیر مدارس را تامین کند تا بتوانیم شیر رایگان را در ۶۲هزار مدرسه توزیع‌ کنیم.  

مطلق ادامه داد: وزارت بهداشت، موضوع تخصیص بودجه برای توزیع شیر مدارس را پیگیری می‌کند. امیدوارم با توجه به تاکید دکتر پزشکیان و پیگیری‌های وزیر بهداشت، توزیع شیر مدارس با همکاری همه‌جانبه در سال جاری اجرا شود.  

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی درباره اعتبار توزیع شیر در مدارس گفت: خوشبختانه، بودجه نشان‌دار برای توزیع شیر رایگان در مدارس برای سال آتی در نظر گرفته شده اما توزیع شیر در سال جاری به بودجه نیاز دارد.  

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=28792
  • ارسال توسط :
  • 7 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای عرضه «نان کامل» در ۱۰۳۰ نانوایی / توزیع شیر مدرسه منوط به تامین بودجه بسته هستند

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.