• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
0
رئیس سازمان غذا و دارو:

پرداخت ۸ همت برای مطالبات داروخانه ها

  • کد خبر : 27948
  • 11 مهر 1403 - 14:11
پرداخت ۸ همت برای مطالبات داروخانه ها
رییس سازمان غذا و دارو گفت: مبلغ ۸ همت به داروخانه ها و شرکت های پخش بابت مطالبات پرداخت شد و ۶ همت در روزهای آینده به شرکت های پخش دارویی واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار بانگ خبر، سید حیدر محمدی ظهر امروز چهارشنبه۱۱ مهرماه جاری در افتتاح نمایشگاه بین المللی ایران فارما در مصلای امام خمینی(ره) با بیان اینکه

 قیمت گذاری پولی دارویی در کشور انجام شد ، اظهار داشت: در یکماه گذشته همه اقلام دارویی قیمت گذاری شد که کمک زیادی به صنایع دارویی می کند.
نقدینگی از مهمترین مشکلات حوزه دارپ است. با تصویب شورای هماهنگی سران قوا، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از هدفمندی یارانه ها به بودجه عمومی کشور اضافه شد که از این مبلغ هشت همت به داروخانه ها و شرکت های پخش بابت مطالبات پرداخت شد و ۶ همت نیز به شرکت ها پخش دارویی در روزهای آینده واریز می شود.

وی ادامه داد: تسهیلات ارزی جاری است و به شرکت های دارویی داده می شود. همچنین بانک مرکزی به پروژه های ملی تسهیلات ارزی ارایه می دهد و شرکت های دانش بنیان می توانند درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارسال کنند.

به گفته محمدی، ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار به شرکت های داده می شود که برای نوسازی ماشین آلات خود هزینه کنند.
رئیس سازمان غا و دارو  گفت:سالیانه چندین رویداد در حوزه سلامت داریم و از طریق این نمایشگاه‌ها توانمندی‌های خود را به دنیا ارائه می‌کنیم. اما ویژگی مهم نمایشگاه ایران فارما حضور صد در صدی صنایع دارویی در تمامی زنجیره تأمین دارو است.
وی در مورد اقدامات اخیر سازمان غذا و دارو گفت: در ماه‌های گذشته همه اشکالات دارویی قیمت‌گذاری شدند که این روند مدتی متوقف بود و طی یک ماه گذشته، به‌جز قرص‌ها، قیمت‌گذاری سایر اشکال دارویی به اتمام رسیده و ابلاغ شده است.به طوری که در جلسات اخیر با بانک مرکزی، تسهیلات ۵ ماهه جاری است و شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین تسهیلات ۴ ماهه نیز در دست اجرا است و شرکت‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را ارائه دهند.

محمدی همچنین از برنامه بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات به پروژه‌های بزرگ و طرح‌های ملی خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق سا
وی در پایان تصریح کرد: تخصیص ارز برای خرید ماشین‌آلات تا سقف ۲۰۰ میلیون دلار با معرفی از سوی سازمان امکان‌پذیر شده و تسهیلات ریالی به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال نیز در حال پیگیری است و بانک مرکزی وعده داده است که این مبلغ به شرکت‌های دارویی پرداخت شود.

/انتهای پیام/
تنظیم: نازنین جوادیه
لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=27948

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.