• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
0
وزیربهداشت:

باید نیازهای کشور و صادرات دارو به حد قابل قبولی برسد

  • کد خبر : 27946
  • 11 مهر 1403 - 13:55
باید نیازهای کشور و صادرات دارو به حد قابل قبولی برسد
وزیربهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت: بایدنیازهای کشور و صادرات دارو به حد قابل قبولی برسد و آن چه که در عرصه خودکفایی واقعی است، مواد اولیه را خود تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار بانگ خبر،محمد رضا ظفرقندی ظهر امروز چهارشنبه ۱۱ مهرماه جاری در افتتاح نمایشگاه بین المللی ایران فارما واقع در مصلی امام خمینی (ره) اظهارکرد: قرار است نیازهای ارزی را با کمک بانک مرکزی و با ارایه تسهیلات برای جبران نقدینگی پرداخت کنیم و امیدوارم پیشرفت علمی دارویی کشور در مرزهای علمی قرار گیرد.

وی  هم افزایی و تولید بهتر و باکیفیت تر در عرصه دارو را ضروری عنوان کرد و افزود: پیشرفت دارویی از مفاخر و ارزش‌های کشور است. چرا که داروسازی از عرصه‌هایی است که به یاد دارم از گذشته دور تا الان ، باعث سربلندی بوده است.

ظفرقندی ادامه داد: بایدنیازهای کشور و صادرات دارو به حد قابل قبولی برسد و آن چه که در عرصه خودکفایی واقعی است، مواد اولیه را خود تامین کنیم.

وزیربهداشت، درمان و علو پزشکی با بیان اینکه زیبنده کشور ما نیست که مردم از کمبودهای دارویی و بحران دارویی رنج ببرند، اظهار داشت: باید با سرمایه گذاری، تولیدعلم، وارد کردن تکنولوژی و زحمت کشیدن برای ساخت دارو تلاش کنیم و انتظار ما آن است که با تلاش صاحبان صنایع دارویی و وظیفه ای که وزارت بهداشت دارد، در این امر تلاش شود.

وی بر داشتن صادرات یک میلیارد دلاری دارو به طور سالانه بر اساس قانون برنامه هفتم تاکید کرد و گفت: علم داروسازی روز به رور در حال گسترش است که شامل داروهای باتیک، شیمیایی و غیره بوده و باید در مرزهای علمی دارویی دنیا حرکت کنیم .

/انتهای پیام/

تنظیم: نازنین جوادیه

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=27946

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.