• امروز : دوشنبه - ۹ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
1

بیماری گلوکوم یا آب سیاه جز مهم‌ترین علل نابینایی می باشد /ضرورت غربالگری بیماری های چشمی

  • کد خبر : 27783
  • 09 مهر 1403 - 11:14
بیماری گلوکوم یا آب سیاه جز مهم‌ترین علل نابینایی می باشد /ضرورت غربالگری بیماری های چشمی
دبیر علمی سی و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران گفت: بیماری آب سیاه یا گلوکوم جز علل مهم نابینایی هم در ایران و هم سایر نقاط دنیا محسوب می شود.

بانگ خبر، به گزارش روابط عمومی انجمن چشم پزشکی ایران،دکترنوید نیلفروشان، فلوشیپ قرنیه و گلوکوم اظهار داشت: بین ۵۰ تا ۶۰ درصد این افراد از مشکل بینایی خود خبر ندارند و باید برای پیشگیری از عوارض غیر قابل جبران آن معاینات دوره ای و غربالگری مناسب از افراد با احتمال خطر بیشتر لازم است انجام شود.
ضرورت غربالگری بیماری های چشمی
وی تاکید کرد: معاینات دوره ای و غربالگری های مناسب برای گروه های سنی مختلف می‌تواند در بسیاری از بیماری های دیگر چشمی تشخیص و درمان به موقع را به همراه داشته باشد و به میزان زیادی بار مالی بر سیستم درمان را کاهش دهد .
وی گفت: اگر افراد در خانواده خودشان شاهد برخی از بیماری های چشمی هستند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیماری های ناشی از تغییرات سنی شبکیه هم از موارد مهمی است که می تواند سبب اختلالات بینایی و کم بینایی در سنین بالا شوند.
وی تاکید کرد: موضوع تنبلی چشم در اطفال و عدم معاینات معمول برای این افراد می توان منجر به اختلالات دائمی در بینایی آنها شود.
وی اظهارداشت: کنگره سالیانه چشم پزشکی که امسال سی و سومین دوره آن را برگزار می کنیم مهمترین و بزرگترین کنگره چشم پزشکی ایران محسوب می شود که توسط انجمن چشم پزشکی برگزار میگردد.
وی؛ ارایه آخرین دستاوردها و یافته های چشم پزشکی دنیا به همراه مرور روش های متداول در تشخیص و درمان را از مهمترین اهداف این کنگره اعلام کرد .
وی افزود: در این کنگره سعی شده به نقش هوش مصنوعی و تحولی که می‌توانند در سال های نه چندان دور در عرصه چشم پزشکی ایجاد کنند پرداخته شود.
وی، جشنواره فیلم و عکس را از برنامه های دیگر این کنگره اعلام کرد و گفت: ۱۳ فیلم و بیش از ۵۰ عکس در این کنگره ارایه و جایزه ای به برگزیدگان اول تا سوم اعطا می شود.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی و سمپوزیوم از جمله برنامه های این کنگره است.
وی افزود: گروه های مختلفی که در این کنگره حضور دارند شامل شش گروه اصلی قرینه و سگمان قدامی، سگمان خلفی ( رتین و شبکیه)، استرابیسم ( انحراف چشم) و نرو افتالمولوژی، گلوکوما ، پلاستیک و ترمیمی چشم و یوئیت است .
وی اظهارداشت: گروه قرنیه ۳ سمپوزیوم و ۱۲ کارگاه آموزشی : گروه شبکیه ۳ سمپوزیوم و ۶ کارگاه آموزشی، گروه استرابیسم ۲ سمپوزیوم و ۴ کارگاه، گروه گلوکوم ۱ سمپوزیوم و ۴ کارگاه ، گروه پلاستیک و ترمیمی ۳ کارگاه آموزشی و ۱ سمپوزیوم و همچنین گروه یوئیت یک سمپوزیوم و ۲ کارگاه را برگزار می کنند.
وی تاکید کرد: در روز اول کنگره برنامه سه ساعته ایی برای پزشکان جوان با محوریت آشنایی با شبکه های احتماعی برای بروز ماندن اطلاعات و نحوه تبلیغات شغلی و مقابله با استرس های کاری و حفظ سلامت فردی برگزار خواهد شد . همچنین در صبح تا ظهر یکی از روزهای این کنگره برای پرستاران هم برنامه آموزشی مدون شامل بیماری شایع چشم پزشکی و نحوه مراقبت از آنان خواهیم داشت.
وی بیان داشت: در ارتباط با موضوعات پزشکی قانونی هم کارگاه های آموزشی در نظرگرفته شده که مسایل مرتبط مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
گفتنی است، سی و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران ۷ تا ۱۰ آبان در سالن همایش های رازی تهران برگزار می‌شود.

/ انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=27783

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.