• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
2

شهادت سید حسن نصرالله و یادآوری ارزش‌های فیلم “سرب”/روح‌الله حسینی کارگردان و تهیه‌کننده مطرح کرد

  • کد خبر : 27744
  • 08 مهر 1403 - 22:48
شهادت سید حسن نصرالله و یادآوری ارزش‌های فیلم “سرب”/روح‌الله حسینی کارگردان و تهیه‌کننده مطرح کرد
روح‌الله حسینی کارگردان و تهیه‌کننده با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله گفت: شهادت حسن نصرالله نشان داد که صهیونیست‌ها به انتحار دست زده اند و قصد دارند همچنان با رفتارهای تروریستی، کاری کنند که طومارشان یک بار برای همیشه پیچیده شود.

بانگ خبر، روح‌الله حسینی کارگردان و تهیه‌کننده با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله گفت: شهادت حسن نصرالله نشان داد که صهیونیست‌ها به انتحار دست زده اند و قصد دارند همچنان با رفتارهای تروریستی، کاری کنند که طومارشان یک بار برای همیشه پیچیده شود.

 

وی ادامه داد: در این شرایط وظیفه سینماگران متعهد آن است که قبل از هر چیز برای مستندنگاری اتفاقات در منطقه حاضر شوند یعنی به جای اینکه در پایتخت بنشینیم و از راه دور فیلم و سریال بسازیم هرچه زودتر با هماهنگی های لازم به منطقه رفته و قبل از هر کار به ثبت و ضبط عین اتفاقات بپردازیم. دوستانی مثل محسن اسلام زاده و بهنام توفیقی و…، در این مسیر پیشقدم شده‌اند و شخصا استقبال می‌کنم از حضور در منطقه و انجام وظیفه انسانی خودم به عنوان یک هنرمند در قبال این همه ددمنشی قوای اشغالگر قدس.

 

این عضو جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران با اشاره به اولین فیلم سینمایی ایرانی مرتبط با فلسطین گفت: وقتی مسعود کیمیایی فیلم “سرب” را ساخت بسیاری عُمق فیلمش را که ریشه های التقاطی شکل گیری رژیم غاصب فلسطین را نشان میداد، ندیدند و ترجیح دادند مایه های گانگستری را ببینند ولی حالا بعد از سالها می بینیم که همچنان بهترین فیلم مرتبط با فلسطین همان “سرب” است چون به خوبی به ریشه‌ها زد و حالا هم اگر می‌خواهیم برای فلسطین و لبنان کاری کنیم بهترین راه همان به ریشه ها زدن است. ای کاش فیلم “سرب” را در این همه سال در کشورهای مختلف دنیا نشان می‌دادیم تا همگان ریشه های شکل گیری صهیونیست‌ها را بدانند‌. حالا هم تا دیر نشده با هماهنگی فیلمخانه ملی ایران، نسخه اصلی “سرب” را پالایش کرده و با فرمت ۴k، شرایط عرضه بین المللی آن را فراهم کنند‌. این همه برای راه اندازی چتر فیلم در جشنواره های مختلف هزینه میکنیم چرا نباید فیلم‌های کالت خود را در این محافل، معرفی و پرزنت کنیم.

 

مدیر موسسه سیمانمای کوثر کویر ایرانیان تاکید کرد: خرسند می شویم اگر ارگان هایی که مدعی تولید محصول مرتبط با فلسطین هستند اولا به سراغ آدم‌های کاربلد این حیطه بروند و ثانیا داستان هایی را سوژه کنند که واقعا تازه و نو باشمد. اینکه بشنویم چند ده میلیارد بناست به پروژه هایی تخصیص یابد که سازندگان آنها هیچ تجربه جدی در مورد فلسطین نداشته اند، احتمالا به تلفات بیت المال می انجامد. راه چاره چیست؟ به سراغ آنهایی بروید که الان در منطقه حضور دارند و همان هایی را کارگردان پروژه های میلیاردی کنند که اکنون در فلسطین و لبنان مشغول مستندسازی هستند.

 

روح‌الله حسینی تاکید کرد: اگر رسول ملاقلی پور توانست فیلم‌های جنگی درجه یک بسازد به خاطر این بود که خودش در خط مقدم جبهه ها حاضر بود و اگر می بینیم بعد از او بسیاری فقط ادایش را درآوردند برای این بود که متاسفانه بی هر گونه عِرق به جبهه و مقاومت فقط بودجه ای گرفتند و فیلمی ساختند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: انشاءالله که قسمت مان بشود و بتوانیم با ساخت حتی یک فیلم کوتاه، دین خود را به سید نصرالله ادا کنیم و امیدوارم بیش از اینها برای افراد متعهد به مقاومت عرصه را باز کنند تا فیلم‌هایی به مراتب بهتر درباره مظلومیت فلسطین تولید گردد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=27744

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.